Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Motorový olej do P106, 1.0, benzín


moby78

Recommended Posts

Ahoj, v pátek jsem si v Autokelly koupil motorový olej Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4 4lt s tím, že dnes provedeme výměnu. Když jsem dnes kouknul na štítek, tak mě znejistělo toto:

 

Part Synthetic for gasoline, diesel, cng and lpg cars ..

 

Můžu to nalít do své 106 1.0, 37kw, 50HP, benzín?

 

Kámoš tvrdí, že se to leje do benzínů i dieslů. Když jsem pogoogloval, tak jsem našel fotku Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4 s německým štítkem, kde bylo psáno "für Benziner" a nic víc.

 

Neexistuje víc druhů, když na jednom se to doporučuje pro vše a o benzínu ani řádek a na druhém je benzín a nic víc ..

 

Předem díky.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k tomu, že mi prodali i špatný olejový filtr (ještě jsem si předem ze schématu k autu ověřoval kód - není to vůbec typ k přišroubování, ale holý filtr na způsob vzduchového), tak bych si nerad neběhnul.

 

Po letech vylaďování všeho možného si nechci zníčit motor špatným olejem, když už mi autíčko hezky slouží :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Jen pro informaci. Předminulý Pátek (24.10) jsem měnil olej jak v motoru, tak v převodovce. Auto mám dotažené z Bundesu, tak jsem chtěl mít tyto věci plně pod kontrolou.

Motorový olej jsem pořídil Paramo Trysk 10W-40 (4 x 1 litr) za celkovou cenu 274,- Kč (68,50 za litr) + filtr Bosch za 150,- (příště koupím obyčejný Filtron za polovinu).

Převodovka byla dražší neboť jsem použil předepsaný Total 75W80 ale s vědomím že už je to "na furt" (na dalších 120tkm :D ), ten me vyšel na 498,- Kč za dva litry. Neměl jsem "koule" na to, abych do převodovky nalil obyčejný 75W - možná by se houby stalo, ale zkoušet to nebudu :bojim

Obě olejové náplně a filtr tedy vyměněny za 922,- Kč a asi 2 hodiny "práce" (respektive čekání s cigárem v ruce a hrnkem kafe až to všechno vyteče, no stress, no spěch). Jinak časová náročnost jen samotné práce bez vytékacího čekání je asi 10 minut (motor i převodovka). ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Jen pro informaci. Předminulý Pátek (24.10) jsem měnil olej jak v motoru, tak v převodovce. Auto mám dotažené z Bundesu, tak jsem chtěl mít tyto věci plně pod kontrolou.

Motorový olej jsem pořídil Paramo Trysk 10W-40 (4 x 1 litr) za celkovou cenu 274,- Kč (68,50 za litr) + filtr Bosch za 150,- (příště koupím obyčejný Filtron za polovinu).

Převodovka byla dražší neboť jsem použil předepsaný Total 75W80 ale s vědomím že už je to "na furt" (na dalších 120tkm :D ), ten me vyšel na 498,- Kč za dva litry. Neměl jsem "koule" na to, abych do převodovky nalil obyčejný 75W - možná by se houby stalo, ale zkoušet to nebudu :bojim

Obě olejové náplně a filtr tedy vyměněny za 922,- Kč a asi 2 hodiny "práce" (respektive čekání s cigárem v ruce a hrnkem kafe až to všechno vyteče, no stress, no spěch). Jinak časová náročnost jen samotné práce bez vytékacího čekání je asi 10 minut (motor i převodovka). ;)

Ahoj, rád bych  se zeptal, jak si olej do převodovky nalil. Na převodovce je jen výpustný ventil úplně dole a (asi) odvzdušňovací ventil nahoře. Tak kudy? A čím si povolil výpustný ventil? Já na ten čtyřhran nic nesehnal... Můj dotaz je možná trochu přiblblý, ale já to fakt přesně nevím  :mad:  Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj řediteli,

V mém případě jsem výpustný šroub našel - jak sám píšeš, úplně dole. Nový olej jsem nalil kontrolním šroubem, jenž se nachází asi o 12cm výše, 20cm dopředu a 15cm vpravo na úpatí pravého víka převodovky (z pohledu zpředu). Situace kontrolního a výpustného šroubu je dobře patrná v knize "Jak na to?" na straně 184.

S tím klíčem na výpustné šrouby jsem rovněž trochu bojoval. Někdo se vyjadřoval v tom smyslu, že do výpušťáků pasuje čtyřhran z kliky dveří. Každopádně se jedná o čtyřhran o straně 8mm a já měl to štěstí, že to kolega v práci (frézař) pojal jako výzvu a nástroj mi vyrobil (kulatina d.25mm s vrtáním pro páku (tyč d.8mm) a vnějším čtyřhranem 8x8x15. Jinak v návodu odkazují k nákupu u autorizovaného prodejce. Nějaké nástroje a hlavice jsou v podstatě k dostání u prodejců nářadí a nástrojů, co mi přijde docela drahé - na druhou stranu koupě nástrčné hlavice za kilo asi nikoho na lopatky nepoloží a její životnost bude jistě delší než životnost vozu.

Povolení kontrolního a výpustného šroubu na převodovce šlo normálně. Striktně ale doporučuji vypuštění převodového oleje do zcela čisté nádoby pro případ, že by byl olej čistý bez známek degradace a jeho výměna by byla zbytečná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...