WiZiPoK Odesláno 23. březen 2015 Sdílet Odesláno 23. březen 2015 Ahoj dámy a pánové, Moje 406ka 2.0 HDi 80kW, rv2001, kouří čím dál víc. První kouř jsem zjistil před 2 lety, když jsem musel pracovníka na emisní kontrole dodatečně motivovat. Dnes už je to v takovém stavu, že si musím hlídat jak jedu, jak zrychluji, resp. jak dlouho jedu v koloně … - Motor startuje dobře, má najeto 465 tisíc, - Motor nemá zvýšenou spotřebu paliva, mimo město jede kolem 5.5 litrů, - Auto co do rychlosti jede jako má, od 90 do 160 citelně akceleruje, - Ale ten kouř při přidání plynu, v lepším tahu …. při udržování konstantní rychlosti to ani nevím, ale je mi blbý předjíždět a nechávat za sebou auta v kouři. - Kouř smrdí. Při stání na volnoběhu výfukové plyny taky smrdí. - EGR je vyřazený (podtlaková hadička utěsněná). - Váha vzduchu vyměněná. Podávací čerpadlo v nádrže měněná před 4 lety na noname. - Ostatní díly motoru jsou originální. - Olej neubývá. Symptomy chování: - Po zahřátí motoru na volnoběhu motor někdy jede na 3.5 válce, není to typický 3-válec, hned po startu motoru drncání motoru nepociťuji. Přidáním plynu chod motoru se uklidní. - Po prudkém přidání plynu z výfuku jede bílo-černý kouř. Kouř ani zadek auta ani výfuk nebarví, ale na asfaltu nechává flek. - Po stání na volnoběhu, resp. po pomalém popojíždění v koloně, z motoru kouří při rozjezdu, i když jedu velmi opatrně …. Pak kouř částečně mizí a je vše jako předtím. Jako kdyby něco někde se nahromadilo (nafta ve válcích?) a pak postupně se dostávalo ven. - Diagnostika hlásila špatné parametry pro vstřiky č. 1 a 4. - Po výměně vstřiků (z vrakoviště) výsledek diagnostiky je stejný ... vadné vstřiky 1 a 4. - Po startování někdy na 1 sekundu problikne kontrolka STOP, ale pak hned zmizí. Někde na netu jsem našel podobný problém, kde situace se řešila „opravou“ řídící jednotky motoru. Dále se navrhovala výměna tlakových vzduchových hadic u turba. Nebo se říká, že válce už nemají požadovanou kompresy. Kolegové, nemáte nějaké zjištění resp. návrhy na kontrolu nebo až řešení? Děkuji WiZi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 24. březen 2015 Sdílet Odesláno 24. březen 2015 Jakou barvu má ten kouř? Bílo-černý? Jakmile je bílý, pak jde o vodu. Ale ráno, když jsou nízké teploty, je to normální, to je vodní pára ve výfuku. U mě auto kouří, černě, ale to je tím, že delší dobu jedu "na klobouka" a pak při předjíždění přidám, vyletí mi saze, které se nashromáždili ve výfuku. Ale to u tebe ten problém asi nebude. Bohužel moc neporadím, ale prosím upřesni barvu kouře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 24. březen 2015 Sdílet Odesláno 24. březen 2015 Kulový voda, to by daleko nedojel. To je nespálená nafta. Vyndat vstřiky a poslat na test. A když už budou vyndané, změřit kompresní tlaky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dano406 Odesláno 24. březen 2015 Sdílet Odesláno 24. březen 2015 - EGR je vyřazený (podtlaková hadička utěsněná). Je i zaslepen na přírubě,nebo jen ta hadička utěsněná?Pokud jen ta hadička tak to zkusmo zprovoznit. Nech zkontrolovat vstřiky,jestli ti to píše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
