Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Praktické zkušenosti z provozu, postupně doplňované


Radovanek

Recommended Posts

Péťa, upozorníš Radovánka, aby sem netahal politiku, ale že pesastor začal provokovat a narážet první, a o komančích začal také on, a Radovánek se jen bránil, to už nevidíš, a pesastora neupozorníš.

Opravdu jde toto forum do kytek.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Romane, co nechápeš na oslovení "Pánové". Radovanek zde ve vlákně dlouhodobě komentuje politická rozhodnutí, proto jsem ho ještě navíc jmenoval. Dobře vím, že se v posledních příspěvcích jen bránil napadání. Proto to oslovení "Pánové".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Péťa napsal:

A @Radovanek Tebe varuji, politika sem na fórum nepatří (viz. pravidla) a Ty ji sem už taháš až moc.

Péťo, tohle mě vadí. 

Podle mě peastor Radovánka vyprovokoval, ale nenapíšeš , pesastor neprovokuj. To je to, co mi vadí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presviedčať niekoho o tom že všade je voľná zásuvka a všade je prebytok je mylná predstava ,že niekto bude "tankovat" elektriku zadarmo, kdežto majiteľ si ju zaplatí. To ako keby som si na tú zásuvku zapol každý druhý deň cinkular a čakal že na elektromery to nebude vidno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všude jsou volné zásuvky a všude je přebytek. Spočítej si doma, kolik máš zásuvek, spočítej, kolik z nich je opravdu obsazených zástrčkami spotřebičů a spočítej, kolik těch spotřebičů je právě nyní opravdu v chodu. Obvykle zjistíš, že jen lednička, někdy mrazák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není problém v tom, že je málo zásuvek, ale že to, co z nich leze není zadarmo.

I když máš zásuvek přebytek, neznamená, že každou z nich můžeš nabíjet auto. V klasickém RD bych to tipnul s rezervou na min. 3x ION, z každé fáze jeden.

Přebytky nejsou, to by se síti nelíbilo ,ty jsou dány rozhodnutím, co má přednost vyrábět a co musí být utlumeno, ale uhelka čoudí v záloze dál a PVE čerpá vodu nahoru. Saldo výroba - spotřeba musí být v rovnováze. Za každou zelenou elektrárnou musí být nějaká, co její výpadek nahradí. Proto ty nápady s elektromobily a jejími příspěvky do sítě, aby mohly "zálohovat" síť.

Šel bys do toho? máš na střeše FVE, bez dotací. V době výroby doma nejsi, ale sousedé ano. Budeš jim nabíjet denně auta zadarmo? Volných zásuvek je dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co kdybyste tak pánové přestali řešit rozhodnutí někoho jiného, kdo se rozhodl něco poskytovat zdarma? A rozvíjet kolem toho nesmyslné teorie a dotazy coby kdyby. Smiřte se s tím, že jsou subjekty, která Vám dají oběma igelitku zdarma, přidají ramínko ke košili, někteří i kravatu navrch a taky to musí zaplatit. Jestli si myslíte, že parkoviště a podzemní stání se těm obchodním centrum za 20 kaček po 3 hodinách zdarma a o víkendu zcela zdarma nějak vyplácí, tak si to zkuste spočítat. Nevyplácí. Ale dělají to proto, že u nich utratíte peníze jinde. Proč dělají obchodní centra výstavy, vystoupení zpěváků, a spousty jiných nesmyslů? protože to podporuje prodej. Tak se smiřte s tím, že usodily, že se jim zásuvky zdarma vyplatí. Pro zelený imidž a pro přitáhnutí zákazníků. Nic víc, nic méně. 

Na pomalé nabíjení Iona potřebuješ 10A, v RD máš obvykle 3x25A. Já je mám taky. Představ si, že ani nabíjení dvou Ionů současně s pračkou a myčkou a 2 lednicemi s mražíky a 2 vinotékami a oběhovým čerpadlem kotele naráz není problém. A ještě se u toho dívám na televizi a manželka se sprchuje, takže jede nárazově čerpadlo vody ze studny, aby udrželo tlak v soustavě. 

