colaczech Odesláno 8. březen 2015 Sdílet Odesláno 8. březen 2015 Zdravím. Včera mi rupla pružina na berli, takže mě čeká výměna. A chci se zeptat, jakou značku pružin by jste mi doporučili. Nechci žádné snižování, takže sportovní pružiny ne. Hledal jsem na netu a cenově pružina stojí od nějakách 600 po 1200kč. Je v nich nějaký zásadní rozdíl? Protože berla váží dle motoru 1140-1330kg Co jsem se díval tak ta moije berla 1,6 16v by měla vážit 1252kg, a pružina na ni od KYB stojí 800kč. Což se mi dávat nechce, když je možnost mít pružinu na 1.9D nebo 1.8i za 600kč a 1.9d váží 1206-1267kg. Což je skoro stejně. A nebo kdybych věděl že předek nebube moc zvedlý tak bych vzal na 2,0HDi to váží 1290-1330kg. Má s tím někdo zkušenosti? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šalda Odesláno 8. březen 2015 Sdílet Odesláno 8. březen 2015 Já měnil minulej rok, a značku bohužel nevím co to bylo, nicméně bych tam dal to co má být pro benzín, je možný že když dáš to z HDi tak to bude kousek výš. Ještě Ti poradím abys vyměnil obě dvě, včetně uložení pružin, to je totiž nejčastější závada proč ta pružina praskne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 8. březen 2015 Sdílet Odesláno 8. březen 2015 (upraveno) pruziny prvovyrobca oznacuje dvoma farebnymi pasikmi podla toho jak maju byt tuhe (hmotnost vozidla) cize napr 1.8 ,2.0 16v 2.0hdi maju tuhostou ine pruziny ked kupis druhoovyrobu tak tam nic neni a pisu ze to pasuje na viac motorizacii cize je to taky univerzal to ci zamienat pruziny z inych motorizacii ja som s tym raz robil pokusy na 406 ale s origo pruzinami 3 typy na moju 1.8-ku dal som meke nelubilo sa mi po pridani plynu sa nadvihoval predok pri brdzeni sa predok tlacil k zemi,dal som tvrde bolo to moc tvrde a bolo to citit na podvozku dal som tam potom stredne take ake tam boli povodne a bolo to ok asi je to o zvyku neviem ale jedno viem isto ked tam das hocijake pruziny budes musiet dat nastavit predne svetla lebo svetla vyska sa ti zmeni hoci len o centimeter a tie svetla budu na hovno Upraveno 8. březen 2015 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colaczech Odesláno 9. březen 2015 Autor Sdílet Odesláno 9. březen 2015 Asi vezmu ty pro 1,9D a 1,8i. Největší sranda je, že když jsem to auto před rokem kupoval z bazaru, tak tam byli vyměněné asi komplet pružiny i s tlumiči za nějaké novější ale jeté. Měli podezřele zachovalejší barvu než zbytek podvozku. a bazarníka jsem se na to přímo ptal. Říkal že pružiny měnili, to auto dotáhli z německa přímo oni, mají i autodílnu kde ta auta dávají dohromady. Takže kdoví co tam dali. Bazarníkům nevěřím ani nos mezi očima. O tom že praskání pružin způsobuje to horní uložení jsem taky četl. No mě se to stalo při rychlosti cca 30km/h, po tom co jsem přejel kanál. Byla to docela šlupka, myslel jsem že jsem vyhodil víko toho kanálu a to prásklo do podvozku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 9. březen 2015 Sdílet Odesláno 9. březen 2015 Pružiny praskají, když je horní uložení (ložisko) zatuhlé a ony jsou trvale namáhány zkrutem. Dej nová horní ložiska, a dej tam pružiny, jaké tam patří, na 1,6 benzín. I tak budeš mít problém je správně vybrat, je v katalogu dost zmatek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 9. březen 2015 Sdílet Odesláno 9. březen 2015 podle VIN je musíš koupit správně, jiné nedávej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 9. březen 2015 Sdílet Odesláno 9. březen 2015 No to je fakt úplně strašlivý rozdíl, 800 vs 600 na jedné pružině Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 9. březen 2015 Sdílet Odesláno 9. březen 2015 Taktiez s myslim ze by mali byt takeake maju ist. ci 600 alebo 800 K nije to velky rozdiel. O tom ulozeni by som to az tak nebral. Na mojom aute menim horne ulozenie skoro kazdy druhy rok a pred 2 mesiacmi mi praskla pruzina na parkovisku pri odparkovanom aute. Ale pruziny tam boli od vyroby, teda 16 rokov, a denno denne jazdenie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 9. březen 2015 Sdílet Odesláno 9. březen 2015 Ono rozdiel je 200 kilo ked stojis alebo ides po hladkej ceste ale ked vletis do jamy tak to bude 400 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colaczech Odesláno 9. březen 2015 Autor Sdílet Odesláno 9. březen 2015 Tak 200kč opravdu není moc. Ale to co ušetřím na těch pružinách, za to koupím to horní uložení na jednu stranu. A tak je to se vším, ale to jsme se dostali tam kam jsem nechtěl. Ptal jsem se jakou má kdo zkušenost s tou a nebo onou značkou pružin. Osobně bych asi vzal KYB. Ješte pak přichází v úvahu nevím proč ale LESJOFORS. Pak je tam KAMOKA,JAMEX, MAXGEAR a jine skoro ve stejné cenové relaci. A origo pružiny z autorizáku- to opravdu ne, o praskajících origo pružinách na pežotech a citronech je toho v diskuzích opravdu dost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 9. březen 2015 Sdílet Odesláno 9. březen 2015 Ty "origo" pružiny z "autorizáku" budou "kupodivu" taky od nějakého jiného výrobce. Žádná automobilka si nedělá všechny díly sama, a už vůbec ne pro výběhové modely. