Jump to content

Zápach v aute a cukanie.


pebe
 Share

Recommended Posts

Zdravím Vás, mám už rok 301-tku 1.6Vti, ročník 2014 (najazdených 4.000km).

Po 11 mesiacoch mi začalo smrdieť niečo spálené v aute. Fakt, že nepríjemný zápach, najmä keď máme vzadu malé dieťa. Podľa mňa a kopec ľudí je to spálený olej. Na prvej ročnej kontrole mi povedali, že je to asi zápach kuny. Tak som si namontoval odpudzovač. Zároveň mi vtedy vymenili prevodovkové semeringy, jeden tiekol (vraj to zápach nemohlo vyrábať). Stav oleja v motore bol na MIN-imálnej ryske. Doma som zistil, že po servise mám už teraz nad MAX ryskou (Po dojazde domov mi trochu vykypel cez uzáver).  

 

Po pár dňoch som bol zase v servise, zase so zápachom v aute. Presne to isté. Tentokrát povedali, že to bude znečistená klíma, ale samozrejme musím si to dať vyčistiť na vlastné náklady. Vyčistiť som si to zatiaľ nedal. 

 

Podľa iných tém mi to sedí, lebo niekto písal práve o cukaní auta a aj zápachu niečoho spáleného, ale nie konkrétne v tejto kombinácií, tak preto som založil novú tému. Neviete niekto poradiť? 

Ten zápach sa kumuluje pod kapotou a šíri sa potom cez prífuk do vnútra auta (napríklad keď stojím na semafore). 

Niekedy to smrdí už aj 5 minút po naštartovaní auta a je na voľnobehu, niekedy to nesmrdí vôbec.

Keď vyjdem z auta, tak to cítiť nie je len dnu, ale všade okolo auta, aj vzadu. Podstatná vec je to, že keď cuká tak to musím vytáčať aj do 3500 otáčok aby to ''nedrhlo'', potom keď to dlhodobo vytáčam, cca 10km, tak to prestane cukať. Kamarát čo sa fakt vyzná v autách, mi povedal, že sa mi lambda sonda zanáša od oleja, že aj preto som mal málo oleju po roku a že práve vtedy keď to vytáčam aj do 4000-5000 otáčok tak to spálim a ten zápach sa stratí a keď zase idem pomaly, alebo je auto odstavené tak sa zanesie, že proste mi tečie olej do výfuku. 

V servise majú samozrejme na to iný názor a mňa nebaví stále cestovať do servisu 100km aby sme to mohli testovať a ak nenájdu závadu, tak je proste všetko oka. 

 

To cukanie nie je až také časté ako ten zápach.

 

Ďakujem za tipy, ak Vás niećo napadne alebo máte rovnaký problém s 301 ako ja a dáte vedieť.

Pekný deň.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No tak ten zápach mám aj ja, myslím si že ten zápach ide od držiaku na výfuku, ale nie som si istý. Mne to vždy robi keď idem do kopca. Ja už mám najazdené 39000 a je to vždy rovnaký smrad. Myslím si že to nie je problém s olejom pretože ja mám spotrebu asi 0,5 l na 15000 km. Cukanie je podľa mňa chyba ventilu ktorý natáča vačku, asi sa zasuva a vysúva a preto je tam to trhanie a deje sa to vždy od 2200 do 3000 otáčok, nad tri tisíc je všetko v poriadku. A trhá to len ked ide auto ustálenou rýchlosťou napr 90km/h na päťke. Pri akcelerovaní som nepociťoval trhanie. 

Link to comment
Share on other sites

Zmen servis.

Nikde nie je napisane, ze musis chodit len tam, kde si auto kupil.

No, co viem, tak od roku 2010 je zmeneny ten zakon, len ci bude niekto ochotni a hlavne ci budu mat autorizaciu na opravu auta. Ak by som mal ist na druhu stranu republiky do org peugeoutu, tak aj tam to mam 100km, 50km tam a 50km spat. Musim pozistovat okolite servisy, napr. skoda atd...

