Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Prosba o pomoc - zapůjčení dílu - krokový motorek na 2.0 16V


Jezkovi.voci

Recommended Posts

Ahoj,

vzhledem k mým neustávajícím problémům s volnoběhem, kdy už nepomáhá moje rada \"rozebrat a vyčistit\", se obracím na majitele vozů 406 s motory 1.8 16V nebo 2.0 16V v regionu Vysočina nebo blízkém okolí s prosbou o pomoc. Jednalo by se o zapůjčení a vyzkoušení krokového motorku. Samozřejmně přijedu, vše ostatní na dohodě. Pokud by se někdo našel, dejte mi prosím zprávu na jezkovi.voci@seznam.cz , nebo tel 724 100 257.

Předem díky. S pozdravem Jezkovi.voci

P.S. Závada se projevuje kolísáním volnoběžných otáček např. při vyřazení, s občasným zhasnutím motoru.

[upravil dne 2/11/05 Jezkovi.voci]

Link to comment
Share on other sites

Kolik u vás koštuje? Nechci ale rovnou objednávat díl, když nevím, jestli to tím dílem je. Vím, že na 90% jo, ale jistota je jistota. Diag zatím nehrozí, páč v tomto regionu jsou objednací lhůty týden+.

Další věc je, jestli se krokáče dělají v replice ...

Link to comment
Share on other sites

od Bosche 4500,- u Pazoutu a v prodejnach jako Benex 4100,-.Od Magnetti Mareli jsem ho nikde v nabidce nevidel.Shanel jsem ho na 405sri 93.Mel jsi ho tu vyfocenej a je to uplne to samy!!!!!Tak zkus shanet i ze 405tek.Ja jednu jsem kdysi objevil,ale mela sani bez nej!!!Takze smula.Auto uz nemam.Tak me to nepali.:papa

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Jezkovi.voci

Kolik u vás koštuje? Nechci ale rovnou objednávat díl, když nevím, jestli to tím dílem je. Vím, že na 90% jo, ale jistota je jistota. Diag zatím nehrozí, páč v tomto regionu jsou objednací lhůty týden+.

Další věc je, jestli se krokáče dělají v replice ...

Jestli tam máš krokáč AMC, tak jsem ho někdy na jaře kupoval nový za cca.2500,-.
Link to comment
Share on other sites

to Jezkovi.voci: Já mám stejný problém - padá mi volnoběh, občas to chcípne, občas se rozsvítí kontrolka motoru, občas to nechce jít do otáček apod. Nechal jsem komplet vyčistit váhu vzduchu, každou chvíli jsem čistil krokáč a ono nic. Tak jsem se naštval, koupil jsem krokáč novej, dal jsem ho tam a .... ono nic! Je to furt stejný, závada se vyskytuje úplně stejná - naprosto nepravidelně, takže je prakticky nezjistitelná. Já si myslím, že to krokáčem není, ale čím to sakra je??? :myslim:myslim:myslim

Link to comment
Share on other sites

No mě se práve kontrolka motoru nerozsvicuje, tudíž i kdybych šel na diagnostiku, tak ta mi asi nic neřekne. Předpokládám, že jsi ji dělal a bylo vše ok...

A proto taky hledám někoho, kdo by mi půjčil krokáč na projetí, jestli to tím je či nikoliv :-(

[upravil dne 3/11/05 Jezkovi.voci]

Link to comment
Share on other sites

kdyby to byl krokáč,tak to přeci zjistíš,když otevřeš kapotu,necháš motor vrnět na volnoběh a při kolísání otáček je vidět,že motorek pracuje,to znamená že by nepatrně pohyboval dorazem pro ovládání škrtící klapky.Ale k tomu,aby motorek pracoval,musí dostat impuls ze ŘJ.Ta při volnoběhu dostává informace od různých čidel,ty vyhodnotí a podle toho nastaví polohu škrtící klapky.Takže to kolísání nemusí být zaviněno pouze vadným krokáčem.

[upravil dne 3/11/05 Jardaned]

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Jardaned

kdyby to byl krokáč,tak to přeci zjistíš,když otevřeš kapotu,necháš motor vrnět na volnoběh a při kolísání otáček je vidět,že motorek pracuje,to znamená že by nepatrně pohyboval dorazem pro ovládání škrtící klapky.Ale k tomu,aby motorek pracoval,musí dostat impuls ze ŘJ.Ta při volnoběhu dostává informace od různých čidel,ty vyhodnotí a podle toho nastaví polohu škrtící klapky.Takže to kolísání nemusí být zaviněno pouze vadným krokáčem.

