Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Praktické zkušenosti z provozu, postupně doplňované


Radovanek

Recommended Posts

Pánové, já se obávám, že elektřina do aut prostě je budoucnost a nikdo s tím už nic nenadělá. Je to jako kdysi první auta, všichni měli koně a auta nechtěli. Dneska je kůň na zábavu a nezbývá než doufat, že nám ten benzín taky aspoň pro tu zábavu nechají. Mrzí mě to, sere mě to, ale tak to dopadne. Stalo se z toho politické téma a odpor bude marný, spíše žáden není.

Na druhou stranu, raději budu mít auto na elektriku než ty nesmyslné 3-válcové zmrdlíky, co se dneska všude cpou. A to jako fakt. 3 hrnky přežiju akorát u Triumpha a MV Agusty.

Jak už jsem psal dříve, tu ekologickou omáčku neberu vážně-jsou to kecy, nicméně už se nad elektroautem (pro ženu) taky zamýšlím. V NSR se občas dá najít něco z té trojice Mitsubishi/Peugeot/Citroen najít za cca 200t, v ceně kolem 250t už je výběr slušný a nájezd cca 15-30tkm. Akorát mi to auto při bližším ohledání přišlo takové nedomrlé, úzké, na galuskách... Bydlím taky v paneláku, ale ku nabíječce (ve Frýdě) se dá klidně 2x týdně dojít i pěšky, za ty prachy co to stojí/nestojí, se drahá polovička určitě ráda bude muset projít :-) Další pozitivum je pojistka a téměř bezúdržba.

Ale v žádném případě to není auto na mimoměsto, občas to do OV z FM a zpět dojede, ale dál asi ani jako. Četl jsem blog nějakého blázna, ten tady s tím jel do Španělska a z5. Jako dobrý, dobrodružství když máte moře času, ale to co já ujedu za den tam a den zpátky on jel měsíc. No co 100km nabíjet, u nabíječek čekat přes noc a jiné podobné srandy, jak říkám, blázen.

Takový jeden citroen za cca 230t-myslím jako doma na značkách. A občas se objeví i za míň, nedávno byl za 7,5t e, ale měl blatník na lak.

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/citroen-c-zero/914812649-216-9047

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Němce nemá cenu nijak posuzovat.  Oni by sice rádi elektrifikovali, ale šéfové jejich autodebilek (oblíbený název pro spalovací automobilky na hybrid.cz, co se buší už 7 let v prsa, jak o 3 roky později vrhnou na trh mega elektromobilů ,ale stále jen posunují termín, aktuálním hitem je rok 2025) to nehctějí ani náhodou. Propojení jejích nainvestovaných peněz do spalovacích kapacit s petrodolary, čerpačkami, servisy a výrobci neznačkových dílů je dokonalé. Takže vláda sice dotuje nabíječky, ale když si chce Deutsche post koupit malé rozvážkové náklaďáky, musí si je vyrobit sama https://cs.wikipedia.org/wiki/Streetscootere . Že by pak státní instituce šly příkladem a masivně elektrifikovaly, tak to ani náhodou. No a výsledek, včetně dotace nedotace, na níž se z 50% musí podílet samy autodebilky, se dostavil. Jen pro představu VW vyrábí po 100% zvýšení od 3/2018 celých 72 eGolfů denně. Ovšem současně 2.000 spalovacích (nafta, benzín, plyn). Stále jde jen o compliance car - auto k vyrovnávání průměru produkce CO2 z výroby. To už i frantíkovský Renault dělá denně skoro 500 ks Zoe.

Jinak letošní rok je asi zlomový,  začínají přicházet meziměstské modely s bateriemi 40+ kWh a dojezdy atakující 00 km.. Nejnověji Hyundai Kona, test zde http://www.hybrid.cz/bjorn-nyland-vyzkousel-elektromobil-hyundai-kona-electric

Ve FM pro manželku do toho Iona okolo 200 tisíc jdi. Rychloabíječky aktuálně FM 1, Ka 1, OV 3, Valmez 3, OL 3,  Mohelnice 1, Šumperk 1, Žilina 3, směrem na Polsko za hranicemi spousty http://www.hybrid.cz/v-siti-greenway-pribude-online-31-rychlodobijecich-stanic. No a pomalých zásuvek je taky dost, i v tom FM máte minimálně 3 veřejné nabíječky. Ion FM-Ova-FM s přehledem dá, je to +-50 km. Včetně klimatizace či topení a po dálnici 130 km/h. A ještě mu zbude. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napíšu už jednu jedinou věc. Desetiletí po revoluci nám mlátili do hlavy, že rostlinné tuky jsou zdravé, dokonalé a mnohem lepší něž máslo... Po mnoha letech přiblblých pseudokampaní a dotované reklamní buzerace se z nich stal normální produkt a myslím, že už se prodává, jen když je v akci.

