Jakub405 Odesláno 26. březen 2015 Sdílet Odesláno 26. březen 2015 Dobry den, koupil sem po letech a po nekolika sričkach Mi16 r.v.90 108kw DFW (snad XU 9 J4) Neznam uplnou hystorii zasahu a oprav. Mam tento problem, obcas zacuka motor a pri vyslapnuti spojky nebo vyrazeni na neutral vyletí otacky az na 4000 a zase spadnou (nechcipne) takle to dela nepravidelne treba 10min a je na dlouho pokoj, a zacas zase. Jinak nechcipa, drzi otacky (na volnobezne padaji pomalu), tahne jak ma (bych rek, opriti sri v otackach raketa) Nezalezi na teplote, rychlosti, palivu (vse sem zkousel) porad sviti kontrolka diagnostiky a kdyz toto zacne delat tak zhasina!!! (Na diagnostice peugeot jablonec nenavazalo komunikaci chystam se do lbc) Auto ma kuchly vyfuk, asi komplet, a objevil sem ze bylo odpojene rizeni pridavneho vzduchu od skrinky klapek a tam zaslepka.(nevite nekdo mozny duvod?) Zapojil sem zpet a prijde mi ze motor jde lip (stale se vytaci stale sviti diag) Vaha vzduchu menena (origo bosch z jine mi16) Poradte prosim, forum uz znam snad na spamet. Mluviva se o krokovem moturku, taky (asi o tom valecku nad sacim potrubim 2xhadice 1xkabel) na sri mi dost zlobil snimac otacek (tady musi byt taky ne?) Moc moc dekuji za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Syroň Odesláno 27. březen 2015 Sdílet Odesláno 27. březen 2015 Zdravím. Nevím jak u Mi 16ky, ale právě ten váleček s 2 hadičkami a 1 konektorem u mojí 405GRi (jednobod) řídí přídavný vzduch, tedy otáčky volnoběhu. Před cca 10i lety jsem měl trochu podobný problém. Většinou při brždění motorem a pak vyšlápnutí spojky se motor jednou až několikrát vytočil na asi 2000 ot. a zpět na volnoběh. Pak byl i několik set, někdy i tisíce, km pokoj. Myslel jsem , že mě jeb.. . Pak po čase mi odešel snímač zatížení, a auto "žralo" 20l/100km!!!! Saze z výfuku, Zetor hadr. Po "opravě" odborníkem, který chtěl dělat málem generálku, jsem si asi po týdenním experimentování závadu našel sám. Odpojoval a zkoušel jsem snad všechno, co mělo konektor nebo hadičku. Motor vždycky zakašlal a běžel dál. Vždycky si přidal benzínu, až se dusil a čadil. Chcípnul teprve, když jsem odpojil kromě snímačů i poťák škrtící klapky. Přitom jsem zjistil, k čemu je ten "váleček s hadičkami", rotační šoupátko přídavného vzduchu. Když jsem odpojil konektor, otáčky byly nestabilní, musel jsem přidat plyn. Tedy regulátor otáček. Součástí pokusů bylo rozebrání a vyčištění, promazání troškou oleje, a od té doby se otáčky přestaly zvyšovat. Doporučil bych zkusit u Tvé Mi 16ky totéž, rozebrat, vyčistit a promazat to šoupátko. Plus event. zkontrolovat, jestli jsou ty hadičky správně. V podstatě by to měl být takový Bypas škrtící klapky. Já tam mám taky jeden nátrubek navíc, asi nějaká podtlak. přípojka nebo co. Je na něm taková gumová čepička. Při mytí motoru Wapkou mi ji "mistři" sfoukli, a pak jsem se nemohl domluvit s volnoběhem, než jsem to zjistil. Zkus za chodu motoru odpojit ten konektor, uvidíš, co to udělá s otáčkami. Ale bez toho konektoru motor pravděpodobně nenatočíš. Jinak v Pežotu říkali něco o 7500,- za nové šoupátko- šílenci. Snímač zatížení, neboli snímač podtlaku v sacím potrubí, který naštěstí