Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Padání otáček pod volnoběh


Ithilien

Recommended Posts

Ahojte, mám na vás menší otázku, auto mi jezdí krásně, problémy s ním nejsou, akorát mě zajímá jedna zvláštnost. Když motor nastartuju a přidám otáčky (tak 1500+), pak pustím plyn, případně sešlápnu spojku atd., otáčky spadnou ale ne na volnoběh ale spíš lehce pod volnoběh. Auto se v tomto momentu 2x zatřepe, ŘJ mu přidá, abych nechcíplo a volnoběh už drží takový, jaký má být, bez jakýchkoliv výkyvů. Při opětovném přidání se proces opakuje. Pokud přidám otáčky jen na např 11 bo 12 stovek a pustím plyn, otáčky spadnou na klasický volnoběh. Motor to dělá asi první minutu, max 2min běhu, pak je vše ok. V posledním týdnu jsem prováděl studený start při zobrazované teplotě v autě 10°C a otáčky padaly, jak měly. Na diag nic není. Čím by to mohlo být a je potřeba to řešit? Díky za názory  :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z nějakého důvodu motor (sytič) neudrží dostatečné otáčky, ač by mělo, pak to chytí ŘJ. Napadají mě žhavičky, protože po nastartování v relativně nízkých teplotách motor dožhavuje určitou dobu (třeba minutu).

Ale to trochu věštím z koule - ve větších mrazech máš problém se startem? Pokud ne, žhavením to nebude. :myslim

 

Po zahřátí se nic abnormálního neprojevuje? Protože tu je mnoho věcí, které ovlivnují chod motoru, jako třeba váha vzduchu (špatný výpočet množství) nebo také DRV ventil (přivírá když nemá). Tyto dvě věci by ale měla odhalit diag - na jaké jsi byl, byla to origo Peugeot nebo univerzál?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po zahřátí vše šlape jak hodinky, motor jde ochotně za plynem, do vysokých otáček, lenost jak po studeném startu na něm není poznat, to stejné s hrubostí, která po studeném startu a zvlášť v zimě je trošku vyšší. Prostě přede jako kotě :)

 

Přes celou zimu, i když mi auto stálo v největších mrazech celý týden na místě bez pohnutí, motor vždy naskočil na první, max 2. otočení. Mám to auto dýl jak rok a nikdy nestartovalo jinak.

 

Konkrétní problém, na který se ptám vždy trvá minutu, maximálně dvě. Nikdy se mi to nestalo dál jak na křižovatce 500m od baráku a když do auta znovu nasednu i po zhruba 2-3 hodinách stání (i v hodně velké zimě), problém není.

 

Volnoběh jinak auto drží bez kolísání (kolísá jen při točení volantem na místě).

 

Osobně mi to nevadí, zvykl sem si, snažím se první minutku nenechat auto spadnout v otáčkách, aby dvouhmota nedostávala zabrat ale vím, že to není standardní projev, tak by mě zajímalo, jestli to má cenu řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska budu zas po týdnu doma, tak na něho mrknu, ale je měněný před rokem a 12k km při výměně oleje. Kvalitu nafty si snažím hlídat, tankuju skoro vždy do plné, na Benzině s dostatečným průtokem (obyčejnou TopQ). Minulou nádrž jsem měl obyčejnou OMW z Rakouska. Naftu sem si vybíral už dřív, ale po tem, co mi odešly 2 vstřiky, už o naftě z PapOil, Unicorn atd. ani neuvažuju. Plánuju zkusit Euroil a rád bych se zeptal na názory na TankOno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Ahoj

Dělá mi něco podobného po zahřátí ok.

Byl jsem tento týden na "jarní prohlídce" a diagnostice (ztratil jsem klíček) u Peugeota

Z diagnostiky mi vyběhl EGR ventil. Tomu taky přisuzuju to padání otáček. Jinak dělá to na naftu od OMW, Lukoil, EO, ale i bionaftu B100. Vždy dávám VIF do paliva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...