WiZiPoK Odesláno 24. březen 2015 Autor Sdílet Odesláno 24. březen 2015 Ahoj, díky za první reakce. - Ani voda ani olej mi neubývá. - u EGR je zaslepená jenom hadička, aby ventil nebyl tlakově řízen, U příruby záslepka není. - Kouř je jen prvním okamžiku zabarvena lehce na bílo, pak je to temný černý ... Zdraví JM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 27. březen 2015 Sdílet Odesláno 27. březen 2015 Ahoj, černý kouř znamená špatné spalování buď z nedostatku vzduchu nebo špatného rozprašování paliva či malého kompresního tlaku, nic jiného v tom nehledej. Vzhledem k počtu najetých kilometrů to může být i zanesení spalovacího prostoru nebo sání karbonem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
WiZiPoK Odesláno 2. duben 2015 Autor Sdílet Odesláno 2. duben 2015 Ahoj, děkuji za příspěvky. Dnes jsem čistil okolí vstřiku od vyfoukaného oleje s podtlakem řízené klapky (nevím jak se jmenuje) na vzduchové hadici od mezichladiče. Během pár měsíců v dírách na bloku motoru se tvoří malá jezírka oleje. Potom jsem nastartoval motor a takové krásně pěnění jsem už dávno neviděl :-) Už jsem jednou řešil, že u vstřiku podfukuje z válce, to bylo i slyšet. Utáhnutí vstřiku pomohlo. Teď jsem to neslyšel, ale viděl! Utáhnout šroub se bojím, budu muset to řešit jinak. Nahrál jsem to na mobil, ale vložení videa se mi nezdařil. Myslíte, že jemné podfukování u vstřiku může zapůsobit celé to chování, nebo je to jenom příspěvek k celému, co třeba co nejrychleji odstranit. Děkuji JM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jakstone406 Odesláno 3. duben 2015 Sdílet Odesláno 3. duben 2015 (upraveno) Ahoj. Pokud máš v hadicích mezichladiče olej, tak asi turbo,(ale olej se neztrácí,jak jsi psa ?l). Zkusil bych tu kompresi. A ten vstřik za chodu na volnoběh lehce povolit, POZOR ne moc, on si ten bordel okolo sebe vyfoukne. Jinak pod vstřikem jsou tepelný podložky - kvůli utěsnění a teplotě. Dodatek - dle mýho názoru ten motor je zapečený - píst. kroužky atd. Ende. Upraveno 3. duben 2015 uživatelem jakstone406 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
WiZiPoK Odesláno 3. červen 2015 Autor Sdílet Odesláno 3. červen 2015 Poklona pánové, - podfukování vstřiků úspěšně odstraněné, - komprese vypadá být OK, všechny válce jsou blízké (hodnoty nevím), - olej se neztrácí, vydří 15tisíc bez dolévání, tj. "spodek" motoru je OK, ale pořád to kouří. Například při delším volnoběhu jen tak začne kouřit .... kdyby tam teklo více paliva, kdyby vstřiky trvale propouštěli, nebo dávali naftu do válců, kde se to nespálí ... Dalším řešení je výměna vstřiků Máte jiné doporučení? Pánové, sháním sadu (4ks) funkčních vstřiků za dobrou cenu, nejlépe nějaký repas za dobrou cenu. Jestli máte, prosím nabídnete. S poděkováním JM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pitlik Odesláno 11. duben 2021 Sdílet Odesláno 11. duben 2021 Pěknou neděli vám přeji. Už si nevím rady. Mám 406 2.0hdi 66kw RHY. Turbo jsem měnil výstřiky dva repasované. Palivový filtr, vzduchový filtr. Problém je že motor netahne jak má kouří modrý kouř. Nafta je v oleji takže přibývá olej a mezi víkem a sanim mi při přidání plynu stříká nafta zřejmě nebo spíš s olejem smichana. Jen na jednom místě tam kde se napojuje sání. Nevíte někdo jestli to není těsněním nebo že by pístni kroužky? Diagnostika mi nesvítí na palubovce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.