ty nemáš, mi v náhradě v Pežotu prodali za 3200,- Kč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vinorak Odesláno 2. duben 2015 Sdílet Odesláno 2. duben 2015 (upraveno) na diagnostiku zapomeň, je to starej motronic a ten jde přeci vyblikat pomocí klíčku v zapalování.... podle mě je to špatný volnoběžný ventil a možná i rozštelovanej doraz a obtok klapky a následně i špatně nastavenej spínač plynu (TPS) jinak nejlevnější jsem ho našel tady http://wrc-autodily.cz/krokove-motorky/100-krokovy-motorek-wrc-0280140516.html a typ motoru máš XU9J4Z ten silnější 116kW měl na štítku D6C a typ XU9J4 Upraveno 2. duben 2015 uživatelem vinorak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jakub405 Odesláno 2. duben 2015 Autor Sdílet Odesláno 2. duben 2015 Dobry den, nejdriv dik moc za tipy. Zkusim rozebrat vycistit co pujde (zadny velky zasahy nejsem znalec motoru A neumim to vse poladit) a uvidime dystak koupim.Spinac plynu (tps) se rozumi mikrospinac ktery cvakne (nekde v klapce) kdyz uplne minimalne pridam plyn ? (Omlouvam se ze se vyjadruju jako blbec).k tomu vyblikavani, vim ze to jde ale nevim jak presne u tohoto tipu. Pisnete navod prosim, ja sem nasel jen zpusob pres rele skrinku a kontakty a kostru v motorovem prostoru ( myslim ze to bylo v knize jak na to 405 i se seznamem poruch). (Chyba se musi smazat nebo zhasne kontrolka sama po odsraneni priciny). Jinak sem mi16 osadil snad origo vyfukem (zadna zmena) a aby toho nebylo malo tak sem zacal laborovat s ostrikovacema svetel. (Nevite nekdo scim nebo jak se pousti, jestly a kde maj svoje rele) po pripojeni 12 na moturek se vysunou (tlakem vody) ale jinak ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vinorak Odesláno 2. duben 2015 Sdílet Odesláno 2. duben 2015 jo tps má dva spínače a cvaká jakmile se trochu přidá plyn. ten volnoběžný ventil asi moc rozebrat nepude...... vyblikat by to mělo jít takhle Klíček otočíme do druhé polohy, to znamená poslední pevná, pak už je jenom odpružená( startér) Pak to chce trochu zkušenost. Musíme klíček otočit jako na startování, ale jenom kousek, aby všechny kontrolky zhasly, ale startér se nesmí otočit. Kliček v této poloze musíme nechat asi tak 5 sekund. Po té klíček pustíme a ten se vrátí do 2 polohy. Za několik vteřin začne kontrolka diagnostiky blikat. První jsou desítky a pak jednotky. Mezera mezi desítkami a jednotkami je asi dvojnásobná než mezi jednotlivými čísly. Příklad: Blik blik blik mezera blik blik blik blik to je 34. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jakub405 Odesláno 24. duben 2015 Autor Sdílet Odesláno 24. duben 2015 Tak domaci diagnostika se nepodarila, zkousel sem to nekolikrat ja i mechanik. Blikani nezaclo. Ale uz je to jedno. Prasknul rozvodovy remen, zadny ramus se neozival, okamzite chcipnul motor. Otazka je jestly je to potkany. Pres kvalt bez komprese, starter se toci ale nevisune (netoci motorem) poradte prosi...... Motor xu9j4z 1.9. 108 kw Sem z toho v p... Nevim co stim jestly nechat a opravit (treba i dat jinej motor, nevite nekdo v cem jeste byl tento motor) nebo se ho vzdat..... Kdyby byl zajem za 15 bych ho prodal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.