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 9. březen 2015 Sdílet Odesláno 9. březen 2015 keby tam das origo pouzivane tiez sa nic nedeje podla mna ja som to tak menil auto chodi v poho dodnes Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colaczech Odesláno 9. březen 2015 Autor Sdílet Odesláno 9. březen 2015 Ono rozdiel je 200 kilo ked stojis alebo ides po hladkej ceste ale ked vletis do jamy tak to bude 400 Jestli jsi četl ten můj první post, tak tam píšu že váha 1,6 16v a váha 1,9D nebo 1,8i je skoro stejná. No a kdyby tam byl maximální rozdíl ve váze tak je to 1252 vs 1206 což je "závratných" 23kg na pružinu. Mimochodem u obou typů pružin je psané použití pro 1,8i a nějak mi uniká proč 1.6 16v je psané jenom u té jedné. http://www.mdily.cz/kayaba-ra1765-pruzina-podvozku-predni-citroen-berlingo-peugeot-partner.html http://www.mdily.cz/kayaba-ra1330-pruzina-podvozku-predni-citroen-berlingo-zx-peugeot-partner.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colaczech Odesláno 9. březen 2015 Autor Sdílet Odesláno 9. březen 2015 Ty "origo" pružiny z "autorizáku" budou "kupodivu" taky od nějakého jiného výrobce. Žádná automobilka si nedělá všechny díly sama, a už vůbec ne pro výběhové modely. Tak to vím taky. A o to víc se mi příčí kupovat v autorizáku ty samé jako si koupím někde v eshopu ale bez přirážky autorizáku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 9. březen 2015 Sdílet Odesláno 9. březen 2015 (upraveno) ja som nereagoval na teba uz som pisal ze tie z druhovyroby su skor univerzalne pruziny(prvovyrobca ma x typov pruzin na x motorizacii) vzasade tam problem nebude podla mna ,tiez ked das orginalne pouzivane co bude asi o dost lepsie cenovo tam problem tiez nebude ale ked chces nove ber nove volba je na tebe PS-dokonca ked mas 2 rovnake auta s rovnakou motorizaciou a jedno klimu ma a druhe nema maju ine pruziny alebo kam tie auta isli na vyvoz ci do tazkych podmienok aebo lahsih 2 rovnake auta nemaju stejne pruziny Upraveno 9. březen 2015 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 9. březen 2015 Sdílet Odesláno 9. březen 2015 Staci pozriet v servicebox cislo pri jednom motore, aj pri inom motore. Podla mna budu mat rovnake obj cisla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 10. březen 2015 Sdílet Odesláno 10. březen 2015 Až je budeš vyměňovat, tak porovnej tu dobrou s novými, zda má stejnou délku a stejnou sílu na stlačení, aspoň laicky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colaczech Odesláno 27. březen 2015 Autor Sdílet Odesláno 27. březen 2015 Nakonec se podařilo sehnat tyto pružiny http://www.mdily.cz/kayaba-ra1765-pruzina-podvozku-predni-citroen-berlingo-peugeot-partner.html za necelých 700 jedna. Jsou psané pro tu mou motorizaci. Dnes jsem vyměnil tu prasklou a zítra vyměním tu druhou stranu. Porovnával jsem tu starou s novou a jsou tam rozdíly. Nová pružina je kratší a má 3 činné závity. Ta stará má činné závity 4. Každopádně po namontování na auto je výška na oko stejná. Ještě změřím mezeru mezi blatníkem a kolem. Ještě se chci zeptat ohledně horního uložení tlumičů - ložisko uložení. Jak se pozná jestli je ještě dobré nebo ne? Dal jsem tam to původní, otáčelo se bez problémů a nějak poškozené taky nebylo. Dá se tedy říct: otáčí se -je OK, netočí se, zatuhlé -je KO. Žádné mezistavy snad neexistují. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 27. březen 2015 Sdílet Odesláno 27. březen 2015 ta ložiska se mění preventivně, protože nové ložisko má i nové těsnění proti vnikání bordelu do ložiska... jinak pokud se točí bez zadrhávání,můžeš ho dát, v nejhorším to rozebereš ještě jednou (až se staré rozpadne po montáži nové pružiny) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colaczech Odesláno 27. březen 2015 Autor Sdílet Odesláno 27. březen 2015 Můžu tě ujistit, že tu stranu budu rozebírat ještě jednou. Je tam rozpáraná ta plastová prachovka tlumiče, takže ji musím vyměnit. V pežotu za to chlěli 227kč, na netu jsem ji našel za 70kč, tak k ní za ušetřené prachy dokoupím ještě to ložisko. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.