Jump to content

Jirkovo 206 SW GTI


JVT
 Share

Recommended Posts

Ahoj Pežoťáci.

Jak se představit? Má první dlouhá jízda za volantem, přes noc po dálnici od Baltu. To při návratu s rodiči po dovolené v šestnácti. Ano, bez řidičáku, už je to určitě promlčené. Řidičák od sedmnácti s poznámkou „skupina B platná až od osmnácti let“. Před vojnou půjčování auta od rodičů a po vojně první své. Byla to nabouraná Škoda 100. Po opravě a GO motoru na tehdejší dobu dobrý. Následně další Škodovky. Po revoluci naftový VW Golf z Itálie pak VW Passat z Německa. Můj první lev byl v roce 2001 Peugeot 206 5P 1,1 barva Tangerine. Tu barvu mi kámoš nastříkal i na lišty dveří, celé nárazníky, kliky dveří atd. Později to ode mne opsal i výrobce J. Kdo jezdí sledovat rally v ČR jej mohl potkat. Poznávací znamení, nápis na podložce pod zadní SPZ.Nápis vypadal nějak takto „až budu velký stanu se WRCčkem“. Dvěstěšestky oddělení PEUGEOT SPORT na MS v rally už dlouho neposílá. Škoda, byla to dobrá doba a reklama. Vrátím se k Peugeot clubu. Už mnoho let jsem tyto stránky občas navštívil. Až letos jsem se přihlásil a zaplatil členský poplatek. Přiznám se, že později, po přečtení celé diskuse o pozdním zasílání kartiček a nebo vlákno „prase tuning by straki“ trochu zarazil. Po přečtení těch různých urážek jsem si říkal, kam jsi to Jirko vlezl. Net je bohužel moc anonymní. Doufám, že tady převládají fandové automobilů, kteří si navzájem chtějí normálně popovídat případně si i pomoct. Čím jezdím. V roce 2009 jsem usoudil, že je čas nahradit tehdejší P 206 3P XS 1.6 za něco jiného trochu praktičtějšího. Po relativně krátké době jsem našel na netu P 206 SW 2.0 GTI. Rok výroby 2003, 118.000 km a v ČR jeden rok po dovozu ze Švýcarska. Taková verze se u nás neprodávala. Po prověření historie v servis boxu jsem se s penězi v kapse jel sám podívat jak vypadá. Domů jsem už jel s GTIčkem. Pro kámoše, musel jsem se tam vrátit k bazaru pro mé třídvířko J. Dojmy z první jízdy? Neskutečná přilnavost sníženého podvozku. Když jsem velice hladce předjel do dlouhého kopce, v rámci testování výkonu motoru, nový Mercedes s německou SPZ, tak ten němec v následném klesání šlapal nohou snad až na přední nárazník, aby mne dohnal a předjel. To jsem si vlastně poprvé uvědomil co jsem si koupil. Ostatní od takového malého combi výkon nečekají. Stav při koupi. Hliníky mají šrámy od chodníku a najde se i nějaký šrám na laku. Po důkladné čistě je poznat lakování přední i zadní části karoserie. Předpokládám, že se původní majitel dostal do malého městského řetězového ťukance a dovozce do ČR jej opravil a po roce jsem si SWčko koupil já. Nemám to, ale ověřené. Kupoval jsem v bazaru a jak se prodává v bazarech jistě znáte. Já vždy říkám. Každý starší vůz má za sebou nějaký šrám. Po koupi následovala klasika. Rozvody s čerpadlem, olej a svíčky. Originální lízátko nahrazené dvěma, které jsou uprostřed spojené šněrováním černým kabelem. Možná se to někomu nebude líbit, ale lízátka jsou posunuté hodně ke kraji nárazníku a lepený spoj mi na žádném voze nevydržel. Následovala již má několikrát osvědčená úprava řadící páky pro zkrácení dráhy řazení. Předpokládám, že tu jednoduchou úpravu tady znáte. Stačí po demontáži řadící páky tu část od koule dolů prodloužit o 15 mm. Koukám, že jsem se nějak rozepsal. O ostatním tedy jindy.          

post-49077-0-63446500-1425333937_thumb.j

post-49077-0-85389500-1425333956_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Vítám Tě a doufám že se ti u nás bude líbit. Negativní vlákna jsou a budou ale nenech se tím odradit, většina z nás je tu z důvodu právě jako ty. Prostě máme rádi ty naše plechové miláčky se lvem na kapotě! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ahoj Pežoťáci.

