Jump to content

Peugeot 407 2.2 HDi - skúsenosti, servis, ...


misho.1709
 Share

Recommended Posts

Zdravím.

 

Chcel by som sa spýtať na skúsenosti, servis, spoľahlivosť, ... Peugeotu 407 v motorizácii 2.2 HDi, ročník zhruba 2007-2008, vo verziách sedan, SW. Málo som sa o ňom dočítal a rád by som vedel viac.

A ďalšia vec, čím všetkým všeobecne "trpia" 407 v uvedených rokoch výroby, len jednoducho v konrétnych bodoch (podrobnosti si už zistím). Sú nejaké veci, ktoré sú typické len pre sedan, resp. len pre SW?

 

Ďakujem.

Link to comment
Share on other sites

Mám 407 SW 2006/10 2.2 HDi, snad postačí i informace ze staršího modelu.

Měl jsem před tím 1.6 HDi a motorově je to velmi velký rozdíl. Mám zatím zkušenost, že i když je auto plně naloženo pasažéry a má plný kufr, tak jede jak má a není cítit rozdíl od prázdného auta jen s řidičem.

1.6 byla zadýchaná už ve 100ce a jen s řidičem. Nevím, jak jede 2.0 HDi, ale spíš podobně jak ta 2.2 HDi. Dlouhodobě jezdí za 7.1 l a když mám letní 18" tak cca 7.3 l.

Teď mě ve 163 tisíc (jestli sedí nevím) začíná zlobit FAP a tak je spotřeba někdy i vyšší a auto netáhne jak má. Za celou dobu co ho mám ( 3 roky, za tu dobu najeto cca 75 tisíc) nedošlo k větší závadě. Pokud tedy nepočítám nový chladič klimatizace, zadní stabilizační tyčky, přední čepy řízení, tak zbytek byl spíš pravidelný servis a údržba. I tak ale docela drahá, pokud si koupíš např. kvalitní výbojky Osram, je to cca 2900 Kč. To se spíš týká obecně 407. Vše jde koupit levně ale podle toho to vypadá a vydrží. Gumy, brzdy, a ostatní třeba motorové díly 2.2 HDi jsou dražší a třeba váhu vzduchu sehnat mimo orig Peugeot v podstatě nešlo. Pokud budeš chtít dodržet gumy dle TP, může to být dost peněz, oproti třeba 1.6 nebo 2.0. Spíš aby vůbec byly kde sehnat ze rozumnou cenu.

Co mi osobně vadí je, že auto je za 3 roky docela rozvrzané. Dáno charakterem silnic na jih od Brna. Stačí sebemenší nerovnost a dost dílů v interiéru dává znát, že už si své na autě odsloužily.

Když by tento motor byl v 407 Coupe, byla by to velká radost. Celkově po stránce motoru doporučuji.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj,

    mám sw model 09, výroba 9/08. Aktuálně mám najeto 200k, používám 3,5 roku a osobně jsem najel cca 80k. S motorem jsem doposud neměl žádný problém - až na občasné chcípání za jízdy, ale jen sporadicky (třeba 2x za 10k km a údajně to bylo špatnou naftou - pročištěno origo aditivem z Peugeo a zatím v poho..) - z toho usuzuji, že na kvalitu nafty je hodně náchylnej. Výkon plně dostačující, díky bi-turbu se dá zvolit úspornější klidná jízda na nízké otáčky (zabírá už cca v 1,2k) nebo ostřejší jízda (druhé zabírá cca ve 2,8k) - rozpětí spotřeby 6l až klidně 10l. Dlouhodobě mám 8,3, ale je to hodně po městě, kde si docela veme. Motor má parádní kultivovaný chod - žádné vibrace a chrochtání v interieru. Bohužel, a to asi platí pro 407 obecně, po nějakém nájezdu na našich silnicích jsou v interiéru slyšet i vcelku ne velké nerovnosti. Osobně ani tak nemám problém s palubkou, nebo sedačkama, ale spíš s klepáním od zadní nápravy. Už několikrát jsem s tím byl na testu tlumičů, vyměnil jsem stabilizátory, byl na celkové kontrole v Peugeo a pokaždé mi bylo řečeno, že je vše v naprostém pořádku - ale např. přejezd kolejí, nebo větší příčné nerovnosti jsou uvnitř dost slyšet. Obecně bych řekl, že tento motor si se 407 dobře rozumí, za ten bych dal několik +, ale za zvuky na nerovnostech velké -. Jinak komfort pro dlouhé cesty je příkladný - ani ve 200km/h není slyšet žádný aerodynamický hluk a už vůbec zvuk motoru - to je paráda, za kterou jsem byl ochoten jiné věci trochu tolerovat :papa

Link to comment
Share on other sites

Ahoj,

mám 407SW 10/2006 něco málo přes 2 roky, na tachometru 160000, já najel 40000km.

Měnil jsem hadice od turba (asi kuny, byly vidět stopy po zubech), spodní čep a těhlici. V zimě motor pod -10st špatně startoval, vyměnil jsem žhaviče (3 prý úplně nefunkční).

Teď čekám na další mrazy jestli se závada vyřešila. Při vyšších teplotách to startuje na 1. otočení.

Jinak jenom nafta (přidávám VIF letní i zimní) a výměny oleje.

 

Od výměny těhlice už nikde nic nebouchá. Občas se v interiéru ozývá vrzání od spony pásu spolujezdce.

Stačí s tím zahýbat a je zase klid.

Počítám, že brzo se ozve FAP, už teď podle dia regeneruje každých 150km a zvedla se mi spotřeba o 0,5-1l.

 

Spotřeba dlouhodobě (10000km) podle PP je 7.2, reálně podle tankování 7.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...