Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Hatchback 306 vs. Ford Escort


Rm

Recommended Posts

Původně zaslal: Rm

Nemáte prosím někdo zkušenost s oběma vozy? Výhody a nevýhody 306 oproti Escortu. Za případné názory předem velké díky :-)

co jsem tak obecně čet, tak Escort je docela poruchovej střep...s 306kou bych srovnával spíš Focuse, ale i ten prý není moc spolehlivej...kámošovi na něm asi po dvou týdnech od koupě za jízdy upadl alternátor:D

Link to comment
Share on other sites

Děkuju za reakce:-) Viděno racionálně vychází asi lépe Escort. Je jich docela velký výběr, nižší cena a vyšší výbava oproti 306. Poruchovost je u staršího auta asi opravdu spíš otázka štěstí a tabulkově vychází obě auta + - stejně. Vyšší poruchovost u Fordů může být relativní a způsobená tím, že jich je ze opravdu hodně. Oproti 306 ma Escort asi větší náchylnost ke korozi. Nevím, 306 se mi líbí, pro běžné ježdění po městě, ale sem tam i někam trochu dál, mi přijde optimální 1,6 benzíňák.

Je mi jasné, že je to spíš i o pocitech, ale šlo mi o to, jestli třeba někdo neměl delší dobu obě auta a třeba nebude mít praktickou zkušenost proč by třeba Escort nekoupil, v čem je pro něj 306 lepší:-)

Link to comment
Share on other sites

306 je (subjektivně) hezčí, tak je to trochu hec mít 306. (Je to jako se ženskýma).

Hodně záleží taky na roku výroby těch aut co porovnáváš.

Poruchovost je o náhodě, a o tom jak šikovného mechanika máš ve svém okolí. (Na koncesionáře rychle zapomeň!)

(vidím, že se shoduji s Lipnicakem)

Link to comment
Share on other sites

Chtěl bych koupit auto tak do 100 tisíc. Což je u 306 tak r.v. 1996, 1997. I když v roce 1997 prošla facelitem, takže bych samozřejmě raději už inovovanou verzi. Escort by se sehnal za stejné peníze 1997, 1998 i s klimatizací, která by se mi líbila a jak jsem psal je i mnohem větší výběr, protože se sem dovezlo a dováží hodně ojetých aut i z Německa. I když samozřejmě pokud bude auto i třeba o rok starší a pěkný tak na tom zase tolik nesejde, záleží taky na kilometrech atd.

Ještě praktická věc, pokdu máte zkušenost, na kolik vyjde orientačně v neznačkovém servisu třeba výměna rozvodů nebo výfuku atp.? Díky.

Link to comment
Share on other sites

rodice maji na eskortu natoceno nejakejch 150 a je to tusim 97, co se tyka poruch tak nic vyjimecneho nebylo, klasicky servis jako vymena spotrebaku vejfuku, rozvodu... dva problemy byly po koupi, jeden s ridici jednotkou (auto bralo o 2 litry vic nez melo...) a druhy s posilovacem (pri otaceni na parkovisti vyletela hadice), oboje vyreseno v ramci zaruky k oboustranne spokojenosti (nejaka ta kompenzace za benzin formou garancek zdarma).

jedine, co se mi na nem nelibi je motorizace 1.4, je to line, rozhodne bych sel do 1.6. A neporovnavam motorizaci s moji soucasnou 306 :D

co se tyka koroze, mistama zacina slabe reznout...

co se tyka najetych km, na to bych se vubec nedival... resp. na to, co je na ukazateli bych se nespolehal, firem nabizejicih \"opravy\" tachometru za par korun je plna annonce... spis by me zajimal celkovy technicky stav, jestli bylo bourany (vetsinou bylo) atd. taky je vhodne mit v poradku doklady a vyhnout se ruznym silenym prestavbam.

poruchovost v tomto veku neni az tak o nahode, jako spis o predchozi udrzbe...

vymeny rozvodu jsou oblibene tema v servisu, tak si nech vyhledat rozvody a najdes tam spoustu zajimavych veci... zejmena doporucuji prispevky od oddieho :) pocitam, ze cenove se to mezi PG a Fordem nebude nijak vyrazne lisit.

kazdopadne si vymenu rozvodu zapocitej uz do rozpoctu na koupi, prvni co bych udelal. a vcetne treba vodni pumpy... viz servis

Link to comment
Share on other sites

jeste bych pridal ze ted nasim odesel pastorek ve starteru, takze auto obcas nechce tocit... bude se to resit repasi tak za dvojku....

ad pegina, na te moji byl udelany kompletni servis jeste pred koupi, takze moc nemuzu slouzit, od te doby jsem resil jen spotrebni zalezitosti a par drobnosti, o kterych jsem vedel...

