Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Projekt Xsara VTS Turbo 2,0i už ne, bude P-405 T16


straki007

Recommended Posts

  • O 3 měsíce později...
  • O 1 měsíc později...
  • O 1 rok později...

Taky teď mám podobný projekt, takže velice zajímavé téma :D Akorát to mám v motivu "Co nejlevněji ze studentského platu" :D A hlavně se na tom chci naučit dělat mapy a tak. 

Je to 306ka 1.4 55kw :D Cílový výkon je cca 100kw, když se zadaří. Už mám na poličce turbo z Lancie Delta HF Integrale 1.6, a pomalu se chystám se stavbou pokročit. Ohledně ŘJ jsem se vydal cestou úplně nové, programovatelné, kterou jsem zabudoval do obalu z origo jednotky. Z většiny to mám zapojené, čte to polohu pedálu, teploty chladící kapaliny a vzduchu, vstřik stříká, čidlo klikovky taky jede a zbastlil jsem i zapalovací modul k cívce, ale chtělo by to dokoupit nějaký propracovanější. Teoreticky bych to mohl zkusit naškytnout, ale potřebuju zjistit úhel v kterém je píst když je na klikovce první zub🤔. Zkusil jsem tam něco hodit bajvočko, ale to akorát střelilo do výfuku, tak jsem to nechtěl dál pokoušet. A taky to nemám pořádně jak zkoumat, protože to dělám za panelákem, a když odcházím musím všechno vrátit do původního stavu, nemůžu to nechat rozpracované :D 

Taky by mě zajímalo, jak jsi se svojí stavbou pokročil

Upraveno uživatelem ElektronikCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Na kolo na klíce u rozvodů si prilepis kolo se stupnicí (degree wheel) a na blok chytis ukazatel. Vezmeš starou svíčku na kterou zespodu pridelas doraz o který se zastaví píst (třeba centimetr). Zasroubujes svící, opatrně otočíš než se opře píst a zaznamenas úhel. Pak motorem otočíš opačně a mezi těma dvěma úhly máš horní uvrat. Vyndas svíčku, nastavis si úhel, který ti vyšel a kolo si pootocis na nulu. Pak jednoduše zmeris úhel, na kterém máš první zub. A jestli nemáš WB lambdu, tak to pořádně nenastavís. 

 

Snad jsem to napsal pochopitelně, už je to nějaká doba, co jsem tohle dělal.

Upraveno uživatelem F.I.K
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O téhle metodě jsem ještě neslyšel, zajímavé 🤔 Teď jsem si domluvil strobo na předstih, tak to zkusím tím, a když se nepovede tak zkusím tohle. Jen nevím jestli nebude dělat bordel, že ten můj motor má svíčky myslím zboku zešikma.

Wideband je v plánu, mám jeden pěknej vyhlídnutej, jen teďka chci ještě dát novou spojku a tak. Mám v plánu si k němu vyrobit i nějaký pěkný budík, nebo podle nálady celou novou přístrojovku, i když ta origo se mi celkem líbí. Nedávno jsem si dělal do stejného auta LEDkový otáčkoměr na volant a vypadá to moc pěkně.

Máš ještě nějaké další tipy, na co si třeba dát pozor a tak?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toho je hrozně moc a nejsem zas takový expert,abych rozdával rady co a jak, ale klidně se zkus zeptat... Ta svíčka je jen jako zarážka, je jedno, že je že šikmá. Jinak lambdu i s budíkem mám pár hodin jetou, kdybys měl zájem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar FIKU.

Na xsare bylo hodne prace na karoserii.Sla do sveta.....

Mam nakonec T16 a momentalne tlacim 1,8 (bez atm) , vstriky 730 kubiku a upraveny soft,prevodovka BE3 diesel. Predpoklad je 230 kW a cca 450 Nm.

Jak jsi na tom ty?

Jak mereni ?

Ja pomalu dokoncuji dalsi motor prevodovku atp.Nevzdavam se cile 500 PS a 500 Nm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to 4.2 myslím, že LSU a budík. Lambdu stačí připojit přímo do jednotky a napájení.

 

Ahoj. Xsara zůstala motoricky skoro tak jak si ji viděl naposledy, proběhly jen úpravy na výfuku, podvozku, samosvor a nějaké to odlehčení. Mám ale rozestavěnou širokou 205 do které akorát skládám motor. Větší vrtání, zdvih (2,3l objem), 16v hlava, t30 turbo 800ccm vstřiky a e85. Rád bych se dostal přibližně na právě těch 230-250kw. 🙂

Jaký máš v plánu Cr pri Tom tlaku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, tak to asi nic, moje jednotka neumí číst přímo lambdu, je potřeba ještě kontrolér jako třeba Spartan 2 který z toho udělá analog 0-5v. Navíc budík bych chtěl nakonec zabudovat nějak šikovně místo nepoužitých kontrolek v origo přístrojovce, jestli tam na to bude místo 😀 

V takovém vytuněném Francouzi bych se někdy chtěl svézt, v mých končinách jsou nanejvýš octavie v chipu a to není nic zajímavého, stejně pohodlné svezení a jízdní vlastnosti poskytne kdejaký Zetor 😀

Kolik banek jste vykradli, než jste sehnali peníze na T16 a všechny ty díly? 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze dalsi Teckar ? :)

Ja mel v planu komplet ochranu podvozku vsechno dolu a zase pekne nalakovat ale bohuel me potkal uraz na salovce ( achilovka kaput :( ) 

tak to vypada ze to zase letos nestihnu dodelat a naladit :(

Hodne stesti preji pri ladeni !!! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...