[upravil dne 3/11/05 Jardaned]

U 406 krokáč nepohybuje klapkou, ta je při volnoběhu zavřená a krokáč má vlastní obtok klapky, který otvírá a zavírá nezávisle na klapce a není to zvenku vidět.
Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Swallow

Původně zaslal: Jardaned

kdyby to byl krokáč,tak to přeci zjistíš,když otevřeš kapotu,necháš motor vrnět na volnoběh a při kolísání otáček je vidět,že motorek pracuje,to znamená že by nepatrně pohyboval dorazem pro ovládání škrtící klapky.Ale k tomu,aby motorek pracoval,musí dostat impuls ze ŘJ.Ta při volnoběhu dostává informace od různých čidel,ty vyhodnotí a podle toho nastaví polohu škrtící klapky.Takže to kolísání nemusí být zaviněno pouze vadným krokáčem.

[upravil dne 3/11/05 Jardaned]

U 406 krokáč nepohybuje klapkou, ta je při volnoběhu zavřená a krokáč má vlastní obtok klapky, který otvírá a zavírá nezávisle na klapce a není to zvenku vidět.

Přesně. Klapka je ovládaná plynovým lankem přes pedál. Krokáč je na obtoku klapky a otevírá se při uzavřený klapce aby měl motor nějakej vzduch na sání při volnoběhu.

2JežkoviVoči: ref. číslo 1920X9 2164,- bez DPH Výrobce A.M.C. (Motor je XU10J4R že?) ;)

[upravil dne 3/11/05 Dave_k]

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Dave_k

Původně zaslal: Swallow

Původně zaslal: Jardaned

kdyby to byl krokáč,tak to přeci zjistíš,když otevřeš kapotu,necháš motor vrnět na volnoběh a při kolísání otáček je vidět,že motorek pracuje,to znamená že by nepatrně pohyboval dorazem pro ovládání škrtící klapky.Ale k tomu,aby motorek pracoval,musí dostat impuls ze ŘJ.Ta při volnoběhu dostává informace od různých čidel,ty vyhodnotí a podle toho nastaví polohu škrtící klapky.Takže to kolísání nemusí být zaviněno pouze vadným krokáčem.

[upravil dne 3/11/05 Jardaned]

U 406 krokáč nepohybuje klapkou, ta je při volnoběhu zavřená a krokáč má vlastní obtok klapky, který otvírá a zavírá nezávisle na klapce a není to zvenku vidět.

Přesně. Klapka je ovládaná plynovým lankem přes pedál. Krokáč je na obtoku klapky a otevírá se při uzavřený klapce aby měl motor nějakej vzduch na sání při volnoběhu.

2JežkoviVoči: ref. číslo 1920X9 2164,- bez DPH Výrobce A.M.C. (Motor je XU10J4R že?) ;)

[upravil dne 3/11/05 Dave_k]

Díky všem za vyčerpávající informace :papa

A teď, zpráva o stavu věci:

Včera odpoledne jsem se nas*al a jal jsem se vrtat v autě. Sundal jsem sání, oddělal krokáč, vytahal všechny konektory z váhy, očistil co se dalo, rozebral sání. Kužílek krokáče jsem \"našrouboval\" nadoraz do zasunuté polohy. Po složení dílů a zapojení konektorů se volnoběžný otáčky ustálily, jen v pravidelných intervalech si motor přidával na cca 1200ot, které chvilku podržel podržel a pak ubíral na 950. Dále se po nastartování asi po 20s rozsvítila kontrolka \"k\", která po dalších asi 10s zhasla. Teď to šlape jak má, při vyřazení si motor podrží otáčky, pak rychle klesá, na 1200 zpomalí klesání a volnobeh drží na 950ot.

Nevim, jestli mám mít radost, že to fachčí, nebo bejt ve stressu, že se to zase časem rozdrbe. :myslim Každopádně jsem rád za informaci, že novej krokáč stojí \"jen\" 2,5litru. Když jsem sháněl na 1.4ku, stál novej 4,5 ... Takže uvidíme časem.