Nevím Agrafik jestli jsi energetik nebo se vyznáš v práci ČEPS, ale neplatí a neplatilo nikdy, že saldo výroba spotřeba musí být v rovnováze. Je to dynamická věc. Doku to nešlo dobře řídit, pracovalo se s výrobními přebytky. Dnes jsme o hodně dále, avšak v sedlech, dobách s nízkou spotřebou elektřiny, se vyplatí prodávat ji velkoodběratelům za zápornou cenu a maloodběratelům za snížený tarif (noční proud). Dnes jsme na pracovní skupině pro čistou mobilitu MS kraje probírali přebytky v kraji a možnosti vodíkových hybridů v meziměstské dopravě, protože Borsodchem tu vyrábí nejčistší vodík pro použití v palivových článcích. A tomu by ta sedla a zápornou elektřinu mohl využívat. Čili vydělal 2x. Další taková čistá výroba je až ve Vídni nebo Mnichově. V Neratovicích je vodík odpadní a je v něm příměs rtuti, které se neumíme zbavit, a dělá to děsný bordel, ničí palivové články. Takže se tam vodík vozí vagony z Ostravy, aby měl místní demonstrační vodíkobus vůbec na co jezdit. V Ostravě by na meziměstských linkách jezdily elektrobusy s baterkami +-300 kWh (3x Tesla) a palivovým článkem jako zálohou dojezdu. Ale je to stále nejméně 5x dražší než elektrobus čistý, protože palivové články i nádrže degradují (polymerové jsou lehké, ale musí procházet kontrolami co rok, ocelové těžké, ale co 4 roky) a celá technologie je nesmírně složitá. Byť otázka bezpečnosti je vyřešená. Shrnuto výkon klasických elektráren nám stačí na noční sedla, přes den máme vodu, vítr a slunce. Baterie z elektromobilů se jako vyrovnávací již používají, jen u nás jaksi k tomu není legislativa. Respektive opět korupčně nastavena tak, že musíš být výrobce a prodejce elektřiny s nějakým zdrojem, aby jsi mohl s ukládáním a pouštěním energie z a do sítě obchodovat. Baterka není zdroj. Je to úložiště. V GB třeba flotily dodávek Nissan mají nabíječky / vybíječky a protože rozvážková služba ví, kdy je bude mít a kolik napojeny, půjčuje je jako úložiště místní energetice. Za peníze samozřejmě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemá cenu s Tebou diskutovat, Ty jsi přišel napadat, urážet, zesměšňovat a hádat se. Na léčení mindráků jsou psychiatři, máš to zdarma v rámci českého zdravotnictví. Já nabízím nabíjení za dobrovolnou platbu, takže kdo nechce, nedá. Nabíjím tam, kde pracuji, platím to paušálem a co se nabíječky VŠb týče, jsme s kolegy součást výzkumného úkolu. Na někom se testovat nabíjení musí. Je nás více různých elektrovozidel a jezdíme tam v různý čas. Ale to Ty stejně nepochopíš.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu jsem NIKOHO nenapadl ani nezesmesnil. Jen jsem ocitoval nabidku a dal jsem si velky pozor na to aby muj pisemny projev byl slusny. Co se tyka moznosti dobijeni v te inzerci, tak pomale bylo prezentovano jako dobrovolna platba, rychle za citovanych 5CZK/1kWh. Neni to tam takhle? Napadan jsem ale ja!

Nastesti snad i na Peugeot klubu jeste plati svoboda pnovinaca tak ji projevuji tim, ze spisovatele fantasy dilek by meli publikovat v Literarnich novinach. A svou osobni svobodu - provozem Trabanta s mazanim M2T v pomeru 1:25!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani ten výskum nie je zadarmo a niekto ho platí, pokiaľ to nie je súkromná škola, tak to platíme všetci zo štátneho rozpočtu. A aj to nabíjanie. 

Škola tak isto musí zaplatiť tu elektriku.

A pokiaľ viem, tak vietor fúka aj v noci a tak isto aj voda tečie aj v noci, len FVE nemá slnko na nočnú výrobu :-))) proste ide o to, že je to prvých 10 rokov stratová investícia ako hrom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budete ještě dále hloupě vyrývat, abych Vám oběma tady dal oficiální čísla veřejné podpory spalovacích automobilek a jejich dodavatelů jen v ČR za posledních 10 let od MPO a MPSV a MMR a krajů a místních samospráv, nebo se uklidníte a necháte těch nesmyslů omílaných stále dokola? A další taková podpora pro bohatého spalovacího dinosaura z našich daní se právě projednává: "Automobilka BMW má roční tržby větší než rozpočet ČR. Přesto jí chce vláda z našich daní dát půlmiliardovou „pobídku“ na testovací centrum na Sokolovsku, které zabere plochu 525 hektarů. Kontrolní otázka zní, proč si nepostaví testovací centrum v Německu a zcela za své?"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Výzkum a vývoj je třeba dotovat, to je snad logická dotace správným směrem. Ježdění komerční (vysoce módním) elektromobilem ale není nic, na co bych chtěl přispívat. Stejně, jako na stavbu domácích fotovoltaik. Elektroauta v aktuální podobě jsou jen móda a jako takové je budu brát, dokud se výzkum a vývoj v tomto směru nějak rozumně neposune. Chápu, že automobilkám se do toho moc nechce, protože člověk nemusí být "fosilní dinosaurus", aby pochopil, že tento způsob elektromobility nic nepřináší (jen móda). A jen "antifosilní zaslepenec" nechápe, že naše děti jednou budou muset ekologicky likvidovat tyhle 100% recyklovatelné (:blablabla) módní výstřelky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prave z toho duvodu - po nekolika diskusich s autorem vlakna tady na foru -  jsem tam dnes umistil ono R.I.P.

EDIT

ono bohuzel [!!!] stejne Ty i ja na takovyhle sexperty prispivame at chceme nebo ne ve forme ceny el energie prispevkem na obnovitelne zdroje.

Upraveno uživatelem pesastor
doplneni
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...