Další povídání o 206 SW GTI. Jak jistě víte každé SWčko se tváří, že nemá výfuk. Obchodní oddělení

výrobce si podlehlo tomu občasnému ekologické nesmyslu. Když to nemá výfuk.Tak to znamená, že nebude kouřit a smrdět. Já si ale myslím, že vývojáři a konstruktéři jsou v tom nevině. Jak jinak si vysvětlit první fotky SWčka. Obrázek přikládám. Strejda Google si na to ještě pamatuje a fotku mi půjčil. Pokusil jsem se to napravit. Dost dlouho mi trvalo uskutečnění. Snažil jsem se to udělat tak, abych se za to potom nemusel stydět. Nejvíce času mi tak zabralo hledání něčeho co vyříznutý otvor v nárazníku pěkně olemuje. Nakonec jsem někde našel kousek lemovky dost podobné té jaká je použita pro upevnění těsnění dveří. Jen je o hodně menší. Výsledek přikládám

post-49077-0-53940100-1425410271_thumb.j

post-49077-0-06221100-1425410292_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Ahoj Pežoťáci

Přidám pár informací o výbavě SWčka. Je to klasika. Polokůže na sedačkách, 4x airbag, el. ovládání i zadních oken, automatická klima. Na zadních dveřích i zadních bočních oknech je tmavá folie.   

post-49077-0-35095400-1425596479_thumb.j

post-49077-0-12275300-1425596500_thumb.j

post-49077-0-69748500-1425596512_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Ty laufy vypadaj pěkně :super

Interiér mám stejnej, akorát se divím, že nemáš hliníkovou řadičku.

Jinak mám vyměněný opěrky hlavy na předních sedadlech, protože originály byly za trest, pohodlný nebyly ani náhodou :grr

Link to comment
Share on other sites

Ahoj Aluško a ostatní

Řadičku a volant nemám původní. Vysvětlím. Volant, který mi kdysi známý čalouník pošil hodně kvalitní kůží. Už se mnou jezdí ve třetím voze. Jak se říká zvyk je železná košile.  :)  Už je pěkně vyleštěný, pomalu by potřeboval potáhnout znova. Když byl ještě matný tak se krásně držel. Vůbec to neklouže při ostřejším zatočení. Řadičku jsem nahradil také koženou. Hliník studí. Původní kožený volant v GTIčku byl divně poškrábaný. Jako od prstýnků nebo od něčeho podobného. Proto jsem je prodeji XSsa prohodil. Opěrky jsem nikdy neřešil. Hlavu si za jízdy neopírám. Hlavně, že tam jsou. Kdysi jsem jezdil s auty kdy mi končilo opěradlo u ramen. Dostat tenkrát na semaforu ránu zezadu tak je zlomený vaz  

post-49077-0-09927600-1425673144_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Ahoj Pežoťáci.

Další povídání o 206 SW GTI. Dnes půjdu asi proti proudu. Koupené GTIčko bylo dost snížené. Když jsem jel sám a po rovné silnici bylo vše OK. Jako po kolejích. Bohužel při občasné jízdě ve čtyřech tragédie. Zadek vůbec nepéroval. Při zvednutí na čtyřsloupáku bylo vše jasné. Vzdálenost mezi gumovými dorazy a nápravou cca 15 mm. Při zatížení už nebyla žádná možnost propérování. Odolával jsem necelý rok. Pak jsem koupil na předek nové originální GTIčkové přední pružiny včetně tlumičů, horního uložení a na zadek nová jehlová ložiska včetně ucpávek. Kdo si opravoval zadní nápravu mi dá za pravdu. Vytlouct ty torzky je celkem fuška. Celé jsem to zvednul na původní výšku. Rozdíl v jízdě? Ano je znát. O trochu víc se na pruháčích naklání ale zároveň na děravé silnici drží stopu a neodskakuje v zatáčkách. Oni ti tovární vývojáři vědí jak to má být tvrdé a sladěné. Ještě maličkost, přestalo to nepříjemné drkotání zubů při plném obsazení. Více na fotkách.

post-49077-0-12932500-1425736719_thumb.j

post-49077-0-78575600-1425736735_thumb.j

post-49077-0-35946300-1425736756_thumb.j

post-49077-0-47356000-1425736770_thumb.j

post-49077-0-59524500-1425736794_thumb.j

post-49077-0-75310500-1425736808_thumb.j

post-49077-0-50554900-1425736830_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Ahoj Pežoťáci.