S pozdravem Ježkovi.voči

Link to comment
Share on other sites

ja kdyz jsem ten kuzilek krokacek, kdyz jsem ho cistil, zasrouboval az nadoraz, tak mi pak motor drzel na volnobeh vysoky otacky taky tak kolem 1200, ale neupravilo se to, skoro mi pripadalo ze s tim ridici jednotka vubec nehybe, takze jsem to musel jeste dvakrat rozdelat a nastavit ty otacky rucne povysroubovanim toho kuzelu do spravne polohy :bojim, taky nevim co si o tom myslet, kontrolka diagnostiky se mi nikdy po tyhle operaci cisteni nerozsvitila

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Ferry

ja kdyz jsem ten kuzilek krokacek, kdyz jsem ho cistil, zasrouboval az nadoraz, tak mi pak motor drzel na volnobeh vysoky otacky taky tak kolem 1200, ale neupravilo se to, skoro mi pripadalo ze s tim ridici jednotka vubec nehybe, takze jsem to musel jeste dvakrat rozdelat a nastavit ty otacky rucne povysroubovanim toho kuzelu do spravne polohy :bojim, taky nevim co si o tom myslet, kontrolka diagnostiky se mi nikdy po tyhle operaci cisteni nerozsvitila

V servise mi tvrdili, že se po výměně ( odpojení ) krokáče musí vyresetovat počítač.Ferry, jestli se Tě krokáč hýbe nebo ne se dá snadno zjistit, nech ho vymontovaný a jen zapni zapalování.Ta kuželka poleze ven až na doraz, jen se to pak musí ručně vrátit.Pokud se nehejbe, asi budou oholené převody v krokáči.
Link to comment
Share on other sites

tak to jsem zkousel, a kdyz jsem otocil klickem do polohy rozsvicena diganostika motoru a vsechno ostatni kontrolky, zavrci cerpadlo v nadrzi, ale ten krokac se ani nehnul. Jinak to cisteni delam s odpojednou baterkou, takze to znamena i reset RJ

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Ferry

tak to jsem zkousel, a kdyz jsem otocil klickem do polohy rozsvicena diganostika motoru a vsechno ostatni kontrolky, zavrci cerpadlo v nadrzi, ale ten krokac se ani nehnul. Jinak to cisteni delam s odpojednou baterkou, takze to znamena i reset RJ

Tedy nový krokáč.Asi Ti nic jinýho nepomůže, protože jsem chtěl mít taky krokáč jak nový a vyčištil jsem ho, fungoval, ale ještě jsem ho vymontoval a zdál se mi ještě špinavej tak jsem znova čistil a ... byl po smrti :bojim Takže jsem musel koupit novej.Jinak, co jsem tak četl, ono se s tím trnem nesmí točit, protože se utrhnou vodítka trnu a přestane fungovat.Co je na tom pravdy nevím, jen jsem to četl.
Link to comment
Share on other sites

pravda to je, nejdrive s nim tocit nejde, ale kdyz za nej pak clovek vice zabere, ohlodnou se ty vodici vystupky, je slyset a v ruce citit takovy krupnuti a pak uz jde otacet volne

No zatim to resit nebudu, neni to tak akutni, zatim nejaky problem s otackama nemam, takze az to bude chcipat nebo drzet volnobeh na 1500 tak to budu resit :D

Link to comment
Share on other sites

Nevim, jestli mám mít radost, že to fachčí, nebo bejt ve stressu, že se to zase časem rozdrbe. :myslim Každopádně jsem rád za informaci, že novej krokáč stojí \"jen\" 2,5litru. Když jsem sháněl na 1.4ku, stál novej 4,5 ... Takže uvidíme časem.

S pozdravem Ježkovi.voči

Je to zvláštní, ale na 1.8 stojí 3862,- bez DPH. :bojim

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Ferry

pravda to je, nejdrive s nim tocit nejde, ale kdyz za nej pak clovek vice zabere, ohlodnou se ty vodici vystupky, je slyset a v ruce citit takovy krupnuti a pak uz jde otacet volne

No zatim to resit nebudu, neni to tak akutni, zatim nejaky problem s otackama nemam, takze az to bude chcipat nebo drzet volnobeh na 1500 tak to budu resit :D

U me má ta hridelka krokáče vodící drážku která ale při vysunutí končí cca 10mm od konce kde je závit, takže povytáhnout a pak točit jde ( před koncem ....ofc).

Zpátky našroubovat , srovnat na drážku a zasunout

jo a je to Magneti marelli

[upravil dne 5.11.05 FRICAK]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...