Xantik Odesláno 7. listopad 2005 Sdílet Odesláno 7. listopad 2005 Tak mi bylo řečeno, že ten ubýtek chladící kapaliny může být i tím, že mi to chčije pod hlavou a že v oleji to být poznat nemusí (ten mám čistě špinavej, ale bez bublinek aj..) Prej to může týct přímo do válce nebo kam a že se to pozná, když se nastartuje, že to odfoukne bílou páru. A to mi dělá v černém kouřu je trošku bílé páry (olej to nežere). Je to možné, že to může prosakovat přímo do válce, případne jak to jde ještě poznat, že by to mohlo být tím? Kolik cca stojí přetěsnění motoru a co se všechno musí udělat při přetěsnění, aby mi servisák nebulíkoval do hlavy nějaký kraviny. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 7. listopad 2005 Sdílet Odesláno 7. listopad 2005 Pokud je porušené těsnění mezi vodním okruhem a válcem (že by voda tekla do válce a do oleje ne), tak to za běhu motoru bude silně tlakovat vodní okruh - budou \"kamenné\" hadice, bude to vařit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 7. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 7. listopad 2005 Tak teda nevím, ale je pravda, že když dojedu a otevřu víčko od nádobky expanzky tak to dost odfoukne, i když jedu pár kilometrů. No a pokud by to vařilo, tak to bude ucházet přepadem, je to tak? Takže stačí na přepad dát na týden nějakou nádobku a uvidí se kolik se do ní nakondenzuje kapaliny. A ještě subjektivní dojem. Když bylo kolem nuly, tak při startu měl motor nepravidelnej chod tak tři vteřinky. Pak vše OK a při zahřátem motoru startování taky OK. Loni v -20°C na horách mi to chytalo nadrb. Co se všechno musí udělat při tom přetěsnění (prej i přebrus hlavy) a co to cca může stát? [upravil dne 7.11.05 Xantik] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 7. listopad 2005 Sdílet Odesláno 7. listopad 2005 Jistěže odfoukne, v chladicím okruhu je předepsán nějaký tlak... Pokud by to foukalo do vody, tak nepůjdou zmáčknout rukou hadice - jestli jsou za běhu motoru měkké (i po 50km jízdy), tak to netlakuje. Jak se sundá hlava, je velmi vhodné jí nejprv komplet odstrojit a nechat otlakovat, jestli nemá praskliny. Následně orovnat. Pak záleží na tom, co se na ní všechno musí uděat - jestli je třeba zabrousit ventily apod - každopádně je třeba vyměnit gufera. Podle toho, co je třeba, to v solidním servisu může vylézt klidně na 15tis Kč. Pokud to stojí 5 nebo míň, je to zmatlané. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 7. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 7. listopad 2005 Ty hadice změknou hned po zahřátí vody nebo až po více kilometrech než třeba po deseti km. Jestli to stojí tolik, tak to jsem moc rád jestli je to tím. ( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 7. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 7. listopad 2005 A co ty šrouby na hlavě? Nestačilo by je třeba trošinku utáhnout, aby si to těsnění víc sedlo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 7. listopad 2005 Sdílet Odesláno 7. listopad 2005 Ty hadice jsou měkké pořád. Na šrouby na hlavě vůbec nešahej, stejně by se ti nepodařilo je víc utáhnout, spíš utrhnout - a kdyby náhodou jo, tak ti spíš ta hlava praskne. Mmch. pokud se ta hlava sundá, je velmi vhodné (a je to i v předpisu) dát tyhle šrouby nové... to jen tak pro vysvětlení toho cenového rozdílu mezi kvalitní opravou a zmatláním, tohle je jedna z věcí, co má vliv na tu cenu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 7. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 7. listopad 2005 To jeden šroub stojí 2000,-Kč? To je trošku pálka. Odpoledne jak pojedu tak zkusím pomačkat hadici co vede k chladiči. A uvidíme jak moc půjde zmáčknout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 7. listopad 2005 Sdílet Odesláno 7. listopad 2005 Ne, to je jen příklad - těch věcí je samozřejmě víc. Sada těch šroubů stojí cca litr. Další rozdíl uděláš na těsnění, pak jsou \"borci\", co to třeba ani neotlakují a neorovnají, nechají tam stará gufera, na popraskané vírové komůrky se úplně vys..., na těsnost ventilů taky... no a ono to naskáče. Ne pokaždé to samozřejmě stojí těch 15, ale je lepší s tím počítat - ono když už je to sundané, je hovadina to skládat např. s podpálenými ventily jen proto, že jsem si nenechal rezervu, to se vždycky vymstí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 7. