Jump to content

Prasklá přední pružina berlingo


colaczech
 Share

Recommended Posts

Zdravím. Včera mi rupla pružina na berli, takže mě čeká výměna. A chci se zeptat, jakou značku pružin by jste mi doporučili. Nechci žádné snižování, takže sportovní pružiny ne.

Hledal jsem na netu a cenově pružina stojí od nějakách 600 po 1200kč. Je v nich nějaký zásadní rozdíl? Protože berla váží dle motoru 1140-1330kg

Co jsem se díval tak ta moije berla 1,6 16v by měla vážit 1252kg, a pružina na ni od KYB stojí 800kč. Což se mi dávat nechce, když je možnost mít pružinu na 1.9D nebo 1.8i za 600kč a 1.9d váží 1206-1267kg.

Což je skoro stejně. A nebo kdybych věděl že předek nebube moc zvedlý tak bych vzal na 2,0HDi to váží 1290-1330kg.

Má s tím někdo zkušenosti?

 

Link to comment
Share on other sites

Já měnil minulej rok, a značku bohužel nevím co to bylo, nicméně bych tam dal to co má být pro benzín, je možný že když dáš to z HDi tak to bude kousek výš. Ještě Ti poradím abys vyměnil obě dvě, včetně uložení pružin, to je totiž nejčastější závada proč ta pružina praskne.

Link to comment
Share on other sites

pruziny prvovyrobca oznacuje dvoma farebnymi pasikmi podla toho jak maju byt tuhe (hmotnost vozidla) cize napr 1.8 ,2.0 16v 2.0hdi maju tuhostou ine pruziny ked kupis druhoovyrobu tak tam nic neni a pisu ze to pasuje na viac motorizacii cize je to taky univerzal  to ci zamienat pruziny z inych motorizacii  ja som s tym raz robil pokusy na 406 ale s origo pruzinami 3 typy  na moju 1.8-ku dal som meke nelubilo sa mi po pridani plynu sa nadvihoval predok pri brdzeni sa predok tlacil k zemi,dal som tvrde bolo to moc tvrde a bolo to citit na podvozku dal som tam potom stredne take ake tam boli povodne a bolo to ok asi je to o zvyku neviem ale jedno viem isto ked tam das hocijake pruziny budes musiet dat nastavit predne svetla lebo svetla vyska sa ti zmeni hoci len o centimeter a tie svetla budu na hovno

Edited by krtek 2
Link to comment
Share on other sites

Asi vezmu ty pro 1,9D a 1,8i.

Největší sranda je, že když jsem to auto před rokem kupoval z bazaru, tak tam byli vyměněné asi komplet pružiny i s tlumiči za nějaké novější ale jeté. Měli podezřele zachovalejší barvu než zbytek podvozku. a bazarníka jsem se na to přímo ptal. Říkal že pružiny měnili, to auto dotáhli z německa přímo oni, mají i autodílnu kde ta auta dávají dohromady. Takže kdoví co tam dali. Bazarníkům nevěřím ani nos mezi očima.

O tom že praskání pružin způsobuje to horní uložení jsem taky četl. No mě se to stalo při rychlosti cca 30km/h, po tom co jsem přejel kanál. Byla to docela šlupka, myslel jsem že jsem vyhodil víko toho kanálu a to prásklo do podvozku.

Link to comment
Share on other sites

Pružiny praskají, když je horní uložení (ložisko) zatuhlé a ony jsou trvale namáhány zkrutem.

Dej nová horní ložiska, a dej tam pružiny, jaké tam patří, na 1,6 benzín. I tak budeš mít problém je správně vybrat, je v katalogu dost zmatek. 

Link to comment
Share on other sites

Taktiez s myslim ze by mali byt takeake maju ist. ci 600 alebo 800 K nije to velky rozdiel.

O tom ulozeni by som to az tak nebral.

Na mojom aute menim horne ulozenie skoro kazdy druhy rok a pred 2 mesiacmi mi praskla pruzina na parkovisku pri odparkovanom aute.

Ale pruziny tam boli od vyroby, teda 16 rokov, a denno denne jazdenie.

Link to comment
Share on other sites

Tak 200kč opravdu není moc. Ale to co ušetřím na těch pružinách, za to koupím to horní uložení na jednu stranu. A tak je to se vším, ale to jsme se dostali tam kam jsem nechtěl.

