Šalda Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 Zeptám se jako malej kluk na 2 věci. Při nabíjení baterie se musí baterka odpojit nebo se může nechat připojená v autě? A druhá věc, při nabíjení se musí vždy oddělat ty plastový šrouby kde se dolívá voda nebo se tam můžou nechat? Mám teď právě rozepři s kolegem tak čekám zda jsem měl pravdu já a nebo on ::-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 1.Môže ostať pripojená 2.Ak to nie je bezúdržbová baterka,ale klasická so zátkami,tak zátky povoliť! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 ad 1. chtělo by to ale vytáhnout klíček Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vladosr Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 -ak sa jedna o ,, riadnu nabijacku ,, / trafo-usmernovac-prepinac napatie a prudu/ , ktorych je uz stale menej a menej , nevidim v tom ziadny problem...ak ide o impulzne svinstvo , tak baterku odpajam... -zalezi od konstrukcii baterky , stary typ otvorit.....novy sa uz ani neda.....ked clanok splynuje , tak to z neho vytecie , ale vrati sa to do ineho , cize povodny ostane nedoliati... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šalda Odesláno 31. říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 (upraveno) Nabíječka je fajn, stála kolem 4 tisíc, přesný typ napíšu. Tak je to Telwin Leader 400 start. Upraveno 31. říjen 2014 uživatelem Šalda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vladosr Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 neviem to takto posudit , moze mat v sebe elektroniku....je to uz novsi produkt , ako som mal na mysli... davnejsie sa bateria vyberala z bezpecnostnych dovodov....ak by chcela strelit..... neskor kvoli elektronike auta.... nevidim problem nazad nadstavit hodiny radio a okna......no zas robota navyse z baterkou von a zas dnu.... pri inych autach zalozim najprv paralerne svoju bat a az potom vyberiem povodnu....nemusim nic nazad nadstavovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 (upraveno) Souhlasím s vladosr, ale připojím: jestli ti správně nabíjí alternátor a regler (na 14,5 na volnoběh se zapnutými světly), tak není důvod nabíjet baterku jinak. Při nabíjení, výjimkou je stav, kdy baterie je natolik kaput, že se jeví jako rozpojená. Co se týká nabíječky, tak souhlasím: starý typ, tzn trafo a diody, bych se nebál v autě bez odpojování. Nový typ, tyristory, měnič atd, bych měl obavy, tedy odpojil bych (není nutné fyzicky vyndávat). Co se týká špuntů: k velkému vývinu plynů dochází na konci nabíjení, posledních 10% kapacity. Tzn, kdybys nabíjel jen částečně, např. polovinu kapacity (jen abys nastartoval), tak plynování nenastane. Mmch by mne zajímalo, když tam altík valí svých 14,5 V a dost ampérů, za jízdy, kam jdou ty plyny... Starší baterie měly ve špuntech dírky. Bezúdržbové jsou dělané na určitý přetlak a pak je tam pojistný ventil. Takže jedním slovem: zkontroluj zda ti dobře nabíjí altík a jezdi. Upraveno 31. říjen 2014 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haryk Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 když musím baterii dobít tak jedině v autě a nikdy jsem baterku neodpojoval, jak píše vladosr: ,,ak ide o impulzne svinstvo" už před cca 40 lety se dělaly tyristoré nabiječky, nebo jednocestné, což je také půlzní nabíjení něco jsem našel o nabíjení http://www.autobaterie-pktechnik.cz/content/13-nabijeni-autobaterii https://www.poradte.cz/auto-moto/10773-nabijeni-baterie-zapojene-v-aute.html http://www.odpovedi.cz/otazky/je-nutne-pri-dobijeni-baterie-v-aute-odsroubovat-vicka-clanku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rhinos Odesláno 29. prosinec 2014 Sdílet Odesláno 29. prosinec 2014 nebudu zakladat nove tema...snad to autorovi nevadi stejne jako minuly rok se mi behem roku zhorsovalo startovani v autu manzelky a ted uz je baterka vyslehla...takze stejne jako minuly rok nez tentokrat poridim novou bych ji jen nabil... Ted ale bych chtel koupit i nabijecku asi z kelly...ale jakou?Staci ty zhruba za 800-1000? baterku mam 74Ah P, s.p.680A, BLUE Dynamic, 12V,278x175x190no a koukam ze cena je slusna za novou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dano406 Odesláno 29. prosinec 2014 Sdílet Odesláno 29. prosinec 2014 Připlať si a kup toto.: Objednací kód: BO 0189999030 v KELLY nebo BO 0189999070,ale ta je trochu drahá Pořídil jsem toto: BA 1240002030 a zatím funguje.Už mě detekovala 3 špatné baterky a byla to pravda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scratch Odesláno 29. prosinec 2014 Sdílet Odesláno 29. prosinec 2014 ja mam nabijecku asi za 350 a nemam s ni vubec zadny problem uz par let. Na motosku jsem si koupil Optimate 4 a taky zadny problem. Nikdy jsem pri nabijeni neodpojoval baterku a ani nevyndaval. Kolikrat tam mam nabijecku treba tejden a nic.