Jump to content

výměna palivového filtru


Ladislav 78
 Share

Recommended Posts

Dle servisní knížky se má palivový filtr u motoru 2,0 HDI měnit po 30 000 km. Mám teď najeto 28 000 km a na servisní prohlídku (po 2 letech) mám jít až v dubnu 2015. Musím tedy jet do servisu vyměnit filtr při najetí 30 000 km nebo stačí počkat na termín servisní prohlídky i když tou dobou už budu mít najeto asi 36 000 km? 

Link to comment
Share on other sites

Já jsem byl na první servisní prohlídce letos v dubnu - měl jsem najeto 16 000 km. Další servisní prohlídka by měla být tedy v dubnu 2015 nebo při dosažení 46 000 km. Jde mi jen o to zda ten filtr musím vyměnit hned při najetí 30 000 km nebo to počká až na tu druhou servisní prohlídku.

Link to comment
Share on other sites

letos v dubnu, při první prohlídce měněn nebyl, proč taky. Mě jde jen o to zda je nutné ten interval 30 000 km přesně dodržet. V té servisní knížce je to dost nejasně uvedené. Je tam uveden interval výměny 4 roky / 40 000 km vyjma motoru 1.4 HDI a 1.6 HDI a interval 4 roky / 30 000 km vyjma motoru V6 HDI, 2.0 HDI a 2.2 HDI. Takže pro můj motor 2.0 HDI 103 kw my měl platit interval 4 roky / 40 000 km.

Link to comment
Share on other sites

Povodny interval vymeny naftoveho filtra je 60000km/4 roky, ale vzhladom na "uzasnu" kvalitu nasej nafty, tak bol interval znizeny na 30000km (to plati aj pre CZ).

Ja menim olej kazdych 20000km a pri tom vymenim aj naftovy filter.. teraz mam 44000km a uz som dva krat menil a mam aku-taku istotu, ze si predlzim zivotnost trysiek a vstrekovacej rampy, pretoze vzhladom na nasu "fantasticku" naftu po 100000km ich treba menit. 

Samozrejme tankujem len na pumpach zn. Shell prip. OMV a tiez pridavam VIF do nafty...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

kouknul jsem na serbox--povolíš tři šrouby krytu filtru a pak už ti to bude jasné--stáhnout obě hadičky a konektor z víka filtru, povolit Golovkou, myslím ořech 27 víko filtru, vyměnit O kroužek ve víku, vyčistit obal filtru, vyměnit vložku filtru a pak vše složit v opačném gardu..., pak napumpovat balonkem naftu do filtru, nebo zapnout klíč ve spínačce (podle serboxu jsou u tohoto motoru buď balonek, nebo čerpadlo v nádrži--podle roku výroby) a to je vše

Link to comment
Share on other sites

, myslím ořech 27 víko filtru,

No to si pleteš s olejem.

Na palivu 4x šroub torx.

nejdří vypustit naftu s filtru pomocí odkalovacího šroubu (hadička kolem AC komprsoru na dno pod motor ) dát skleničku

až najdu dám jsem postup se servis boxu :) snad

 

Můj omyl koukl jsem na prvotní dotaz na 508 tak že se OZZY56 nepleteš

Edited by Multiplex406
Link to comment
Share on other sites

tak tady pro 508 2.0

Hlavně odpojené hadičky zacpat nebo je to všechno od nafty.

Přípravek na odvzdušnění není  třeba stačí balonek a párkrát povolit odvdušňovací šroub.

Jinak měním každych 20tis.

2012 - Demontáž - Montáž _ Palivový filtr.pdf

Edited by Multiplex406
Link to comment
Share on other sites

Já mám šestihran na 27mu klíč na olejovém filru. Mimochodem, taky dobrá pakárna se na néj dostat. Pal. filtr mám stejný, jak je na obrázku od Multiplex406. Šlo mi o to, kde je vypouštěcí ventil. Až ho vyměním, ozvu se.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

najde se tady někdo, kdo měnil palivový filtr na 2.2 HDI, jedná se mi o spodní část filtru, je tam konektor detekce vody ...... při koupi nového filtru (přesně podle VIN se jedná o typ 1901 83) jsem zjistil, že ve podní části, kde přijde konektor nejsou žádné kontakty ....... měl jsem v ruce 5 filtrů různých značek a všechny byly bez přípojných kontaktů pro detekci vody ....... můžete prosím poradit co s tím, díky za radu.

Link to comment
Share on other sites

Nikdy jsem to ještě neměnil, ale taky se na to chystám. Podle návodu, co byl u filtru na 308 by se to čidlo mělo vyšroubovat ze starého filtru a našroubovat do nového. Je tam sice záslepka, ale tou si to asi prorazí cestu. Nebo nevím, jak ten návod chápat :myslim https://youtu.be/ZszwDwafrBw?t=339

post-1103-0-81152500-1461452326_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Ako na mojom 2.0HDi 120Kw je ten filter pod 4hranným plastovým krytom, držaný 4mi torx šrobmi, ktoré keď som odskrutkoval tak ten deklík bolo treba opatrne vypáčiť plochým šrobovákom zo všetkých strán. A keď je niekto toho názoru, že stačí palivový filter meniť raz za 30.000 alebo aj menej často, tak nech si pozrie moje foto z výmeny, filter bol menený pred cca rokom ešte povodnym majitelom v FR a ako vyzerá po roku vidieť...

post-6869-0-21920700-1461612461_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...