Další povídání o 206 SW GTI. Dnes o první závadě. Po zvednutí podvozku vše OK. Denní jízdy do práce. Občas i něco delšího. Samá radost. S kamarády jezdíme sledovat MR v rally. Rád řídím a tak většinou beru auto já. Ono to občasné rychlé ( nikomu to neříkejte) přejíždění mezi RZ a hledání dobrého a bezpečného místa ke sledování účastníků potřebuje trochu výkonu. V roce 2011 jsme jeli, jako každý rok, na rally Bohemia. Tenkrát se jí účastnil Valda s P 207 S2000 a vyhrál republiku. Už na cestě do Boleslavi jsem zaslechl divný zvuk od motoru. Bylo to jen jednou a tak jsem se moc neděsil. Znáte to. Závada, která není, se nedá odstranit.Bohužel odpoledne a druhý den se ten divný zvuk opakoval. Takové zadrnčení při řazení. Diagnóza. Spojka je KO. Poslední kilometry, při návratu domů, se to ozývalo celkem často. V pondělí, při cestě do práce, již stále. Co se dalo jiného dělat. Omezení jízd na ty nejnutnější. Objednána sada spojky, dohodnuto místo na zvedáku a v sobotu převodovka ven. Jaké překvapení nás čekalo? Ložisko KO. Lamela a přítlačák jako nový. To tedy znamenalo přesné změření lamely a porovnání s nepoužitou. Doopravdy chybělo na obložení jen cca 0,3 mm. Rozhodnutí namontovat nové ložisko a vrátit nepoužitou sadu spojky. Ponaučení. Občas si koupíte vůz který má vyměněnou spojku a nikdo se tím nechlubí. :super Ano ložisko bylo KO, asi vadný kus. Snad jen blbec by tam staré nechal při výměně spojky. Ta minimální cenová úspora za novou demontáž převodovky nestojí. 

Edited by JVT
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ahoj Pežoťáci

Další povídání o Jirkovo SW GTIčku. Po výměně spojkového ložiska nastala „nuda“. :)  Každý den jízda do práce. Občas i jinam a také někdy pro benzín. GTIčko stále jezdí v pohodě. Když zmiňuji to tankování tak nemohu pominout ty naše krásné pocity u pumpy. Například když se odjede s plnou nádrží na Barumku a za pár hodin je ve Zlíně skoro prázdná nádrž. Je nutno jí doplnit pro cestování po RZtách a cestou domů čeká zase nutná zastávka pro další palivo. :myslim  Ještě, že ty auta máme tak rádi. V roce 2012 při STK poznámka o netěsnosti výfuku. Nutno přiznat, že na první pohled zadní tlumič nevypadal pěkně. Na vnějším plášti už se našly díry, jinak to ještě šlo. Ještě, že Peugeot pořádá akce na servis. No nekupte to, když je stanovená cena výměny včetně originálního tlumiče na cca třetinu ceny dílu. Někdo si neuvědomil velký rozdíl ceny tlumiče pro motor 1.1/1.4 a 2.0. Koupený tlumič jsem postavil do garáže s tím, že až se udělá díra do tlumiče tak jej vyměním. Jak to dopadlo? Nový tlumič je stále v garáži protože ten na voze stále drží a vnitřní obal děravý není. Tak se zase jen jezdí. Jak jinak, je to Peugeot. :super

post-49077-0-86490700-1427410888_thumb.j

post-49077-0-24304300-1427410930_thumb.j

post-49077-0-53307700-1427410962_thumb.j

post-49077-0-30659100-1427410987_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

čau Dave_k

zdá se, že ten tvůj je už ve šrotě. :)  Ten můj je ještě na voze, nějak se mi ještě nechce neděravý kus vyhodit. Možná je to, ale blbost. :myslim 

Až nastane nutnost jeho výměny tak předpokládaná životnost originálu přesáhne životnost benzínového pohonu :D Pak se bude už jezdit jen baterky. Pokud se vyřeší dojezd tak to asi nebude špatné, alespoň má zkušenost s modelem PEUGEOT ION není špatná. Jede to.   

