Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

GEOmetria 406 : Realita


KapriQ

Recommended Posts

Rád by som si v tejto téme spravil konečne jasno, a myslím, že nebudem sám...
 

Diskusií na túto tému je tu dosť, ale môže mi niekto, ako laikovi vysvetliť, ako správne spraviť GEO na P406 96rv.

Úplne najlepšie by bolo, je k tomuto nejaká oficiálna dokumentácia ??

Rozdelím tieto otázky :
 

1)Niekde sú dohady, že treba mať auto zaťažené. Tu je otázka prečo ?
Veď keď sa spraví GEO, a budem chodiť z "odlahčeným autom" aký to malo význam. Auto bude mať zase iné hodnoty (zbiehavosť...) keď nebudem jazdiť naložený...
 

2) Je teda potrebné mať auto v určitej svetlej výške , v predu / v zadu ???

Ak áno. tu je zase viac faktorov. Čo keď má niekto znížené auto pod "výrobnú" hranicu svetlej výšky ? Ako sa robí potom GEO na takýchto autách ?

Taktiež je rozdiel, ak má niekto disky 15" 195/65 a priemer XY, a keď má niekto 19" nízko profilové a priemer XYZ.

 

Jedná sa o to, že po prezutí zo zimných na letné, mám zrejme rozhodenú GEO, ale na zimných to asi nebolo toľko cítiť a rád by som tu GEO spravil aspoň raz poriadne, a možno s týmto súvisí aj problém uskakovania zadku do strany... (+ ešte som menil manžetu na riadení, a bolo potrebné dať dole čap, síce som si označil polohy, ale tu hrá rolu asi každý mm)

 

Budem rád, ak mi niekto objasní tento problém :) .

 

Ďakujem :papa

 

btw: Ak vie niekto o šikovnej GEO v Žiline, prípad. okolí, budem rád za referencie.

 

Inak tu je protokol z poslednej GEO. Je tam niečo zle ? Alebo je to v poriadku... Ak sa bavíme o tom, že auto nebolo zatažené

post-29691-0-76295700-1425976364_thumb.j

Upraveno uživatelem KapriQ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tato tabulka platí.Výrobce předepisuje stažení náprav a tomu odpovídají předepsané hodnoty geometrie. Nastavovat jde pouze sbíhavost. Pro snížené podvozky, široké gumy, podložky apod. musíš vymyslet vlastní nastavení, to výrobce neřeší.

 

Pokud měníš kulák řízení, tak vždy na geometrii. To že si poznamenáš polohu neřeší výrobní nepřesnost toho čepu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpoveď, a tu je práve 1. problém, našiel som 2 nezhodné hodnoty viď :

 

# 1 : http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/mechanic/406susp/406align/align406.htm#5 (predok 144mm, zadok 150mm)
# 2: obrázok v prílohe (Predok 150mm, zadok 160mm) + v #3 obrázku je zase 150mm zadok

 

 

Tak z čoho mám teda vychádzať ?

 

 

Guľový čap nemá vplyv na geometriu, jednalo sa o čap riadenia :) to len na upresnenie :). A ja som ho nemenil, ale len vytiahol, aby som mohol nasunúť manžetu, a dal naspäť.

post-29691-0-99266800-1425985574_thumb.j

post-29691-0-27949400-1425985581_thumb.j

Upraveno uživatelem KapriQ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V těch alternativních odkazech je uveden jenom sedan, motory starý model a je pravda že se liší proti té tabulce (obr.2).  Pokud máš sedan a auto v podpisu tak bych zvolil asi předek 144mm a zadek 150mm. Možná ta tabulka obr. 2 co tady koluje je pro facelift s jinými motory? HDI? Na starém modelu je také u 2.1 TD větší výška nastavení.

 

 

Rejdový čep a čep řízení jsou oba kulové čepy :P .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...