Link to comment
Share on other sites

No tak ten zápach mám aj ja, myslím si že ten zápach ide od držiaku na výfuku, ale nie som si istý. Mne to vždy robi keď idem do kopca. Ja už mám najazdené 39000 a je to vždy rovnaký smrad. Myslím si že to nie je problém s olejom pretože ja mám spotrebu asi 0,5 l na 15000 km. Cukanie je podľa mňa chyba ventilu ktorý natáča vačku, asi sa zasuva a vysúva a preto je tam to trhanie a deje sa to vždy od 2200 do 3000 otáčok, nad tri tisíc je všetko v poriadku. A trhá to len ked ide auto ustálenou rýchlosťou napr 90km/h na päťke. Pri akcelerovaní som nepociťoval trhanie. 

Zaujimave. A teda ste to v servise neriesili, ci nie je uz auto v zaruke? Ale asi nie, ked uz ma najazdene 39.000km. Mozno nemame ten isty problem, neviem. Zaujimalo by ma co na to hovoria alebo hovorili v servise, ak to teda bolo niekedy riesene v servise ako zavada.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Auto je v záruke stále, 4 roky alebo 60000 km ale idem predlžovať na 5 rokov a 150000. Ked sa vyskytne problém aby som nemusel platiť. Ak sa pýtate na smrad v aute ten som neriešil v servise ked auto zhorí tak zhorí nie je to moja starosť keďže je v záruke a je tam havarijne poistenie. Čo sa týka trhania, už som to písal v iných témach. Mne to cukalo takmer od nova až kým mi pri 20 000 auto naštartovalo na tri valce, vyhodilo chybu motora. Spustil sa ventilátor na maximum a prišlo sa na to, že bola vnútorná chyba riadiacej jednotky. Po výmene RJ sa cukanie neobjavuje. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Chlapi s autom treba jazdit svižne!!! Pod 2000otačok nikdy! preradovat medzi 3000-4000otačok!!! A občas jazdit aj pod obmedzovač! Lebo ten motor nema rad podtačanie respektivne male otačky! Vyskušajte a uvidite že problem vam zmizne!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zdravím jdu taky trochu přispět zacal se mi objevovat nepravidelně pod kapotou smrad jak když se pálí bakelit jde to nejvíc cítit nad spojkou vyvrcholilo to před dvěma dny kdy jsem objevil pod autem vykapany olej přímo v místě kde se spojuje motor s převodovkou zítra jsem objednán do servisu pak dám vědět.

Link to comment
Share on other sites

Zdravím dnes při návštěvě servisu zjištěn prolinajici olej kolem vypousteciho sroubu vyřešeno utazenim sroubu a přetažením všech spojů mezi motorem a převodovkou prý projistotu,dále konečně vyřešeno 1-3 vterinove držení otáček mezi 1 a2 prevodovym stupněm jedná se o vyhoreni smesi které si řídí sama ŘJ čili řidič na to nemá vliv nějak ovlivnit.To zatím vše budu pozorovat a když tak dám vědět.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zdravím takže píšu jak jsem slíbil.Auto šlo do servisu ještě jednou utažení nepomohlo,bylo tam pár dní a pozorovali odkud to ukapává nakonec se ukázal defektní vypouštecí šroub.Teď je už doufám klid,taky se vyřešil ten smrad podobný pálícímu se bakelitu,než začal být vidět olej na zemi tak za jízdy kápl sem tam i na výfuk a to bylo ono, teď už není cítit nic.Jo taky byla svolávací akce ZYM  údajně kontrola funkčnosti větráku chlazení,jak mi byl řečeno.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Zdravím, takže smrad z motorového priestoru je asi vadnou spojkou. mne to robí od začiatku, teraz mam najazdené 61500 a pedal zabera takmer na vrchu. Nahlasené v Peugeote a čakam už len na vyjadrenie. Do všetkych 1,6 Vti s motorom EC5 montujú nejakú novú spojku s novým objednávacím číslomm, do motorov EC5F a EC5PG sa montujú klasické spojkové sady a dajú sa nahradiť spojkou Valeo 826213. Môžete si to kľudne vyskúšať, rýchly rozbeh z miesta a potom športovejšia jazda, alebo stačí aj dlhšia jazda do kopca. Ak po zastavení cítiť smrad tak je to ten istý problém čo mám ja. Najskôr som si myslel, že to ide od výfuku, ten gumový uchyt, ale nie je to ono. Kontrolujte si aj kde vám zabera spojka. Ja už mam aj trhavý rozbeh a tažšie zaradenie spiatočky, väčšinou cez zuby. Budem to isto riešiť bud cez zaruku a ked mi to neuznajú tak si to vymením na vlastné náklady. Potom pridám fotky. Zatial sa majte.   

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...