Jump to content

Zhasínanie motora, problém so štartováním


Tomisse
 Share

Recommended Posts

Zdravím,

 

mám partnera 2008 1.6HDi 66kw 9HX.

Mám taký problém, samovolne väčšinou na voľnobehu mi zhasne motor, bez kontrolky na palubovke. Stalo sa to už aj za jazdy, musel som zastaviť a znovu naštartovať. Začínalo to cukaním, ako keby vynechal jeden valec počas jazdy, až nebolo možné naštartovať. Jeden deň spravím v poho 350km a motor beží bez problémov aj 5 hodín v kuse a na druhý deň ani nenaštartuje. Potom ďaší deň zase naštartuje ale keď je studený zhasína na voľnobehu, ked sa trochu zohreje jazdou už drží a zhasne po dlhšom čase zase na voľnobehu.

Diagnostika ukazuje EGR - ten som prečistil, nebol ale moc špinavý. Potom hlásila nízky tlak paliva. Z jednoho vstreku išla nafta s olejom ako keby, ked sa naň nastriekal čistič brzd tak ho nasalo dovnútra. Vstrek je teraz vymenený ale problém pretrváva. Raz motor ide na voľnobehu 10 min v poho a aj 10x po sebe naštartuje v poho, potom keď ho vypnem a nechám chvíľu v klude cca 15min tak už nenatočí, keď hej tak po chvili zase zdochne. Stalo sa aj parkrát, že bežal na volnobehu a občas ako keby vynechal a chcel zhasnúť, ale potom bežal ďalej.

 

Stretol sa už niekto s týmto problémom, alebo by vedel čo s tým?

V servise majú čas až nabudúci týždeň a auto mám zatial doma, chcel by som skúsiť problém odstrániť. Palivový filter je menený, tankuje sa kvalitná nafta z OMV.

Link to comment
Share on other sites

Mel jsem tu samou hlasku - Potom hlásila nízky tlak paliva. Myslim P0192 nebo P0193. V podstate to same i se chcipanim. Motor vypne ridici jednotka, protoze nema spravne info o tlaku paliva v railu. Bud je vadne neco kolem cidla snimace tlaku nebo draty k nemu a nebo regulator paliva. Tam by byl vadny primo regulator.

 

Ja mel vadny konektor u snimace tlaku, samotny snimac byl ok. Ten konektor nekdy ztracel kontakt, pry mi ho opravili. Nevim co si mam pod tim predstavit - tak asi ho vymenili. Od te doby pokoj.

Edited by HonzaC2
Link to comment
Share on other sites

Tak som to dneska nakopnul, islo to v pohode. Pohybal som kablami pri konektore a motor zhasol a nechcel nastartovat, po odpojeni a pripojeni konektora uz nastartoval a zase v poho bezal. Ked otocim kluckom ide don uz signal? Ze by som ho prepipal merakom ci don ide prud a hybal s kablami??

No a posledna vec, zacala mi teraz svietit kontrolka motora. To som zvedavy co to bude :-(

Link to comment
Share on other sites

Takže konektorom to nebolo, to bola asi vtedy iba náhoda, že to zhaslo. Konektor bol premeraný, skúšal som lámať kábel, ohýbať ho a pod a nič, stále doň išiel prúd. Včera išiel motor 2 hodiny v kuse na klepaka bez problemov, potom som sa bol previezť a začalo škubať a potom zhaslo a už nenatočilo. Pozeral som aj regulator tlaku a bol pekny čistý.

Dnes diagnostika ukázala problém so snímačom otáčiek kľukového hriadela, zrejme bude tam problém.

Edited by Tomisse
Link to comment
Share on other sites

Takže problém je na 100% v konektore snímača kľuky. Keď som doň strčil motor vynechal a bežal ďalej...keď som ho podržal vyklonený do strany motor zhasol. Pred tromi mesiacmi sa mi roztrhol remeň od alternátora a zrejme asi dostal zásah aj konektor a teraz sa to prejavilo. Zatial som ku konektoru dal plech a pripevnil binderkami aby sa mi konektor nehýbal a jazdím už dva dni - 700km a všetko v poriadku. Teraz už len zohnať nový konektor a vymeniť ho :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...