Jump to content
  • Current Donation Goals

Natural 95, 98...


Dakaros

Recommended Posts

Mam P309 1,4i (Jednobodka) r.v. 1991. Odešel mi termostat a dlouho jezdim na teplotu v prumeru 75stupnu. Slysel jsem, ze se tím motor nicí a zanáší karbonem a taky jsem slyšel, že víceoktanový palivo ten motor zase dokáže pročistit. Je na tom něco pravdy? A co mužu nalejt do tohoto motoru, abych ho nepoškodil? Natural 95, Natural 98, Shell V-Power 95, Shel V-Power 100 oktanů atd. Jestli s tím máte někdo skušenosti, budu rád za každou odpověď. Dekuju Dakaros:papa

Link to comment
Share on other sites

to nevim čim se ničí. vždycky sem si myslel že teplota kapaliny je okolo 80°C. tak vyměň termostat.ne?

a taky sem si myslel že karbon tam vzniká m.j. od toluenu kterej se používá jako iditiva pro zvýšení oktanů. to znamená že čím víc oktanů tim víc toluenu. ale odborník nejsem. rači počkej na názor někoho znalýho a chemii rozumícího

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No já v telce viděl pořad o Shel V-Power a tam ukazovaly že po 1000 km by se měli rozpustit usazeniny na ventilech kde jich bývá nejvíce a sedla ventilů, a ukazovaly to v laboratoři. Ale co praví muži skušení že stačí s 95 občas motor prohnat na plný plyn a ty usazeniny by měli být v normě.

Jinak to navýkonu motoru nepoznáš, ale v peněžence anooo;) .

A vyměnit termostat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...