 Podobně předpokládám dopadne i elektrodebilita. Až stoupne cena baterek do prd*le (já si už kupuju nářadí jen na elektriku a jediné, co má baterku je šroubovák, a tak to už zůstane) a přestane to být 4% ní móda, dojdou prachy z dotací, tak po nich pes neštěkne... Jen to bude ještě chvíli trvat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Jenže ono to není píár, ale realita. Peugeot 106 electric z roku 1999 na VŠB-TUO má natočeno 300 tisíc na původních NiCD baterkách a 20% úbytek kapacity baterky, tedy dojezd 80 místo původních 100 km. Borec z Vídně s hybridem Toyota Prius si taky nestěžuje, ale jen chválí. Spolehlivost i náklady. Já si všechny podrobnosti k provozu mého elektroauta vedu poctivě na www.spritmonitor.de auto číslo 722708 uživatel radovanek. Teď jsem si udělal radost a hromadně jsme si s kolegy do Ionů koupili tempomat/omezovač rychlosti. Montáž zručný kolega za půl hodiny. Už mám natočeno 65 tisíc km, manželka najela zatím na svém Ionu 22 tisíc. 

A MUSÍM SDĚLIT VELKOU NOVINU, V PÁTEK JSEM PRODAL NAŠEHO POSLEDNÍHO SPALOVÁKA, CITROEN BERLINGO, KOLEGOVI , CO MU MANŽELKA ZRUŠILA NEDÁVNO AUTO. HNED HO ODVEZL K PŘESTAVBĚ NA PLYN. 

Takže nyní jsou počty jasné. Kdybychom 65 tisíc km, co jsem doposud najel Ionem, ujeli naším benzínovým Citroenem Berlingo s dlouhodobou spotřebou 8 L/100 km, tak při ceně benzínu +-30,- Kč by jen palivo stálo 156.000,- Kč! My jsme ale zaplatili jen 6.915,10 Kč, 22x méně. V květnu 2016 jsme koupili další Peugeot Ion, manželce. 3 roky jetý, 14 tis. km za 280 tis. Kč (včetně sady zimních pneu a nezávislého topení Webasto). V srpnu 2018 má najeto dalších 23 tis. km. Úspora jen na palivu je 55.200,- Kč. Celkem jsme oba jako rodina ušetřili jen na palivu 211.200,- Kč. Když si vezmu, že žena prodala Seat Ibiza za 80 tisíc, tak se jí vrátila komplet kupní cena jejího elektromobilu.

Už jezdíme jen elektricky…..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak znáš to, je to jeho rozhodnutí jako majitele nabíječky nebo zásuvky, že Ti to dává zadara nebo za paušál. To je jako by jsi došel do obchodu, měli tam na máslo slevu 10% a Ty by jsi tvrdohlavě u pokladny trval na tom, že chceš zaplatit původní vyšší cenu. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trošku špatné přirovnání s tou slevou na máslo. Ten prodejce má na tom másle stále nějaký rabat, nedá ti to u kasy zdarma.

Elektřina v práci zdarma na dobití elektromobilu může být klidně určitá forma benefitu pro zaměstnance.

Majitel zásuvky ti ji stejně nesmí bez licence na prodej EE oficiálně prodat, nebo se pletu?.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já taky ten pronájem nemám zdarma, ta elektřina je jen malá část celkové ceny, platím třeba i parkovací místa, úklid společných prostor atd. atd.

S tím benefitem máš pravdu, ale to se týká tak akorát možná pana děkana nebo vedoucích kateder, kteří jezdí univerzitními elektromobily Nissan Leaf. Pan děkan má navíc nabíjecí stanici i v podzemních garážích přímo pod budovou, kde je děkanát. 

Prodávat elektřinu pokud nejsi výrobce a obchodník s elektřinou nelze, lze ji dávat jen za náhradu v rámci pronájmů,. Nebo zdarma. Ano, tak hloupé jsou u nás zákony, chránící státní monopoly. S plynem nebo vodou je to hodně podobné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Tak pro odlehčení - nemám moc času, cestuju po vlastech českých na další budu reagovat později :

Sem netušil, že garážový test je tak oblíbená disciplína. Pipina dobrý Prodavačka v obchodě spustila agregát, přiotrávila se oxidem uhelnatým  ale slabota. Tenhle frajer udělal garážový test celému paneláku. A to se vyplatí 😂

A špatná zpráva pro petrolheady: Mf DNES: V Česku se bude vyrábět chlazení baterií. Společnost Valeo postaví v Žebráku na Berounsku halu na výrobu chlazení baterií pro elektromobily, výrobu chce společnost zahájit koncem roku 2019 a investice dosáhne 450 milionů korun. Roční kapacita závodu bude 1,2 milionu chladicích modulů ročně.

