Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Smyka spojka


dusang

Recommended Posts

Mam problem so spojkou. Zacala mi smykat. Ked mam otacky napr. 2500 ot/min a prudko zosliapnem plynovy pedal tak otacky hned vyletia az na 3500 ot/min (samozrejme, auto tak rychlo nezrychli) a potom klesnu. Proste spojka mi vzdy smyka pri razantnejsom predbiehani. Pri normalnej kludnej jazde to necitit.

1) Je takato zavada nebezpecna? Je treba okamzite spojku vymenit alebo sa da s nou este chvilu jazdit?

2) Je nevyhnutne kupit komplet spojku originalnu za cca. 13.000 Sk alebo bude uplne stacit napr. Valeo za cca. 7.000 Sk?

3) Co by ste doporucili popri vymene spojky dat este spravit? Vymenit gufero na klukovke?

Motor mam benzin 1.6i - TU5JP NFZ.

Dakujem za kazdu odpoved.

Dusan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: kovi

Zkus povolit spojkový lanko, ale asi ti to nepomůže, tvoje spojka bude vysmažená. Jestli auto nepotřebuješ, tak si tu lamelu nech nově obložit, je to nejlevnější. Co vyměnit- jestli ti tečou poloosy, tak vyměň gufera. :roker

Já bych teda určitě neměnil jenom lamelu, ale vyměnil bych komplet spojkovou sadu (lamela, přítlačák, ložisko) - předejdeš tak problémům další montáže a demontáže, až Ti odejde další součástka - vždy? přece každá věc má svou životnost, tak proč pokoušet osud?

Gufero u kliky bych zkontroloval vizuálně (zda kolem něj neprosakuje olej), pokud bude O.K. - nechal bych ho být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Povolit spojkove lanko mi neslo - nema to na konci lanka maticku ako napr. Favorit. Mam taky pocit, ze ta spojka (alebo lanko :myslim ) ma automaticke vymedzovanie vole.

Takze ju musim vymenit. Menit budem urcite komplet (lamela, pritlacak aj lozisko), lebo auto si chcem este nejaky rok nechat. Do originalu asi nakoniec nepojdem, myslim, ze bude stacit aj Valeo Premium.

Teraz vsak nemam na to peniazky, takze otazka je, ci to do jari (este priblizne 6 - 7.000 km) vydrzi :myslim Ci to nie je nebezpecne jazdit so smykajucou spojkou? Smyka iba pri prudsej akceleracii, normalnou jazdou to necitit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak uz mam vymenenu komplet spojku. Mam tam Valeo Premium. (V aute bolo od vyroby tiez Valeo.) Troska som sa s tou spojkou neuvazene unahlil. Az po vymene som si uvedomil, ze by bolo dobre vymenit aj spojkove lanko. Teraz ho musim dat menit dodatocne. Skoda, mohlo sa to spravit pri jednej robote.

Spojkovy pedal mi chodi teraz strasne lahko. Je sice premazane povodne spojkove lanko, ale myslel som si, ze nova spojka bude klast vacsi odpor a na pedal budem musiet tlacit vacsou silou ako doteraz. Je to tak spravne, ze pedal ma chodit lahsie?

A teraz aj lutujem, ze som sa dal ukecat na iny olej do manualnej prevodovky, aky som povodne chcel. Servisak mi tam dal Valvoline ATF DEXRON III/MERCON (urceny do automatickej prevodovky). Ja som tam chcel Total TRANSMISSION BV 75W-80. Ja som ale blbec, ze si neviem stat za svojim nazorom:(

Moze ten Valvoline ATF poskodit prevodovku? Nemam ho radsej vypustit a naliat tam to, co som chcel povodne - Total TRANSMISSION BV 75W-80?

Dakujem za vas nazor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...