 

Link to comment
Share on other sites

Ahoj Pežoťáci

Další popis historie mého SWčka. Tentokrát o pneu a podvozku. Když jsem SWčko koupil bylo obuto na pneu 205/45 R16 Continental ContiSportContact 2. Na přední nápravě cca 90% a na zadní cca 40% vzorku. O hodně sníženém podvozku jsem už dříve psal. Nechci tady dělat reklamu těmto gumám, ale je fakt, že překvapivě dobře sedí na mokru. Já to považuji za dost důležité. Pokud si někdo vzpomene na jezdce F1 Vittoria Brambillu, tak ten také za deště přidal když ostatní ubrali a tím vyhrál svou jedinou velkou cenu. Po odstranění sníženého podvozku byla stále stejně dobrá přilnavost, pneu dost dobře držely. Po čase jsem usoudil, že není třeba čekat u zadních pneu na vyhláškou stanovenou hloubku dezénu 0,6mm a tak jsem koupil dvě stejné nové. Vedla mne k tomu i obava zda tento dezén výrobce nenahradí jiným a tento nepřestane vyrábět. Dnes vím, že se tak nestalo. Přední kola namontovat na zadní nápravu a na předek jsem dal ty nové pneu. Proč tu jednoduchou věc takto dlouze popisuji? Zhruba po měsíci jsem si na zvedáku všimnul, že se pneu na zadní nápravě občas musí dotýkat zadního ramene. Na pneu i na rameni jasné stopy po tření ač mezera mezi činí cca 15mm. Zajímavé. Ty původní, již vyhozené pneu, se s ramenem nedotýkaly. Přemýšlel jsem v čem to je. Samozřejmě chápu, že se při rychlém průjezdu celý podvozek odstředivou silou kroutí. Značka rozměr, dezén, pneu i ráfků stejné a přesně dle výrobce vozu. Jízdní styl mám už asi také stejný (zabít se nechci) náprava také OK. Usoudil jsem, že výrobce pneu má na lisovacích formách určitou toleranci a liší se bočnice pneu. Pravděpodobně se lišil i rok výroby pneu, to už ale nezjistím. Řešení? :myslim  Pomalá jízda v zatáčkách. To pak ale nepotřebuji GTi.  ;)  Ač to moc nemusím, tak jsem namontoval podložky 15mm pod zadní kola. Považuji to za bezpečnější než čekat kdy se prošoupe bočnice. Předpokládám, že by zafungoval zákon schválnosti a guma bouchne v dešti nebo při sněžení, abych si nasazování rezervy užil. 

post-49077-0-16240600-1428096937_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Print

Neboj, pružiny mám schované. :) Dám je k vozu, bude zanedlouho k prodeji. Máš pravdu vypadalo to pěkně. Občas jsem ale naložil i tchána a tchyni věk 74 a 69. Spokojenost nic moc. Moji kamarádi při jízdách po rally také remcali. Ono to vzadu doopravdy vůbec ale vůbec nemohlo pérovat. Při zatížení náprava ležela na dorazech. To jsem si ověřil staticky na čtyřsloupáku. Jenom guma 205/45 R16 to nemohla zachránit. :bojim  Trochu rychlejší jízda nebyla tak bezpečná jako je dnes.

Letošní zimu už s GTIčkem jezdím minimálně a když se podíváš na to co jsem obul na zimu 2014/2015 tak tě určitě klepne pepka  :D . Stačí obout 175/65 R14 a je to úplně obyčejná dvěstěšestka :aut ale tahle jede 0 -100 km/hod kolem 9 vteřin post-49077-0-26851000-1428531925_thumb.jpost-49077-0-35569800-1428531944_thumb.j :mrk   

Edited by JVT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...