Z paluby elektrického Pendolina Českých drah Radovanek

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dej si do telefonu poznámku, ať se koukneš za 5 let, jestli se tam ty chladící jednotky vyrábějí a jsou opravdu na elektromobily.

Viděl jsem stovky takových provozů a všechny mají hodně společného. Jsou to prakticky univerzální haly do kterých se nastěhuje to, co je zrovna aktuální. Většinou se na to vezmou dotace, vyjednají různé daňové úlevy, postaví se haly, nějaká buzna z vlády jim střihne pásku a už se montuje.Nic tam není na furt, vše se dá rozebrat a odvézt kamionem, klidně ještě dál na východ a Češi tam ještě ty Rumuny na tom zaučí pracovat. Dneska je v kurzu elektro, no tak rozhlásíme, že tam budeme dělat nějaké elektropíčoviny. A nebo ne, ale to je jedno.

Takže ty elektroheade, počkej 5 let, než si budeš jistý, že je to špatná zpráva pro petrolheady. Pro Česko je to špatná zpráva tak jako tak už teď, další montovna, kde na čecha stejně nenarazíš. Určitě na zelené louce, ale ekoterorista to má za dobrou zprávu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@RadovanekA špatná zpráva pro petrolheady: Mf DNES: V Česku se bude vyrábět chlazení baterií. Společnost Valeo postaví v Žebráku na Berounsku halu na výrobu chlazení baterií pro elektromobily, výrobu chce společnost zahájit koncem roku 2019 a investice dosáhne 450 milionů korun. Roční kapacita závodu bude 1,2 milionu chladicích modulů ročně.

:myslimktereje kopec kvuli tomu vytezej nebo ktery jezero pouzijou pro jiste supercisty odpadni vody?? Jiste odpovis svem cernemu svedomi @pesastorI!

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci tady nejak podporovat @Radovanek fanatismus do elektro aut. Ono vseho moc skodi... Ale.

V soucasne dobe je vyvoj baterii a battery management systemu v plnem proudu. Samotne automobilky maji zajem investovat do vyvoje elektromobilu (asi je to castecne tim, jak Tesla tlaci na pilu) a doby, kdy se automobilky zuby nehty tomu branily, jsou pryc.

@Vena garážmistr mi ted nepodekuje, ale opravdu jde vyvoj dopredu i ve vetsich autech. Misto tezkeho dieselu tam prijde tezka baterka. Mne osobne to prijde silene, ujete, overkill, ale je to realita.

Mne osobne se elektro auta hrozne libi, je to muj chlebodarce a hrozne me to bavi. Technologie se neustale posouvaji, je to nadherne. Ale uprimne, neumim si predstavit, ze pojedu na dovolenou nekam az do Albanie, pres Bosnu a Hercegovinu a budu to tam nekde v polich nabijet. Proste zatim nerealne. Jezdim tak dlouhe vzdalenosti, ze i pres me nedseni do elektroaut to fakt (zatim) nechci.

Je ale potreba si uvedomit, ze vyvoj jde opravdu dopredu. Rychlonabijecky se neustale vyvijeji, nabijeci stanice pribyvaji. Koncept, ze si kazdy nabije auto doma pres noc je uz davno vymysleny. Take prichazi nove technologie baterii. No me berou na noze, kdyz vidim, jak chteji vytezit lithium po cele planete. Stejne nemuze stacit na to, abychom meli vsechna auta na elektro pohon! A jak to chteji likvidovat? Tech par baterek se nejak zbavi, ale aby kazda domacnost mela 2 elektroauta? Takze na uplnou elektrifikaci si podle me musime jeste pockat. Ale prijde to a my se s tim musime smirit.

Jedna situace, kdy mi prisly elektroauta fakt super: V Norsku maji pro vjezd do mesta poplatek, pokud nemate elektromobil. Pro nas, co jsme se vzdycky dopravovali na kole nebo MHD to bylo o dost prijemnejsi, protoze stat na kole na svetlech za studenym dieselem neni uplne nejprijemnejsi. Pro velka mesta, kde se lidi (pro me z neznameho duvodu) prepravuji autama (proc sakra nepouzivaji MHD?) jsou elektricka vozitka (ani to nechci nazyvat auta) podle meho dobre reseni uz ted.

Tak a ted me ukamenujte :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chvili jsem hledala datum, abych se ujistila, ze je to clanek z 1.4. Ale on neni! No tak toto me pobavilo 😂

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 56 minutami, Péťa napsal:

Jara Cimrman by sednul na zadek v nemem uzasu! :roker

EDIT

chudak ten elektrocyklista,ktererej u toho bude 4 hodiny tvrdnout!:myslim

Nepatri tahle zprva do jine sekce - netyka se prece JENI Iona???:D

 

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...