Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

zkouška těsnosti válců


purkmistr

Recommended Posts

Zdravím,

 

chtěl bych se zeptat jaký rozdíl (jáký je koncový verdikt) je mezi tlakovou zkouškou válců (natlakování a měření úniku) a měřením kompresního poměru. Chtěl jsem změřit tlaky, zda je motor ok a bylo mi řečeno, že udělali tlakovou zkoušku natlakováním a prý je vše v pohodě. 

 

Co je přesnější výsledek pro stav motoru (těsnosti ventilů a pístních kroužků)?

 

díky moc za odpověď :-)

Upraveno uživatelem purkmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zkouška těsnosti válců natlakováním a měřením úniku nevím co je

kompresní poměr je dán konstrukcí motoru a je neměnný

pístní šroub neznám

 

pro zjištění stavu motoru a těsnosti válců (ventilů) je rozhodující změřit kompresní tlaky--měří se na teplém motoru každý válec zvlášť speciálním tlakoměrem (kompresiometrem), výrobce udává kompresní tlaky u každého svého motoru--např. nový motor má mít dle výrobce třeba 14 Atm, opotřebený motor nesmí mít  třeba pod 10 Atm

 

nejdůležitější je, aby každý válec motoru měl cca stejnou hodnotu tlaku, připouští se rozdíl do 10%, jinak se řeší oprava motoru

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

donrom

 

1.nejsem automechanik, ani jsem se tak nikdy nikde neprezentoval

2.musíš lépe číst--nikde nepíšu, že při měření kompr. tlaků má být motor nastartovaný :mrk

 

rád se poučím--popiš prosím podrobně jak ,,nafukas a zistujes unik'', hlavně s ohledem k tomu, zjistit mechanický stav motoru ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim ze ma na mysli to ze namiesto sviecky natocis trubku na tu trubku napojis kompresor s regulatorom , klukou pootocis aby sa vo valci zavreli ventili a cakas co se stane ,ked je spatne tesnenie tak to bude vo vode bublinkovat ked je spatne nieco ine bude klesat tlak ale jak to zistis ze odkial to asi nejde stejne pojde  hlava dole ale jak pise ozzy skuska kompresie ma svoj vyznam lebo dolezitejsi je rozdiel tlakov medzi jednotlivimi valcami ako samotna maximalna kompresia a ten rozdiel zistis len kompresiometrom a tocenim motora, obe skusky sa kombinuju najprv spravis jednu potom druhu

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ta zkouška kompresiometrem probíhá takhle?
na zahřátý motor postupně měním kompresiometr místo svíček a zapisuju si hodnoty, které mi při protáčení motoru ukáže budík?
Kdysi jsem to chtěl dělat, ale po rozvážení jsem radši chtěl zůstat v nevědomosti o stavu mého motoru...teď bych si to chtěl proměřit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ozzy ozzy a to si automechanik? Dneska uz nemusis mat nastartovany motor na zistenie tlakov. Je to presne tak, nafukas a zistujes unik.

stále si myslím, že pro objektivní zjištění stavu motoru (jak je na tom motor mechanicky) je nejdůležitější měření kompres. tlaků, což nevylučuje, aby si to někdo jiný zjištoval nějak jinak ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...