sa_lat_ Odesláno 6. březen 2015 Sdílet Odesláno 6. březen 2015 Zdravím, mám 307 a v TP mám kola R15 ET27 a nebo R16 ET31. Chci si koupit nějaký ty 15" a na internetu píšou, že se ET může o trochu lišit, ale nikde nemůžu najít o kolik.Nevíte někdo o kolik se to může lišit? Předem díky moc za pomoc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
celda1970 Odesláno 6. březen 2015 Sdílet Odesláno 6. březen 2015 Vubec by se nemely lisit....kdyz koupis vetsi ET...tak je budes mit zalezle v podbehu a pneu ti bude drit o pruziny....a kdyz koupis male ET... tak budou zas vylezle ven...precuhovat pres rantl blatniku.... Kdyz tak me nekdo opravte s tim zastrcenim a vystrcenim...to vite v mem veku..:-)))) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šalda Odesláno 6. březen 2015 Sdílet Odesláno 6. březen 2015 Myslím že u 15" je jedno zda bude o 5mm víc nebo míň, osobně bych vzal něco s ET 22 u 15" kola, míň by bylo možné že by to už někde mohlo dřít. Ale pochopitelně je ideální když vezmeš to ET který máš napsaný v TP. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sa_lat_ Odesláno 6. březen 2015 Autor Sdílet Odesláno 6. březen 2015 (upraveno) Myslím že u 15" je jedno zda bude o 5mm víc nebo míň, osobně bych vzal něco s ET 22 u 15" kola, míň by bylo možné že by to už někde mohlo dřít. Ale pochopitelně je ideální když vezmeš to ET který máš napsaný v TP. Povedlo se mi najít kola s ET25, takže by to neměl být problém ne ? Upraveno 6. březen 2015 uživatelem sa_lat_ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šalda Odesláno 6. březen 2015 Sdílet Odesláno 6. březen 2015 Tak to bude lézt ven jen o 2mm, než origo, takže pohoda. Ještě se ale podívej na šířku disku kolik máš napsaný v TP a kolik mají ty kola co chceš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gabriel 307 Odesláno 6. březen 2015 Sdílet Odesláno 6. březen 2015 minule bylo v TV jak se pojišťovny kroutí s plněním když není všechno ok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
agresssor Odesláno 6. březen 2015 Sdílet Odesláno 6. březen 2015 Hele a proc nesezenes origo 307 ky kola ? Pak budes uplne v klidu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Stark Odesláno 6. březen 2015 Sdílet Odesláno 6. březen 2015 ET pasne skoro jakékoliv, já mám ALU R15 s ET15 a je to zároveň s blantíkama, krásně to sedí v zatáčkách. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sa_lat_ Odesláno 6. březen 2015 Autor Sdílet Odesláno 6. březen 2015 Šířka disků sedí. Jsou shodné. Já si myslím, že 2mm nejsou žádná hrůza. Originální nechci, protože by se mi k tomu líbily černý. Díky všem za pomoc i názor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šalda Odesláno 7. březen 2015 Sdílet Odesláno 7. březen 2015 Tak si hlavně nekup nějaký blata, ty origo jsou dobrý hlavně v tom že to vydrží. Dáš odkaz co chceš za kola? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JVT Odesláno 7. březen 2015 Sdílet Odesláno 7. březen 2015 ET disků je součástí geometrie nápravy. Tím nemyslím jen sbíhavost ale vše kompetní. ET ovlivňuje stopu kola ve vztahu k úhlu pérování a otačení v rejdu. Je to složité počítání. Mimo jiné změna ET ovlivní i zda se volant vrací po zatočení do přímého směru. Když se podíváš jak složitě se ladí jízdní vlastnosti u závodních vozů tak pochopíš. Když myslím závodní vozy tak nerozlišuji zda okruhy nebo rally. Má osobní zkušenost. P 206 kola Ouragany a podložky 15mm. Vzhled OK. Bohužel při opravdu rychlém přejezdu středního pásu čtyřproudovky (kde jeden směr se opravoval) se pomalu auto na tu druhou stranu nevešlo. Po pár jízdách tímto úsekem šly přední podložky dolů a pak bylo vše OK. Sneslo to dokonce ještě o kousek větší rychlost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 7. březen 2015 Sdílet Odesláno 7. březen 2015 (upraveno) bavíme se o změně ET do 5mm, ta nemá žádný vliv, ale je pravdou, že se rozměr disků, pneu atd. má v blízké budoucnosti kontrolovat na STK a pokud nebude sedět s TP, auto neprojde, tak uvidíme , osobně jsem pro Upraveno 7. březen 2015 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JVT Odesláno 7. březen 2015 Sdílet Odesláno 7. březen 2015 Zda je 5 mm hodně nebo málo nechci řešit. Záleží na tom jakou rychlostí se jezdí. Myslím, že to byl kdysi Mercedes. Představil svůj model "A" a novináři mu jej při "Losím testu" hodili na