Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Ad spojkový pedál, lanko, lanovod


smrk

Recommended Posts

Opakovaná pruda s praskáním lanka a především s plastovým hajzlíkem u pedálu, kde je pecka lanka zajištěna ocelovou pružinou se opjet projevila, samozřejmě v nevhodnou chvíli.

Tentokrát to byla prasklá pružina (závlačka).

Vymontovat plastový hajzlík chvíli trvalo, bylo zapotřebí odehnout vodící plech s drážkou, aby se (při vysunutém lanku) to dalo vyvrátit dozadu a vyháknout od pedálu.

Pomocníci se nejdřív snažili vybrousit novou pružinu z ocelové planžety, ale nakonec došlo na řešení efektní a trvanlivé - zhotovení nového, jednoduchého a spolehlivého uchycení pecky lanka z pásku 2,5mm plechu širokého asi 2.5 cm, ohnutého do tvaru "U", s probroušenou drážkou na šířku válečku, která je na boku U profilu asi 4 mm nad ohybem rozšířená, aby prošla pecka - zkrátka klasické uchycení koncovky lanka. U profil je naoře spojen ocelovou hrazdičkou, aby bylo možno jej zaháknout za pedál. A je to! :papa

Pedál pruží k podlaze, takže nepotřebuje doraz, ale ten lze nastavit přidaným šroubkem (v plechu dorazu pedálu je díra, kam se šroubek hodí).

Je to řešení na léta, ta nesmyslná plastová součástka stojí až 300 korun! :mrk

Lanovod je ale zapojen tak, že páku spojky nepřitahuje konec lanka, ale konec bowdenu, který se přibližuje tahem lanka při sešlápnutí - no je to podivný systém, který způsobuje těžký chod, velké tření lanka v bowdenu, praskání toho plastového hajzlíku atd. Vedení je prohnuté do oblouku 180 stupňů a má délku 140 cm.

Má někdo zkušenost s vedením přímým, kde by pákou spojky pohyboval konec lanka a bowden by byl napevno a veden tedy přímo od průchodky k pedálům mírným obloukem na těleso převodovky?

V nabídkách náhradních dílů jsou k 405 1.9D dva druhy lanovodů - ten dlouhý (1365mm) a krátký (asi 740mm). Není ten krátký právě oním "normálním" řešením? Odpověď jsem v "Jak na to" nenašel...

:myslim Mohu to krátké vedení zkusit za pomoci přátel vyrobit sám? :myslim

Link to comment
Share on other sites

Já to mám v jednom autě, ze starého lanovodu jsem uřízl kratší část, a u Vojkovské nechal za pade nacvaknout novou závitovou koncovku. Funguje to naprosto normálně, jen délka lanovodu je docela kritická, musí se dodržet +- 1cm, jinak se zalamuje.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: smrk

Fajn. Ale když je krátký lanovod, neurve se to kvůli výkyvům bloku motoru? Nějaký prohyb by měl mít, ale fakt, na tak krátké cestě se to bude zalamovat.

205 a 309 se stejnym motorem to ma taky tak, jen 405 to ma obracene. Nevim, proc to tak ma, ale ja jsem do te drahy okolo prevodovky potreboval neco umistit, tak jsem to proste zkratil na to usporadani, jako ma 205/309, a funguje to normalne. Akorat delku jsem trefil asi napotreti.

Link to comment
Share on other sites

Tak dík za zkušenost, já to zkusím taky udělat a trefit délku. Ono je to uchycení bowdenu krz plast před pedálnicí dost pofidérní.

Zajímalo by mě, jestli to mělo výrazný vliv na chod pedálu spojky, podle mne to tak musí býtm, a navíc se bude lanko míň trhat, ne?

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: smrk

Tak dík za zkušenost, já to zkusím taky udělat a trefit délku. Ono je to uchycení bowdenu krz plast před pedálnicí dost pofidérní.

Zajímalo by mě, jestli to mělo výrazný vliv na chod pedálu spojky, podle mne to tak musí býtm, a navíc se bude lanko míň trhat, ne?

Ten puvodni plast na pedalu jsem nechal tak jak byl, menil jsem jen uchyceni k vypinaci pace - a to jsem myslim vzal z lanovodu z 205-ky, pac je to tam obracene. Spojka s tim ma lehci chod, o trochu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...