Jump to content

Naftové motory 2.0 HDi


Honza z Nera
 Share

Recommended Posts

Ahoj všem. Kamarád se mě ptal na rozdíl v motorech - spolehlivosti 2.0 HDI a já jsem mu nedokázal odpovědět. Ptal se, jaký rozdíl je mezi 66kW, 79kW, 88kW, 100kW a 120kW. 

Dokázal jsem mu pouze odpovědět, že čím silnější kW, tím mladší ročník výroby a že u ojetin si lidi dost chválí 79kW s označením motoru RHZ nebo RHR. 

Kamarád pokukuje po ojetině. Motor má v podstatě jasný, chce 2.0 HDi pravděpodobně do 407, 308SW nebo dokonce 807. Ročník vozu kolem 2007 - 2008. Tam jsem mu ještě dokázal říct, že 66kW se do jeho modelů již nedávalo - do 807 vůbec.

Já vím je to takový hodně všeobecný dotaz, ale dá se to nějak shrnout? Když si projedu Tipcars, tak je ten rozdíl kW vs. rok výroby poznat, ale v technice jsem naprostá lama. Ptám se tedy zde. 

Díky Honza

Link to comment
Share on other sites

U tak mladých aut opravdu 66 kW (RHY), 79 kW (RHS) ani 80 kW (RHZ) nepořídí. Na jednu stranu bohužel, jelikož RHY a RHZ nemají tolik moderních blbostí. Nicméně 100 kW motor (RHR) je tu všeobecně chválen a třeba do 407 to bude dobrá volba (asi lepší než 1,6 HDi 80 kW - ač o tom tu je dlouhá diskuse :D). Dvoulitr 88 kW neznám, asi to byla výsada modelu 807, z čehož mi ale plyne, že může mít některé díly atypické :myslim, ale pravda to být nemusí. Když jsme u 807, vzpomněl jsem si na motor RHW, ten je snad 80 kW, ale díky jinému označení motoru s ním mohou být určité problémy (ve shánění dílů).

 

120 kW bude už hodně mladý motor a uživatelské informace jsem od něj nějak nepostřehl, ale podle mě bude vycházet z RHR, takže bych z něj obavu neměl.

 

Ale jak už zaznělo, nejprve si určit typ vozu, zda kombíkovou "malou" 308 nebo velké MPV 807. Motoru 100 kW bych se nebál, má to klasické, co HDička mají - FAP, dvouhomotou spojku, ale tomu se člověk neubrání, zato si nějak nevybavuji, že by s těmito motory byl jiný problém. To samé očekávám od 120 kW.

 

Snad jsem alespon trochu pomohl. :papa

Link to comment
Share on other sites

Ono je rozdiel mat 100 kW v 407 a v 807, kde je rozdiel cca 200 - 300 kg, 0,5 m vyssie a tak.

podla toho by som to nebral. Co jednemu staci druhemu moze byt malo. Zalezi co s tym auto chce robit, kam bude jazdit, kolko toho bude jazdit, naklad, obsadenost a podobne veci.

A velmi dolezita vec, peniaze. Ak sa nieco "porúča" či bude na opravu, a tak. Nie ze potom bude nadavat ze taky blby motor ten " taky a taky".

Ak to bude na frajerinu tak cim silnejsi, a ak na spotrebu tak zlata stredna cesta.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj všem. Kamarád se mě ptal na rozdíl v motorech - spolehlivosti 2.0 HDI a já jsem mu nedokázal odpovědět. Ptal se, jaký rozdíl je mezi 66kW, 79kW, 88kW, 100kW a 120kW. 

Dokázal jsem mu pouze odpovědět, že čím silnější kW, tím mladší ročník výroby a že u ojetin si lidi dost chválí 79kW s označením motoru RHZ nebo RHR. 

Kamarád pokukuje po ojetině. Motor má v podstatě jasný, chce 2.0 HDi pravděpodobně do 407, 308SW nebo dokonce 807. Ročník vozu kolem 2007 - 2008. 

 

308 se 100kW RHR motorem je dnes téměř nesehnatelná. Já musím mluvit o štěstí (kupoval jsem předloni). Motor trpí na spojku - mám natočeno poctivých 161 kkm a už je zralá na výměnu (jak se přiloží pod kotel mezi 1800 - 2100 ot . tak si klouzne)

Jinak potvrzuji, že nemá chybu (ťuk ťuk).

Ale jak říkají ostatní - nejdříve je třeba si ujasnit jaké auto by jeden rád a až pak koumat s jakým motůrkem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...