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haryk Odesláno 30. prosinec 2014 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2014 není to auto, elektrické invalidní vozíky se taky nabíjejí bez odpojení bat. a mají také v sobě elektroniku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dýdý Odesláno 30. prosinec 2014 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2014 nebudu zakladat nove tema...snad to autorovi nevadi stejne jako minuly rok se mi behem roku zhorsovalo startovani v autu manzelky a ted uz je baterka vyslehla...takze stejne jako minuly rok nez tentokrat poridim novou bych ji jen nabil... Ted ale bych chtel koupit i nabijecku asi z kelly...ale jakou?Staci ty zhruba za 800-1000? baterku mam 74Ah P, s.p.680A, BLUE Dynamic, 12V,278x175x190no a koukam ze cena je slusna za novou Jesli to dobře chápu tak baterka ti vydržela jenom 1 rok? Nezkusil si změřit dobíjení atd.? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dave_k Odesláno 30. prosinec 2014 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2014 Takhle silná baterka a za rok kaput. V jakým autě to je? Asi se jezdí jen krátké trasy což? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 30. prosinec 2014 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2014 Na domácí nabíjení vyhovuje elektronická nabíječka z Lidlu, nebo obyč. trafo nabíječka z OBI. Nevýhoda té z Lidlu je, že pokud má baterka nízké napětí, tak se nezapne. Baterka, jako každé jiné zařízení vyžaduje údržbu = občas očistit kontaty, máznou. A taky nabíjet, na což jsou vhodné ty viz výše. Baterky, kterou už nechtěly nabít ty různé "elektronické" automaty a jevily se jako vadné ,pomohlo klasické nabití ručně nastavitelnou nabíječkou proudem o 1/10 kapacity baterie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukaydo 407 Odesláno 30. prosinec 2014 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2014 v krátkych trasach podle mě problem nebude jezdím taky krátke trasy i s minulýma autama a nikdy problem nebyl,spíš mu něco žere v autě baterku ,díval jsem se na tu tvoji fotku varty blue a nevypada jako rok stara baterka myslim tim ty stříbrne kontakty špinave a ty rýhy ale možna to je jen na fotce ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dano406 Odesláno 30. prosinec 2014 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2014 Baterky, kterou už nechtěly nabít ty různé "elektronické" automaty a jevily se jako vadné ,pomohlo klasické nabití ručně nastavitelnou nabíječkou proudem o 1/10 kapacity baterie. Dovolím si nesouhlasit,netvrdím,že jsou ty elektronické udělátka všemocná,ale. Otestoval jsem to na svojí staré baterce a elektronická to během pár minut poznala. Tak jsem vytasil svoji starou nabíječku a zkusil ji nabít,ale ani ťuk,24 hodin připojená a 3 články kaput. Měřil jsem to i hustoměrem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dýdý Odesláno 30. prosinec 2014 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2014 Délka jízdy ani elektronická nabíječka příliš neovlivní životnost baterie v autě.Když je v pořádku dobíjení a nic nežere proud tak prostě baterka musí vydržet alespon 3 a více let.Většinou když baterie potřebuje dobíjet tak už je po ní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 30. prosinec 2014 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2014 Dovolím si nesouhlasit,netvrdím,že jsou ty elektronické udělátka všemocná,ale. Otestoval jsem to na svojí staré baterce a elektronická to během pár minut poznala. Tak jsem vytasil svoji starou nabíječku a zkusil ji nabít,ale ani ťuk,24 hodin připojená a 3 články kaput. Měřil jsem to i hustoměrem Samozřejmě, když už se rozpadly desky, tak už tomu nepomůže nic. Myšleno to bylo tak a ověřeno v praxi. Zapomenuté světla přes noc - nabíječka z Lidlu se prostě nechytla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rhinos Odesláno 30. prosinec 2014 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2014 popravde nevim jak stara je baterka v aute.Nejsem prvnim majitelem,ale podobne se chovala i minuly rok. Starty nebyly idealni a behem Zimy jednou uz nanastartovala.Po dobiti starou nabijeckou se vse velmi znatelne zlepsilo ale zase behem roku sel znat pokles vykonu pri startu az zase ted uz nejde nastartovat. Trasy zas tak kratke nejsou 30-50km kdyz je v provozu. Nicmene jsem koupil v kelly nabijecku tak uvidime jak to dopadne tentokrat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.