Jump to content
  • Aktuální cíle darů

1.4i - "škube" za studena, za tepla "střílí" a divný volnoběh


Mišelin

Recommended Posts

Zdravím všechny pežo?áky - jsem citroeňák (ZX´92; 1.4i, vstřik Bosch) a laik - jelikož v motorovém prostoru jsou si ti naši francouzi blízcí příbuzní, prosím zdejší znalce o radu či zkušenosti ohledně následujích problémů:

- za studena (než ručička vyleze alespoň na 70°C) se autí za jízdy nepravidelně "dusí" a škube = přidám plyn, žádná akcelerace, motor poškubává, teprve po 2-10s se chytí a rozjede - čím větší je venku zima, tím je to výraznější a častější - občas to dělá i při zahřátém motoru ale velmi sporadicky

- volnoběh: 1) za studena v podstatě OK, dle otáčkoměru cca 1200-1600 ot./min (různé dle venkovní teploty, nekolísá)

2) při cca 70°C v podstatě OK - cca 1000 ot./min, prakticky nekolísá, sporadicky trošku "střílí" do výfuku)

3) při zahřátí (okolo 90°C) volnoběh opět mezi cca 1200-1600 otáček, kolísá - drží se např. na 1300, po cca 5s spadne pod 1000 (jakoby se lehce "přidusí"), motor pak "prdne" do výfuku a volnoběh vyletí třeba na 1600 ot. a celý cyklus se opakuje.

- zahřátý motor za jízdy při nízkých otáčkách poškubává, na dvojku je obvykle třeba jet vždy s více plynem, případně kouzlit se spojkou, menší otáčky jinak na dvojku většinou "neustojí" a chce si zaskákat

- spotřeba dle mého trošku vysoká - v létě průměr 8-9l (okresky 90km/h, třetina město), v zimě i o 2 litry více

autí už bylo několikrát v servise, vždy s určitým zlepšením, ale zmíněné problémy zůstávají

krokový motorek, potenciometr škrt. klapky jsou prý OK, tlaky také, čidla a lambda prý rovněž, vzduchový a paliv. filtr, kabely, svíčky kontrolovány

motorem jsem prohnal nádrž naturalu 98 a pak také nějaké čistidlo na vstřiky

vím, že jsou mnohé jsou častá trápení a mnohé zde bylo již několikrát probíráno, zajímalo by mne ale zda někoho netrápila podobná "sestava" a na co se ještě zaměřit

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Milhaus65

V r. 92 nemůžeš mít 1,4 i. No teoreticky můžeš , ale ne z fabriky. Pouze mono TU3M,TU3M+ nebo TU3MC. Já bych to tipl na cívku VN.

monistřik nemá oznčení i ? Jak je to tedy, já ho v papírech mám napsaný a to i v německým originále???

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Milhaus65

V r. 92 nemůžeš mít 1,4 i. No teoreticky můžeš , ale ne z fabriky. Pouze mono TU3M,TU3M+ nebo TU3MC. Já bych to tipl na cívku VN.

Všude je psáno 1.4i a vím, že mechanik o mém motoru mluvil jako o monovstřiku a používal i právě něco z označení, které jsi zmínil (TU3M,TU3M+ nebo TU3MC) ale jestli je monovstřik ten pravý vstřik a \"íčko\" to netuším ... :)

Pročítal jsem Milhausi65 tvoje profesionální příspěvky na téma cívka VN (a jiné), tak mám v této souvislosti ještě dva velmi laické dotazy:

Tu zkolabovanou cívku VN zachytí diagnostika???

Jak se jednoznačně pozná, že \"ŘJ dostala ránu\"???

Link to comment
Share on other sites

No já nevím, ale já, a mé technické okolí používá \"i\" pro vícebod. Možná zvyk. Nikdy mě nenapadlo, že to může být jinak. ;)

Cívku VN diagnostika většinou nepozná, musíš mít novou na vyzkoušní. U některých typů to poznáš v radiu - mírné lupání.

