Jump to content

Opraviť alebo vymeniť (DV6TED4)


b0risSVK
 Share

Recommended Posts

Ahojte, idem k Vám po radu. Koncom januára 2015 som kúpil P307 SW 1.6HDi 80kW s najazdenými ca.185tis.km (dovoz), po ca. 500km som dal komplet vymeniť rozvody, náplne a filtre. Asi po 400km od výmeny ma auto nechalo vysieť na ceste... Po lahkej obhliadke som našiel dieru na hlave, konkrétne nad rozvodovými reťazami, neviem ako moc sa to pochrúmalo vnútri. Otázkou je čo je lepšie... oprava, alebo vymeniť motor?

Link to comment
Share on other sites

to se potkalo to je jasný. Co to máš za mechanika ,že nepozná víko vaček. Asi špatně udělal rozvody.Dělal jsem rozvody i řetěz  přiložím fotky at se koukneš

 

Spoustu lidí vůbec neví ,že ten motor má druhou vačku poháněnou řetězem. Rozvody se mění kolem 240000 km (teda řemen),řetěz má vydržet mnohem víc. No jo ale jde o to jak se z motorem zachází ,jak často se mění olej,protože napínák řetězu je z plastu a ten se opotřebovává a take se může přicpat díra napínáku který se nenapne a závada je tady. Osobně doporučuji vyměnit kolem 200000 km jak řemen tak řetěz. Sám jsem to dělat před týdnem. 

 

 

Výměna rozvodů na mém peugeotu 307 1.6 HDI 80KW včetně rozvodového řetězu který pohání druhou vačku. Zároven jsem přetěsnil celé víko vaček. Tento motor trpí na únik oleje z vačkového víka kolem šroubů vstřiků. Při montáži doporučuji zalepit šrouby lepidlem ,jinak přes závit rosí olej.Nezapomenout vyměnit podložky pod vstřiky ,které také rádi netěsní. Udělal jsem pár fotek. 

post-35742-0-98647300-1425485996_thumb.j

post-35742-0-87120100-1425486017_thumb.j

post-35742-0-34714400-1425486036_thumb.j

post-35742-0-26139700-1425486051_thumb.j

post-35742-0-64875000-1425486066_thumb.j

post-35742-0-86613500-1425486082_thumb.j

post-35742-0-71043400-1425486094_thumb.j

post-35742-0-50151000-1425486110_thumb.j

post-35742-0-18317800-1425486122_thumb.j

post-35742-0-91916000-1425486134_thumb.j

Edited by kacaba12
Link to comment
Share on other sites

Ano je to tam, viem len som nevedel ako sa to presne vola. Nemyslím ale že to bola moja chyba ja ako laik neviem čo sa ma vymienať, myslím že ma mal minimálne mechanik upozorniť... No ale teda otázka je teda ak sa to kuslo, bude lepšie vymeniť motor alebo isť do opravy?

Link to comment
Share on other sites

To je ako kupovat macku vo vreci.

Nemas istotu ze druhy motor tiez nie je nacaty. ALe ked je vonku mozes dat spravit vsetko.

Ak je dobra cena a dobry mechanik da sa to.

Na starom zalezi co vsetko spolu s tou krytkou hlavy porobilo. Ci nie su ohnute ventile, zlomena vacka, popraskane boky vedenia retaze a pod.

Je to fakt o sume, ktoru si ochotny dat do opravy.

Link to comment
Share on other sites

ako odznelo vyssie, len potvrdim tie slova a napisem ich znova aj sem...

vackova retaz sa meni vzdy s napinakom. ma tiez svoju zivotnost, nie vsak natolko kratku aby sa menila spolu s rozvodmi.
problem je ze nevies kolko ma auto realne km, ale odhliadnuc od toho, mechanik by danu vackovu retaz pocul ze bud cvrlika, hrkoce a podobne...
niekedy sa nahle zlyhanie neda dopredu urcit. mohlo ist teda aj o vadu materialu. ak nahle povolil/nevydrzal/zlyhal napinak, tak proste smola.

 

ale to uz vies... drzim palce :super

Link to comment
Share on other sites

Každy koupí rozvodovou sadu a myslí že to je vše,mechanik to jen vymění. Ale taky myslím že to má najeto víc když rozvody se měni dle peugeotu 1.6hdi 80kw  při 240tisic km\nebo po městě 200tisic caa, nebo něco udělali špatně v servisu při výměně :myslim

Link to comment
Share on other sites

Každy koupí rozvodovou sadu a myslí že to je vše,mechanik to jen vymění. Ale taky myslím že to má najeto víc když rozvody se měni dle peugeotu 1.6hdi 80kw  při 240tisic km\nebo po městě 200tisic caa, nebo něco udělali špatně v servisu při výměně :myslim

Ja som rozvodovú sadu nekupoval, objednával ju mechanik ktorý ju aj vymieňal. Keby povedal, že treba vymeniť aj reťaz a šponovák, tak necham vymeniť aj to, ale to už je jedno. Predajca tvrdil že záruku na KM mi nedá, ale podľa opotrebenia interiéru by som povedal že ma aj menej, takže asi tak. Učíme sa na vlastných chybách. Každopádne ďakujem za rady, rozhodol som sa vymeniť motor. Takže snaď do týždňa - dvoch bude auto jazdiť

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Tak jsem na pul cesty. Krome toho, ze se mi zlomil jeden sroub co na nem drzi vstrik, tak mam jako asi vsichni uplne zasrane sani, odhadem tak 1kg. Sani mam z vrakace jine, uz ocistne a ani tak v nem toho nebylo tolik, jako na mojem aute. Dokonce bylo problem jej z motoru sundat, jak to bylo asi prorostle tim karbonem, sundaval jsem to asi 10 minut a s nadsazkou receno, jsem mel chvili dojem, ze snad za to sani vytahnu cely motor. S cim si vsak moc nevim rady je to, jak ocistit sací sachty, aby mi ten bordel nenapadal dolů k ventiům, odkud bych to karbonové bahýnko asi težko doloval. Nebo trocha nevadí a proletí se válcem ven? Poradí někdo? Já si myslím, že to to ani stlačeným vzduchem ven nevytlačím.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...