 

Ptal jsem se jakou má kdo zkušenost s tou a nebo onou značkou pružin.

Osobně bych asi vzal KYB. Ješte pak přichází v úvahu nevím proč ale LESJOFORS. Pak je tam KAMOKA,JAMEX, MAXGEAR a jine skoro ve stejné cenové relaci.

A origo pružiny z autorizáku- to opravdu ne, o praskajících origo pružinách  na pežotech a citronech je toho v diskuzích opravdu dost.

Link to comment
Share on other sites

Ono rozdiel je 200 kilo ked stojis alebo ides po hladkej ceste  ale ked vletis do jamy tak to bude 400 

Jestli jsi četl ten můj první post, tak tam píšu že váha 1,6 16v a váha 1,9D nebo 1,8i je skoro stejná. No a kdyby tam byl maximální rozdíl ve váze tak je to 1252 vs 1206 což je "závratných" 23kg na pružinu.

Mimochodem u obou typů pružin je psané použití pro 1,8i a nějak mi uniká proč 1.6 16v je psané jenom u té jedné.

http://www.mdily.cz/kayaba-ra1765-pruzina-podvozku-predni-citroen-berlingo-peugeot-partner.html

http://www.mdily.cz/kayaba-ra1330-pruzina-podvozku-predni-citroen-berlingo-zx-peugeot-partner.html

Link to comment
Share on other sites

Ty "origo" pružiny z "autorizáku" budou "kupodivu" taky od nějakého jiného výrobce. Žádná automobilka si nedělá všechny díly sama, a už vůbec ne pro výběhové modely.

Tak to vím taky. A o to víc se mi příčí kupovat v autorizáku ty samé jako si koupím někde v eshopu ale bez přirážky autorizáku.

Link to comment
Share on other sites

ja som  nereagoval na teba uz som pisal ze tie z druhovyroby su skor univerzalne pruziny(prvovyrobca ma x typov pruzin na x motorizacii)  vzasade tam problem nebude podla mna ,tiez ked das orginalne pouzivane co bude asi o dost lepsie cenovo tam problem tiez nebude ale ked chces nove ber nove volba je na tebe

 

 PS-dokonca ked mas  2 rovnake auta s rovnakou motorizaciou a jedno klimu ma a druhe nema maju ine pruziny alebo  kam tie auta isli na vyvoz ci do tazkych podmienok aebo lahsih 2 rovnake auta nemaju stejne pruziny

Edited by krtek 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nakonec se podařilo sehnat tyto pružiny http://www.mdily.cz/kayaba-ra1765-pruzina-podvozku-predni-citroen-berlingo-peugeot-partner.html za necelých 700 jedna. Jsou psané pro tu mou motorizaci.

Dnes jsem vyměnil tu prasklou a zítra vyměním tu druhou stranu.

Porovnával jsem tu starou s novou a jsou tam rozdíly. Nová pružina je kratší a má 3 činné závity. Ta stará má činné závity 4.

Každopádně po namontování na auto je výška na oko stejná. Ještě změřím mezeru mezi blatníkem a kolem.

 

Ještě se chci zeptat ohledně horního uložení tlumičů - ložisko uložení.

Jak se pozná jestli je ještě dobré nebo ne? Dal jsem tam to původní, otáčelo se bez problémů a nějak poškozené taky nebylo.

Dá se tedy říct: otáčí se -je OK, netočí se, zatuhlé -je KO. Žádné mezistavy snad neexistují.

Link to comment
Share on other sites

ta ložiska se mění preventivně, protože nové ložisko má i nové těsnění proti vnikání bordelu do ložiska...

 

jinak pokud se točí bez zadrhávání,můžeš ho dát, v nejhorším to rozebereš ještě jednou (až se staré rozpadne po montáži nové pružiny) ;)

Link to comment
Share on other sites

Můžu tě ujistit, že tu stranu budu rozebírat ještě jednou. Je tam rozpáraná ta plastová prachovka tlumiče, takže ji musím vyměnit. V pežotu za to chlěli 227kč, na netu jsem ji našel za 70kč, tak k ní za ušetřené prachy dokoupím ještě to ložisko.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...