boudu. To byla ostuda . Následovalo okamžité zastavení výroby, úprava řízení, montáž jiných pneu a zavedení ESP. Je tedy pravda, že motorističtí novináři nemají v hlavě zabudovaný pud sebezáchovy . Jednou jsem ty naše pozoroval v provozu. Jejich klub testoval zapůjčenou střední třidu. Předjížděli úplně všude a to na neuzavřené cestě. Nepřehledná zatáčka je nemohla zastavit. Byl jsem rád, že naše jízdy mají stejný směr a tudíž se nepotkáváme v protisměru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šalda Odesláno 7. březen 2015 Sdílet Odesláno 7. březen 2015 Myslím že když si našel kola co mají o 2mm nižší ET opravdu nemá smysl vůbec řešit, o změně jízdních vlastností nemůže být absolutně žádná řeč, protože cca 50% aut jezdí s přehuštěnýma nebo naopak podhuštěnýma kolama, nebo další věci jako jiný profil gumy, špatné tlumiče, pružiny, stabilizační tyčky atd, tohle ovlivňuje chování auta na silnici mnohem více než o 2mm jiný ET. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JVT Odesláno 7. březen 2015 Sdílet Odesláno 7. březen 2015 OK 2mm není samostatně problém. Pokud, jak uvádíš, má všechny ostatní podvozkové součásti v dobrém stavu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šalda Odesláno 7. březen 2015 Sdílet Odesláno 7. březen 2015 Troufám si říct že všechny podvozkové části má v pořádku jen auto které právě vyjelo z továrny, za pár měsíců už to nebude přesně tak jak to má být. Nicméně autor vlákna se ptal jestli bude moct použít kola co mají o 2mm nižší ET, aby to někde nedřelo, a to může. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Stark Odesláno 7. březen 2015 Sdílet Odesláno 7. březen 2015 I prd velebnosti, jezdím na STK kde nemám žádného kamaráda či na doporučení a prošel jsem s těma kolama bez keců, spíše je zajímá rozměr pneumatik než ETčko disku. A jak zde píšou zkušenější kup si originální ALU a nech je střinout do černé popř, dle tvého vkusu a libosti. Origoše něco snesou a jsou kvalitní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JVT Odesláno 8. březen 2015 Sdílet Odesláno 8. březen 2015 (upraveno) Šaldo trochu jsem překvapen jak málo věříš kvalitě podvozkových součástek vozů Peugeot To máme po pár měsících podvozek opotřebený a vhodný na výměnu? Je mi jasné, že jsi to tak nemyslel Tony Stark Neřeším tady kamarády na STK. I tam jsou jen lidé. Ono posoudit správné ET se nedá bez demontáže a měření. sa_lat_ Píšeš ET27 / ET31 to bude OK Vysvětlím proč jsem pocítil potřebu se vyjádřit k otázce na ET kol. Když se něco na vypočteném podvozku upraví a tak to má nějaké souvislosti. Je potřeba s tím počítat. Třeba jen tím, že je občas dobré v zatáčce nadzvednout pravou nohu. Už jsem viděl spoustu šíleností na silnici. Ono občas stačí řidičské neumění, chlast a drogy za volantem. Když se k tomu přidá konstrukční neznalost tak je neštěstí hned na stole. Také jsem občas účastník silničního provozu a nechtěl bych potkat ulomené kolo nebo něco podobného. Předpokládám, že se na tom všichni mi "blázni" do automobilů shodneme Upraveno 8. březen 2015 uživatelem JVT Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šalda Odesláno 8. březen 2015 Sdílet Odesláno 8. březen 2015 Tady nejde o podvozky Peugeot, jde o všechny auta, všechny mechanický části auta se opotřebovávají postupně, tudíž již třeba po 10tkm to už není tak jak to má být, zvláště na našich silnicích. Proto jsem to psal. Já odmítám lidi co si na auta dávají třeba podložky pod kola a změní tím ET třeba o 10, 20 nebo i 30mm ET, tam už je bez debat že se mění chování auta na vozovce, ale když je to o ty 2mm tak to nemůže být absolutně poznat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JIMI 07 Odesláno 12. březen 2015 Sdílet Odesláno 12. březen 2015 no já se musim přiznat,že podložky jsem koupil a zkusil jsem tam nasadit 205/60 R15 ,auto mělo balony jak šlak a ve volantu to bylo sakra znát,řízení je horší to je jasný ,už jsem ty pneu vyhodil,ted mám 195/60 R15 a podložky nepotřebuju.205tky škrtaly o blatníky když jsem byl naloženej,jinak bláznění na silnici nemám v oblibě,jezdím normálně,už jsem se vyblbnul dost,jinak dělám v pneuservisu PEUGEOT a abych tam dával třeba 16tky nízkoprofil to určitě ne.Auto nepéruje,cejtíš každou díru no na nic a k tomu ET dal bych cca co je v TP jak řikal Šalda. čau beatles Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.