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 7. listopad 2005 No a když vemu tu nejhorší variantu, že tam ten průsak do válců bude, krom toho, že tam budu dolejvat nemrznoucí směs, může kvůli tomu odejít motor? Nebo se s tím dá nějakou dobu jezdit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladis Odesláno 7. listopad 2005 Sdílet Odesláno 7. listopad 2005 Netuším za kolik se rovná hlava na Olomucku. Kdybys potřeboval s tím helpnout, tak mám eventuelně jednu kompletní doma a respektive na Brněnsku tady znám rozumnou dílnu kde provádí kovoobráběčské práce na todle potřeba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 7. listopad 2005 Sdílet Odesláno 7. listopad 2005 Samotné orovnání drahé není, v řádu stovek (prostě do litru). Ona ta cena naskáče na drobnostech, litr k litru... Dlouhodobě jezdit s vyloženě prasklým těsněním moc dobré není. Pokud ti teče voda do válce, tak při odstavení auta to tam rezne, a mimoto ze zavzdušňuje chladící systém a dostává se tam sajrajt. Nicméně pokud ti to netlakuje, asi tam díru mít nebudeš... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 8. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 8. listopad 2005 Tak po 10km hadice krásně teplá a měkká, že šla promáčknout až na sebe. To je částečně vyhráno, že investice nebude taková, ale teda fakt už nevím kde mi to teče, že mi ubýva chladící kapalina, topení je v pohodě a pod autem taky nic není a evidentně nic vidět nejde. Včera jsem tam zase dolil litr směsi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 8. listopad 2005 Sdílet Odesláno 8. listopad 2005 A bylo to na natlakování vodního okruhu? To prostě jen někde propouští, nejspíš nějaký spoj, v motoru to nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 8. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 8. listopad 2005 Nebylo, ale začínám o tom silně uvažovat. Má to každej servis nebo se musí do Peugeotu a dát za to balík. Když se to natlakuje tak to začně někde čurkat? Asi nic jinýho nezbyde a při výměně oleje pokud to človíček co mi dělá olej má, tak to nechám udělat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommate Odesláno 9. listopad 2005 Sdílet Odesláno 9. listopad 2005 mám kontakt na supr človíčka co se specializuje na ty hlavy , je to Ostrava, ale je rychlý a levný (tlakování + přebrus 400,-) - materiál si obědnej sám (těs.600,-,gufera 250,-,šrouby 1000,-, tes.sání 150,-), zabrousit sedla vnt.+výměna gufer+seřízení vůlí dělají v obyč. servisu max. za 2000,-, na sundání a nahození hlavy si sežeň nějakého mechanika, který ti to udělá třeba v garáži dejme tomu za 2000,-, no a jsme tak na poloviční ceně, ale to je ideální případ - hodně štěstí (já tím prošel ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 9. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 9. listopad 2005 To Tommate: no přetěsňování se asi konat nebude, protože podle Oddieho by byl chladicí okruch natlakovanej a nešla by zmáčknout hadice a ta jde zmáčknout úplně krásně. Ale dík za help. To Oddie: Ještě mě napadla jedna věc, jak se napojenej předehřev nafty na chladící systém, je to pouze ohřívání od tělesa termostatu (nebo jak se to jmenuje) nebo je mezi chladícím okruhem a tou nádobkou, kde je palivovej filtr nějaký těsnění, jestli to neprosakuje do nafty tam. Je to natlakování bezpečný, borec co dělá servis Peugeotů tady na Olomoucku mi říkal, že se tím dá i hodně věcí na starších autech posr...., že to ten tlak nemusí něco vydržet. Dne jedu na rampu to ještě jednou pořádně skouknout ze spod a pak to asi příští týden zavezu do servisu, pokud nic nenajdu, už mě to přestává bavit a chladíci kapalina se začíná prodražovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 9. listopad 2005 Sdílet Odesláno 9. listopad 2005 Do nafty to neteče určitě, to bys daleko nedojel. Tlakování se dělá pochopitelně kvůli tomu, že co není v pořádku, nevydrží... pak je samozřejmě potřeba to opravit. Může to být hodně věcí, to je pravda, ale ty by stejně časem lehly, a zásadně v ten nejmíň očekávaný okamžik... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kveton Odesláno 9. listopad 2005 Sdílet Odesláno 9. listopad 2005 ja nevim jestli mam stejnej problem, kdyz je vyplej motor, tak hadici zmacku uplne nadherne, ale kdyz nastartuju, tak ji sice taky zmacknu, ale jde to trosku hur, ale neni jak kamen ani po 100km, jen je trosku tvrdsi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 9. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 9. listopad 2005 No tak to je podle mě tím, že když to nakopneš tak Ti běží vodní pumpa a to to trošinku natlakuje, proto to jde trošku hůř. Si myslím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.