Link to comment
Share on other sites

no nevím, strýc má Escorta (97+-), nic moc najeto, on taky moc nenajezdí, ale v servise je to furt, buď mu to nestartuje, nebo něco s brzdama...nevím přesně, s čím fším už byl v servise, ale říkal, že znovu by do Escorta nešel. Ale je fakt, že je určtitě lepší nějakej Escort po slušným majiteli než vylítaná 306ka...

Link to comment
Share on other sites

Můžu ti říct zhruba cenu výměny rozvodů u 306 1.6 když jsem to po zakoupení auta nedávno nechával dělat.

Rozvodová sada 1800,- , vodní pumpa 1000,- . Nechával jsem ještě měnit drážkové řemeny, výměna mot. oleje, filtry, seřízení ventilů a nějaké drobnosti a celkem to vyšlo na cca 7500,- včetně práce. Řekl bych že u Escorta to bude podobné.

Link to comment
Share on other sites

Vvitty: Poruchovost je určitě o předchozí údržbě, ale mám obavu, že při koupi ojetého auta z autobazaru lze asi ztěží poznat jak na tom auto opravdu je, když nemá význam spoléhat se ani na tachometr. Nejde v zásadě ani o u ujeté kilometry z hlediska opotřebení motoru, ten vydrží asi dost, ale o celkové opotřebení všech dílů, jejichž případná výměna může být s ohledem na pořizovací cenu auta poté dost vysoká. Je to každopádně opravdu částečně i o štěstí, i když nějaké závady se snad dají odhalit ještě před koupí i u bazarového auta.

Driver: To mi přijde jako slušná cena, díky za info:-)

Link to comment
Share on other sites

306ka mě oslovuje nejvíc, stačí mi menší auto, ale asi to i trochu klame, on ten Escort myslím není o tolik větší.

Megane ne:-), teda nic proti němu nemám, ale 306 se mi libí víc a případně když nebude tak Escort.

Link to comment
Share on other sites

Escort je dle meho nazoru na vnitrni prostor mensi! I bracha, co jezdi s kamosem do Prahy, narikal, ze se vzadu nemuzou vejit. V 306 v poho. Jinak ja bych do Escorta nesel ani nahodou. Uz jen, co slysim kolem. Tluce v tom, drzi otacky a nechtej klesnout... Z meho okoli jsou dost poruchovi. Jinak osobni zkusenost nemam, ale opravdu zalezi na stavu pri koupi a subjektivnim postoji ;). Preju dobrou ruku, at se rozhodnes pro cokoli.Honza

Link to comment
Share on other sites

Escort je podle me zkusenosti o neco vetsi, vevnitr i venku... i kufr je o neco vetsi...

na odhad ujetych km kasli na tacho, sleduj pruvodni jevy, jako opotrebeni pedalu, volantu, interieru... moc osoupany znamenaji moc km, naopak skoro nepouzity => neco je spatne... k tomu prohlidka nekym ze servisu, kdo auta daneho typu vidi deset za den, nebo aspon kdo se v autech opravdu vyzna, treba u Vasendu nabizeji prohlidku pred koupi, kdy auto projdou a reknou ti, co tak muzes cekat ze je v ..., samozrejme to neco stoji.

neni od veci si projit treba toto forum, nebo jine zdroje, a seznamit se s klasickymi zavadami danych modelu, s tim jak vypadaly jednotlive modelove rady atd... treba 306 rv 95 s maskou ala 99 => na 90% bourany na predek... atd... spousta dilu ma vyrazeny datum (plasty, skla,...), kdyz se bude lisit rv, pravdepodobne byl meneny...atd... atd... ale na toto tema uz tu byly sepsany spousty prispevku...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...