Jump to content

sa_lat_
 Share

Recommended Posts

Zdravím,

 

mám 307 a v TP mám kola R15 ET27 a nebo R16 ET31. Chci si koupit nějaký ty 15" a na internetu píšou, že se ET může o trochu lišit, ale nikde nemůžu najít o kolik.Nevíte někdo o kolik se to může lišit?

 

Předem díky moc za pomoc.  :)

Link to comment
Share on other sites

Vubec by se nemely lisit....kdyz koupis vetsi ET...tak je budes mit zalezle v podbehu a pneu ti bude drit o pruziny....a kdyz koupis male ET... tak budou zas vylezle ven...precuhovat pres rantl blatniku....

Kdyz tak me nekdo opravte s tim zastrcenim a vystrcenim...to vite v mem veku..:-))))

Link to comment
Share on other sites

Myslím že u 15" je jedno zda bude o 5mm víc nebo míň, osobně bych vzal něco s ET 22 u 15" kola, míň by bylo možné že by to už někde mohlo dřít. Ale pochopitelně je ideální když vezmeš to ET který máš napsaný v TP.

Link to comment
Share on other sites

Myslím že u 15" je jedno zda bude o 5mm víc nebo míň, osobně bych vzal něco s ET 22 u 15" kola, míň by bylo možné že by to už někde mohlo dřít. Ale pochopitelně je ideální když vezmeš to ET který máš napsaný v TP.

 

Povedlo se mi najít kola s ET25, takže by to neměl být problém ne ?

Edited by sa_lat_
Link to comment
Share on other sites

ET disků je součástí geometrie nápravy. Tím nemyslím jen sbíhavost ale vše kompetní. ET ovlivňuje stopu kola ve vztahu k úhlu pérování a otačení v rejdu. Je to složité počítání. Mimo jiné změna ET ovlivní i zda se volant vrací po zatočení do přímého směru. Když se podíváš jak složitě se ladí jízdní vlastnosti u závodních vozů tak pochopíš. Když myslím závodní vozy tak nerozlišuji zda okruhy nebo rally. Má osobní zkušenost. P 206 kola Ouragany a podložky 15mm. Vzhled OK. Bohužel při opravdu rychlém přejezdu středního pásu čtyřproudovky (kde jeden směr se opravoval) se pomalu auto na tu druhou stranu nevešlo. Po pár jízdách tímto úsekem šly přední podložky dolů a pak bylo vše OK. Sneslo to dokonce ještě o kousek větší rychlost.   

Link to comment
Share on other sites

bavíme se o změně ET do 5mm, ta nemá žádný vliv, ale je pravdou, že se rozměr disků, pneu atd. má v blízké budoucnosti kontrolovat na STK a pokud nebude sedět s TP, auto neprojde, tak uvidíme ;) , osobně jsem pro

Edited by ozzy56
Link to comment
Share on other sites

Zda je 5 mm hodně nebo málo nechci řešit. Záleží na tom jakou rychlostí se jezdí. Myslím, že to byl kdysi Mercedes. Představil svůj model "A" a novináři 

mu jej při "Losím testu" hodili na boudu. To byla ostuda :D. Následovalo okamžité zastavení výroby, úprava řízení, montáž jiných pneu a zavedení ESP. Je tedy pravda, že motorističtí novináři nemají v hlavě zabudovaný pud sebezáchovy :bojim. Jednou jsem ty naše pozoroval v provozu. Jejich klub testoval zapůjčenou střední třidu. Předjížděli úplně všude a to na neuzavřené cestě. Nepřehledná zatáčka je nemohla zastavit. Byl jsem rád, že naše jízdy mají stejný směr a tudíž se nepotkáváme v protisměru.  

Link to comment
Share on other sites

Myslím že když si našel kola co mají o 2mm nižší ET opravdu nemá smysl vůbec řešit, o změně jízdních vlastností nemůže být absolutně žádná řeč, protože cca 50% aut jezdí s přehuštěnýma nebo naopak podhuštěnýma kolama, nebo další věci jako jiný profil gumy, špatné tlumiče, pružiny, stabilizační tyčky atd, tohle ovlivňuje chování auta na silnici mnohem více než o 2mm jiný ET.

Link to comment
Share on other sites

Troufám si říct že všechny podvozkové části má v pořádku jen auto které právě vyjelo z továrny, za pár měsíců už to nebude přesně tak jak to má být. Nicméně autor vlákna se ptal jestli bude moct použít kola co mají o 2mm nižší ET, aby to někde nedřelo, a to může.

Link to comment
Share on other sites

I prd velebnosti, jezdím na STK kde nemám žádného kamaráda či na doporučení a prošel jsem s těma kolama bez keců, spíše je zajímá rozměr pneumatik než ETčko disku.

 

A jak zde píšou zkušenější kup si originální ALU a nech je střinout do černé popř, dle tvého vkusu a libosti. Origoše něco snesou a jsou kvalitní.

Link to comment
Share on other sites

Šaldo

trochu jsem překvapen jak málo věříš kvalitě podvozkových součástek vozů Peugeot  :( To máme po pár měsících podvozek opotřebený a vhodný na výměnu? :myslim Je mi jasné, že jsi to tak nemyslel  :)

Tony Stark

Neřeším tady kamarády na STK. I tam jsou jen lidé. Ono posoudit správné ET se nedá bez demontáže a měření.

sa_lat_

Píšeš ET27 / ET31 to bude OK

Vysvětlím proč jsem pocítil potřebu se vyjádřit k otázce na ET kol. Když se něco na vypočteném podvozku upraví a tak to má nějaké souvislosti. Je potřeba s tím počítat. Třeba jen tím, že je občas dobré v zatáčce nadzvednout pravou nohu. :D  Už jsem viděl spoustu šíleností na silnici. Ono občas stačí řidičské neumění, chlast a drogy za volantem. Když se k tomu přidá konstrukční neznalost tak je neštěstí hned na stole. Také jsem občas účastník silničního provozu a nechtěl bych potkat ulomené kolo nebo něco podobného. Předpokládám, že se na tom všichni mi "blázni" do automobilů shodneme  :papa

Edited by JVT
Link to comment
Share on other sites

Tady nejde o podvozky Peugeot, jde o všechny auta, všechny mechanický části auta se opotřebovávají postupně, tudíž již třeba po 10tkm to už není tak jak to má být, zvláště na našich silnicích. Proto jsem to psal. Já odmítám lidi co si na auta dávají třeba podložky pod kola a změní tím ET třeba o 10, 20 nebo i 30mm ET, tam už je bez debat že se mění chování auta na vozovce, ale když je to o ty 2mm tak to nemůže být absolutně poznat.

Link to comment
Share on other sites

no já se musim přiznat,že podložky jsem koupil a zkusil jsem tam nasadit 205/60 R15 ,auto mělo balony jak šlak a ve volantu to bylo sakra znát,řízení je horší to je jasný ,už jsem ty pneu vyhodil,ted mám 195/60 R15 a podložky nepotřebuju.205tky škrtaly o blatníky když jsem byl naloženej,jinak bláznění na silnici nemám v oblibě,jezdím normálně,už jsem se vyblbnul dost,jinak dělám v pneuservisu PEUGEOT a abych tam dával třeba 16tky nízkoprofil to určitě ne.Auto nepéruje,cejtíš každou díru no na nic a k tomu ET dal bych cca co je v TP jak řikal Šalda. čau beatles

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...