Jump to content

PT elektro - reklamace klávesnice


reditel07
 Share

Recommended Posts

Ahoj, mám takový problém, zajímalo by mě, jestli se s tím už někdo z vás setkal a jak to řešil. Koupil jsem SMART TV a k ní i bezdrátovou klávesnici. Na dotaz přítelkyně, jestli spolu budou komunikovat, prodejce řekl, že samozřejmě. Jelikož jsem neměl v úmyslu zboží vracet, veškeré obaly jsem vyhodil. K reklamaci bych je stejně nepotřeboval, sami mi to v obchodě potvrdili. Po pár dnech jsme zjistili, že klávesnice se nechce k naší nové televizi připojit. A když už, tak funguje pouze "posuv kurzoru prstem" (nevím, jak se tomu říká), ale klávesnice ne. Po návštěvě obchodu mi klávesnici odzkoušeli na jiné televizi a vše fungovalo. Tak říkám, ať jí zkusí na televizi, jakou máme doma. A ejhle, klávesnice nefunguje. Další reakce prodejce byla rychlá. Na dotaz: "A máte od toho obal?" říkám, že ne. Neměl jsem v plánu zboží vracet, tak na co obal? Jenže bez toho obalu mi to nechtějí vyměnit. A ať si to prý vyřídím s prodavačem, co mi to prodal. Pan prodavač se tuze divil, že to nefunguje a nabídl nám, že klávesnici vezme do komise, prodá jí o 100,- levněji, že nemá obal a peníze nám dá. Ta klávesnice stála 1100,-. Ten rozdíl 100,- jde za mnou...

 

Podle mě to je normální reklamace nefunkčního zboží. Že ta klávesnice funguje na jiné televize a ne na tu mojí přece není můj problém. Z mého pohledu je to prostě nefunkční zboží. Co si myslíte vy?

Link to comment
Share on other sites

Z pohledu prodejce je to funční zboží a to, že ti nefunguje doma, je tvůj problém. Při koupi v obchodě jsi měl trvat na vyzkoušení na TV, co máš doma. Pokud bys to kupoval přes net, máš 14 dní vyzkoušení a případné vrácení.

Link to comment
Share on other sites

Nějak mi z toho nevyplývá zda jsi tu TV a klávesnici k ní kupoval současně - tedy jako doplněk s tím , že je pro tuto TV určená. Pokud ano a bylo Ti při koupi řečeno, že je funkční resp. pro tento typ TV určená, pak to prodejci "Otřískej" o hlavu. (Obal dle zákona pro reklamaci nepotřebuješ) a klidně se obrať na ČOI.

Pokud jsi klávesnici dokupoval zvlášť, tak máš problém - bral bych tu tisícovku.

Link to comment
Share on other sites

Pokud to shrnu, koupil si novou TV v kamenném obchodě. Současně s ní si koupil i bezdrátovou klávesnici a to s úmyslem používat ji k zakoupené TV. Toto si řekl i prodavači. Takže chyba je v plně v prodavači, že se nepřesvědčil, zdali daný výrobek je kompatibilní s tv. Což nebyl a to se i fyzicky prokázalo později (v době kratší než 14 dní) přímo v obchodě. Je to pravda?

 Takže buď Ti vyměný klávisnici za kompatibilní s tvojí tv a nebo, ať Ti vrátí peníze. Více v NOZ.

Na nic nečekat a jednat. Jinak v obchodě mají kopii prodejky.

Link to comment
Share on other sites

V každém případě to je na dobré vůli prodejce. Protože pokud svobodně se rozhodl koupit v krámě a mohl si tedy zboží řádně prohlédnout a vyzkoušet, nese tuto minelu kupující. Proto chápu prodejce, že chce obal aby to mohl prodat někomu jinému. To že to prodavač tvrdil může být popřené a je to tvrzení proti tvrzení. Zkusil bych se po dobrém dohodnout.

Ještě dotaz, jedná se skutečně o PT Elektro?

Link to comment
Share on other sites

No ale jde o to, že vyhodil obal a bez něho mu tu klávesnici asi těžko vezmou zpět nebo vezmou, ale strhnou si určitou částku za nekompletnost zboží. Podle mě chybu udělal jak obchod(prodavač) tak i reditel07, který vyhodil obal a tudíž si to akorát celé zkomplikoval. 

Link to comment
Share on other sites

Ano, obal není nutný pro reklamaci, ale pokud chci využít dobrého vztahu s prodejcem a jeho dobré vůle tak cesta nejmenšího odporu je nejlepší. A pokud prodejce nemůže zboží prodat jako nové tak ho může prodat se slevou třeba v náhradním obalu. A to něco stojí.

Link to comment
Share on other sites

Nejde ani tak o to kilo jako o princip. Tu telku jsem kupoval společně s klávesnicí. A prodavač mi jí k té televizi doporučil. Že to ten mamlas neví, že to není kompatibilní, už přece není moje věc. Vadí mi, že tam nikdo necítí nějakou odpovědnost. Prostě to nejde, tak sorry a jdi do prdele. Už jsem se s tím smířil a poučil se. Ale sere mě to.

Link to comment
Share on other sites

Je fakt ze to je o přístupu prodejce. Pokud to kupoval společně, tak to mnel vzít zpět i za cenu ze to je bez obalu. u nás bychom to tak řešili a ještě se omluvili. nemůžeme si dovolit ztrácet zákazníky. spokojený to řekneme jednomu, ale nespokojený deseti.

Link to comment
Share on other sites

Kupoval jsem to u K+B Elektro expert Sokolov. Ne u PT Elektro. Vyzkoušel jsem to hned, ale protože mi to nešlo, nechal jsem to na později.  Říkal jsem si, že něco dělám blbě. Ani ve snu mě nenapadlo, že to spolu vůbec fungovat nebude. Mě vadí ten přístup, žádná odpovědnost. 

Link to comment
Share on other sites

Já si to myslel, protože Pavel Tikal už ty obchody musel zavřít, ale zase bych to u něj dokázal dohodnout. Je to tak jak píšeš. My bychom si k zákazníkovi nemohli dovolit i za cenu že tu klávesnici prodám bez obalu za nižší cenu a nebo neprodám vůbec. Ale velké obchody se chovají bohužel jinak.

Je ale pravda, že na to právní nárok není.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...