ŘJ se poznat dala, už si to nepamatuju , ta éra (1,4i Cívka VN Sagem-ŘJ Sagem) už přešla. Na Diagu to psalo něco jako vnitřní chyba počítače, nebo se do toho nedalo dostat Diagem. Chaotické hodnoty atd. Mohl bych to ale zjistit. Určitě si na to někdo z kolegů vzpomene. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Tiez ma neskor napadla ta VN cievka, lebo som tu niekde na fore kedysi cital, ze niekomu ta cievka praskla (ta hmota, v ktorej je zaliata), dostavala sa do nej vlhkost a robilo to psie kusy. Zeby to boli prave tie cievky Sagem?:myslim

Myslim, ze diagnostika ti vadnu cievku nemusi odhalit, aspon nie ta vyblikavacia. Aj ked ma nieco take, ako kontrola VN cievky-vid tabulku dole. Tak ma napada, ked som skusal tu vyblikavaciu diagnostiku, a nic mi nereagovalo - zeby som mal napoly odpalenu ECU?:myslim

Diagnostika

4. Seznam chybových kódů

kód význam

11 konec diagnostiky

12 začátek diagnostiky

13 čidlo teploty vzduchu

14 čidlo teploty chladící kapaliny

15 relé palivového čerpadla

21 potenciometr škrtící klapky

22 idle speed control valve

23 dtto

27 sensor rychlosti vozu (vehicle speed sensor)

31 kontrola lambda regulace

32 dtto

33 MAF/MAP čidlo podtlaku v sacím potrubí

34 ventil odvětrání motoru/nádrže do uhlíkového filtru

35 snímač na škrtící klapce volnoběh - plné zatížení

36 vyhřívání lambda sondy

41 otáčky motoru

42 kontrola vstřikování (injection valve control)

43 kontrola proti klepání (anti-knock control)

44 čidlo klepání 1

45 kontrola zapalovací cívky 1

46 ventil tlaku turbodmychadla

47 regulace tlaku z turbodmychadla

51 lambda sonda

52 řízení lambda regulace

53 napětí baterie

54 řídící jednotka a systém řízení proti klepání

55 CO mixture potentiometer

56 imobilizér (coded anti-theft)

57 kontrola zapalovací cívky 2

62 čidlo klepání 2

63 lambda sonda 2

64 mixture control B

65 cylinder sensor

71 vstřikování válce 1

72 vstřikování válce 2

73 vstřikování válce 3

74 vstřikování válce 4

75 vstřikování válce 5

76 vstřikování válce 6

91 inj. valve control

5. seznam podporovaných ECU

model rok výroby vstřikování

106 od 1991 Magneti Marelli G6/8P, Mono Motronic MA3.0, Motronic MP3.1

205 od 1988 Mono-Motronic, Magneti Marelli G5/G6, Mono-Motronic MA3.0, Motronic M1.3

306 od 1993 Magneti Marelli G6/8P, Mono-Motronic MA3.0, Motronic MP3.2, MP5.1

309 od 1988 Mono-Jetronic, Magneti marelli G5/G6, Motronic M1.3, ML4.1

405 od 1987 Magneti Marelli G5/G6, 8PL.AP, Mono-Motronic MA3.0, Motronic M1.3, MP3.1, ML4.1, MP5.1

605 od 1990 Magneti Marelli G jedno a více bodové, Motronic MP3.1, 3.2, 5.1, 5.1.1, Fenix 3B a 4

Link to comment
Share on other sites

Chlapi zatím díky moc za rady a zkušenosti!

Nechám tu cívku prověřit/vyměnit, snad se mon dieu ten můj citrouš už zase uzdraví a pořádně rozjede (bez kuckání a nebude se při tom tolik cpát!) ;)

... (za poslední půlrok výměna benz. čerpadla, vstřik. hlavy, diagnostika, přetěsnění, prověřování, štelování atd. a pořád to není TO ONO... :(

Ta hadice podtlaku je asi OK, vypadá jako funglnová a drží na obou stranách jak přibitá!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...