Jump to content

Peugeot 206 HDI přístrojovka blbne


Cpt._Redeemer
 Share

Recommended Posts

Dobrý den

Mám Peugeot 206 HDI 2000

Blbnou mi budíky. Ručička stavu nádrže ukazuje o čtvrt nádrže víc. Když jsem ve čtvrtce podle ručičky, tak se rozsvítí hladové oko. To je první problém a druhý je zas ručička teploty motoru. Já teda nevím kolik má být přesně, myslím kolem 90°C a budík mi ukazuje jen cca 75°C. Věřím, že tento problém spolu souvisí. KM/h a otáčky jsou v pořádku.

 

Děkuji za vaše rady a odpověďi s pozdravem Lukáš

Link to comment
Share on other sites

podle mě obě závady spolu nesouvisí, v tomto počasí teploměr chlazení ukazuje o něco méně, ale v teplejším počasí (kolem 20 stupnů) to vyleza o cca 10 stupnů více...

 

problém bude v měrce paliva v nádrži--zadrhává se plovák asi :myslim

Link to comment
Share on other sites

JInak jak poznám jesli je KO termostat?

Tenkrát u favorita jsem řešil něco podobneho, tak jsem ho nastartoval, a když už byl motor zahřáty, tak jsem dal ruku k chladiči a začla tam prodit teplá voda.

Tady by to mělo být stejný ne? Pokud je čidlo teploty nastavene např. na 89°C, takže by se měl otevřít termostat a když dám ruku na hadici k chladiči, tak by měla být teplá že?

Link to comment
Share on other sites

ked otvara termostat zacne sa ohrievat vrchna hadica chladica, termostat nema ziadne cidlo je to len peistik vo valci kde je vosk ktory sa rozpina a zmrstuje podla teploty zadna elektrika v tom neni

Edited by krtek 2
Link to comment
Share on other sites

Jo já myslel čidlo teploty, aby se spustil ventilátor. Trošku sem to popletl.

Takže pokud se vrchní hadice ohřeje otevřením termostatu, a na budíku budu mít furt 75°C, tak je termostat OK, ale bude blbnout budík že? Nebo ten budík má určitě také svě čidlo teploty že?

Link to comment
Share on other sites

jj budik bere udaj od cidla ,takto sa to neda zistovat jak popisujes je treba zmerat teplotu vody (realnu) v motore a porovnat s tym co ukazuje budik  termostat ma na sebe vyrazenu  otvaraciu teplotu cize teplota motora realna bude o nieco vysia nez je vyrazene to cislo napr vyrazene cislo 83 bude ti drzat teplotu 85-az 90 v zavislosti na zatazeni motora

Edited by krtek 2
Link to comment
Share on other sites

ta teplota 85 je otvaracia teplota termostatu cize v tom momente zacne otvarat (nie uplne otvoreny) v chladici tu vodu nemeraj(nadrzke) lebo tam sa uz ciastocne ochladi ale na domceku termostatu(na hliniku)

 

termostat moze mat aj poruchu taku ze sice otvara a zatvara dobre ale nemusi dobre tesnit a uz ti bude drzat nizsiu teplotu v motore lebo bude trochu vody unikat z motora do chladica vtedy ked nema

Edited by krtek 2
Link to comment
Share on other sites

kukam ze ti ide termostat 83 stupnov celzia takze rucicka by sa ti mala drzat blizko 90

pokial teploty budu suhlasit s malou odchylkou tak spatny termostat 

pokial rozdiel bude velky tam problem s budikom alebo cidlom

Edited by krtek 2
Link to comment
Share on other sites

Zdravím, tak jsem projel auto, abych ho zahřál a šel jsem měřit teplotu. Bohužel, kryt termostatu je cely plastový a není tam kus hliníku, tak jsem teplomer strčil alespon do nádobky na vodu. Tam mi teploměr ukázal 81°C. Myslím si, že než tam ta voda dojde tak se schladí. Je tedy možné že v tom motoru těch 90­°C (nebo kolik tam má být) je? Jinak hadice od termostatu k chladiči byla teplá, takže se termostat otvíra.

Podle toho co píšu to tedy vypadá na špatný snímač teploty vody ne?

Pokud ano, kde ho najdu?

Link to comment
Share on other sites

Druhá možnost je, počítat s tím, že když ukazuje 75 tak v motoru je 81 a máš opraveno.

 

Měřicí přístroj je přístroj, u kterého je označena tolerance a podléhá kalibracím, kontrolám. Ostatní jsou hračky - tak nás to učili na škole.

Takže se spokoj s nižší přesností - je to indikátor, že motor není úplně studený, anebo nevaří.

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

v prvom rade si vzdy skontrolujem funkcnost ruciciek cez diag...

pekne sa pohybuju po dielikoch

- palivomer 0-max

                 0- 3/4

                 0- 1/2

                 0- 1/4

                 0- aktualny stav 

- teplomer  0- 1/2

                 0-max

                 0- aktualna teplota

- tachometer  0-50

                     0-90

                     0-130

                     0-max

- otackomer  0-3000

                    0- max

+ test kontroliek, potom vies ako su na tom budiky po mechanickej stranke a zacnes riesit cidla, ci kabelaz.... 

Edited by vladosr
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...