Jump to content

Motorový olej do P106, 1.0, benzín


moby78
 Share

Recommended Posts

Ahoj, v pátek jsem si v Autokelly koupil motorový olej Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4 4lt s tím, že dnes provedeme výměnu. Když jsem dnes kouknul na štítek, tak mě znejistělo toto:

 

Part Synthetic for gasoline, diesel, cng and lpg cars ..

 

Můžu to nalít do své 106 1.0, 37kw, 50HP, benzín?

 

Kámoš tvrdí, že se to leje do benzínů i dieslů. Když jsem pogoogloval, tak jsem našel fotku Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4 s německým štítkem, kde bylo psáno "für Benziner" a nic víc.

 

Neexistuje víc druhů, když na jednom se to doporučuje pro vše a o benzínu ani řádek a na druhém je benzín a nic víc ..

 

Předem díky.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vzhledem k tomu, že mi prodali i špatný olejový filtr (ještě jsem si předem ze schématu k autu ověřoval kód - není to vůbec typ k přišroubování, ale holý filtr na způsob vzduchového), tak bych si nerad neběhnul.

 

Po letech vylaďování všeho možného si nechci zníčit motor špatným olejem, když už mi autíčko hezky slouží :-)

Link to comment
Share on other sites

Zdravím. Jen pro informaci. Předminulý Pátek (24.10) jsem měnil olej jak v motoru, tak v převodovce. Auto mám dotažené z Bundesu, tak jsem chtěl mít tyto věci plně pod kontrolou.

Motorový olej jsem pořídil Paramo Trysk 10W-40 (4 x 1 litr) za celkovou cenu 274,- Kč (68,50 za litr) + filtr Bosch za 150,- (příště koupím obyčejný Filtron za polovinu).

Převodovka byla dražší neboť jsem použil předepsaný Total 75W80 ale s vědomím že už je to "na furt" (na dalších 120tkm :D ), ten me vyšel na 498,- Kč za dva litry. Neměl jsem "koule" na to, abych do převodovky nalil obyčejný 75W - možná by se houby stalo, ale zkoušet to nebudu :bojim

Obě olejové náplně a filtr tedy vyměněny za 922,- Kč a asi 2 hodiny "práce" (respektive čekání s cigárem v ruce a hrnkem kafe až to všechno vyteče, no stress, no spěch). Jinak časová náročnost jen samotné práce bez vytékacího čekání je asi 10 minut (motor i převodovka). ;)

Link to comment
Share on other sites

Zdravím. Jen pro informaci. Předminulý Pátek (24.10) jsem měnil olej jak v motoru, tak v převodovce. Auto mám dotažené z Bundesu, tak jsem chtěl mít tyto věci plně pod kontrolou.

Motorový olej jsem pořídil Paramo Trysk 10W-40 (4 x 1 litr) za celkovou cenu 274,- Kč (68,50 za litr) + filtr Bosch za 150,- (příště koupím obyčejný Filtron za polovinu).

Převodovka byla dražší neboť jsem použil předepsaný Total 75W80 ale s vědomím že už je to "na furt" (na dalších 120tkm :D ), ten me vyšel na 498,- Kč za dva litry. Neměl jsem "koule" na to, abych do převodovky nalil obyčejný 75W - možná by se houby stalo, ale zkoušet to nebudu :bojim

Obě olejové náplně a filtr tedy vyměněny za 922,- Kč a asi 2 hodiny "práce" (respektive čekání s cigárem v ruce a hrnkem kafe až to všechno vyteče, no stress, no spěch). Jinak časová náročnost jen samotné práce bez vytékacího čekání je asi 10 minut (motor i převodovka). ;)

Ahoj, rád bych  se zeptal, jak si olej do převodovky nalil. Na převodovce je jen výpustný ventil úplně dole a (asi) odvzdušňovací ventil nahoře. Tak kudy? A čím si povolil výpustný ventil? Já na ten čtyřhran nic nesehnal... Můj dotaz je možná trochu přiblblý, ale já to fakt přesně nevím  :mad:  Díky.

Link to comment
Share on other sites

ahoj řediteli,

V mém případě jsem výpustný šroub našel - jak sám píšeš, úplně dole. Nový olej jsem nalil kontrolním šroubem, jenž se nachází asi o 12cm výše, 20cm dopředu a 15cm vpravo na úpatí pravého víka převodovky (z pohledu zpředu). Situace kontrolního a výpustného šroubu je dobře patrná v knize "Jak na to?" na straně 184.

S tím klíčem na výpustné šrouby jsem rovněž trochu bojoval. Někdo se vyjadřoval v tom smyslu, že do výpušťáků pasuje čtyřhran z kliky dveří. Každopádně se jedná o čtyřhran o straně 8mm a já měl to štěstí, že to kolega v práci (frézař) pojal jako výzvu a nástroj mi vyrobil (kulatina d.25mm s vrtáním pro páku (tyč d.8mm) a vnějším čtyřhranem 8x8x15. Jinak v návodu odkazují k nákupu u autorizovaného prodejce. Nějaké nástroje a hlavice jsou v podstatě k dostání u prodejců nářadí a nástrojů, co mi přijde docela drahé - na druhou stranu koupě nástrčné hlavice za kilo asi nikoho na lopatky nepoloží a její životnost bude jistě delší než životnost vozu.

Povolení kontrolního a výpustného šroubu na převodovce šlo normálně. Striktně ale doporučuji vypuštění převodového oleje do zcela čisté nádoby pro případ, že by byl olej čistý bez známek degradace a jeho výměna by byla zbytečná.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...