Jump to content

Nabíjení autobaterie


Šalda
 Share

Recommended Posts

Zeptám se jako malej kluk na 2 věci.

Při nabíjení baterie se musí baterka odpojit nebo se může nechat připojená v autě?

A druhá věc, při nabíjení se musí vždy oddělat ty plastový šrouby kde se dolívá voda nebo se tam můžou nechat?

Mám teď právě rozepři s kolegem tak čekám zda jsem měl pravdu já a nebo on ::-D

Link to comment
Share on other sites

-ak sa jedna o ,, riadnu nabijacku ,, / trafo-usmernovac-prepinac napatie a prudu/ , ktorych je uz stale menej a menej , nevidim v tom ziadny problem...
ak ide o impulzne svinstvo , tak baterku odpajam...

 

-zalezi od konstrukcii baterky , stary typ otvorit.....novy sa uz ani neda.....ked clanok splynuje , tak to z neho vytecie ,

ale vrati sa to do ineho , cize povodny ostane nedoliati...

Link to comment
Share on other sites

neviem to takto posudit , moze mat v sebe elektroniku....je to uz novsi produkt , ako som mal na mysli...

davnejsie sa bateria vyberala z bezpecnostnych dovodov....ak by chcela strelit..... :)

neskor kvoli elektronike auta....

nevidim problem nazad nadstavit hodiny radio a okna......no zas robota navyse z baterkou von a zas dnu....

pri inych autach zalozim najprv paralerne svoju bat a az potom vyberiem povodnu....nemusim nic nazad nadstavovat

Link to comment
Share on other sites

Souhlasím s vladosr, ale připojím: jestli ti správně nabíjí alternátor a regler (na 14,5 na volnoběh se zapnutými světly), tak není důvod nabíjet baterku jinak.

 

Při nabíjení, výjimkou je stav, kdy baterie je natolik kaput, že se jeví jako rozpojená.

Co se týká nabíječky, tak souhlasím: starý typ, tzn trafo a diody, bych se nebál v autě bez odpojování. Nový typ, tyristory, měnič atd, bych měl obavy, tedy odpojil bych (není nutné fyzicky vyndávat).

 

Co se týká špuntů: k velkému vývinu plynů dochází na konci nabíjení, posledních 10% kapacity. Tzn, kdybys nabíjel jen částečně, např. polovinu kapacity (jen abys nastartoval), tak plynování nenastane. Mmch by mne zajímalo, když tam altík valí svých 14,5 V a dost ampérů, za jízdy, kam jdou ty plyny... Starší baterie měly ve špuntech dírky.

Bezúdržbové jsou dělané na určitý přetlak a pak je tam pojistný ventil.

 

Takže jedním slovem: zkontroluj zda ti dobře nabíjí altík a jezdi.

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

když musím baterii dobít tak jedině v autě a nikdy jsem baterku neodpojoval,

jak píše

vladosr: ,,ak ide o impulzne svinstvo" už před cca 40 lety se dělaly tyristoré nabiječky, nebo jednocestné, což je také půlzní nabíjení

něco jsem našel o nabíjení

 

http://www.autobaterie-pktechnik.cz/content/13-nabijeni-autobaterii

https://www.poradte.cz/auto-moto/10773-nabijeni-baterie-zapojene-v-aute.html

http://www.odpovedi.cz/otazky/je-nutne-pri-dobijeni-baterie-v-aute-odsroubovat-vicka-clanku

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

nebudu zakladat nove tema...snad to autorovi nevadi :)

stejne jako minuly rok se mi behem roku zhorsovalo startovani v autu manzelky a ted uz je baterka vyslehla...takze stejne jako minuly rok nez tentokrat poridim novou bych ji jen nabil...

Ted ale bych chtel koupit i nabijecku asi z kelly...ale jakou?Staci ty zhruba za 800-1000?

 

baterku mam 

74Ah P, s.p.680A, BLUE Dynamic, 12V,278x175x190

no a koukam ze cena je slusna za novou ;) 

post-24743-0-69214400-1419852584_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

ja mam nabijecku asi za 350 a nemam s ni vubec zadny problem uz par let. Na motosku jsem si koupil Optimate 4 a taky zadny problem. Nikdy jsem pri nabijeni neodpojoval baterku a ani nevyndaval. Kolikrat tam mam nabijecku treba tejden a nic....

Link to comment
Share on other sites

nebudu zakladat nove tema...snad to autorovi nevadi :)

stejne jako minuly rok se mi behem roku zhorsovalo startovani v autu manzelky a ted uz je baterka vyslehla...takze stejne jako minuly rok nez tentokrat poridim novou bych ji jen nabil...

Ted ale bych chtel koupit i nabijecku asi z kelly...ale jakou?Staci ty zhruba za 800-1000?

 

baterku mam 

74Ah P, s.p.680A, BLUE Dynamic, 12V,278x175x190

no a koukam ze cena je slusna za novou ;) 

Jesli to dobře chápu tak baterka ti vydržela jenom 1 rok? Nezkusil si změřit dobíjení atd.?

Link to comment
Share on other sites

Na domácí nabíjení vyhovuje elektronická nabíječka z Lidlu, nebo obyč. trafo nabíječka z OBI. Nevýhoda té z Lidlu je, že pokud má baterka nízké napětí, tak se nezapne.

Baterka, jako každé jiné zařízení vyžaduje údržbu = občas očistit kontaty, máznou. A taky nabíjet, na což jsou vhodné ty viz výše.

Baterky, kterou už nechtěly nabít ty různé "elektronické" automaty a jevily se jako vadné ,pomohlo klasické nabití ručně nastavitelnou nabíječkou proudem o 1/10 kapacity baterie.

Link to comment
Share on other sites

v krátkych trasach podle mě problem nebude jezdím taky krátke trasy i s minulýma autama a nikdy problem nebyl,spíš mu něco žere v autě baterku ,díval jsem se na tu tvoji fotku varty blue a nevypada jako rok stara baterka myslim tim ty stříbrne kontakty špinave a ty rýhy ale možna to je jen na fotce :()

Link to comment
Share on other sites

Baterky, kterou už nechtěly nabít ty různé "elektronické" automaty a jevily se jako vadné ,pomohlo klasické nabití ručně nastavitelnou nabíječkou proudem o 1/10 kapacity baterie.

Dovolím si nesouhlasit,netvrdím,že jsou ty elektronické udělátka všemocná,ale.

Otestoval jsem to na svojí staré baterce a elektronická to během pár minut poznala.

Tak jsem vytasil svoji starou nabíječku a zkusil ji nabít,ale ani ťuk,24 hodin připojená a 3 články kaput. Měřil jsem to i hustoměrem :(  

Link to comment
Share on other sites

Délka jízdy ani elektronická nabíječka příliš neovlivní životnost baterie v autě.Když je v pořádku dobíjení a nic nežere proud tak prostě baterka musí vydržet alespon 3 a více let.Většinou když baterie potřebuje dobíjet tak už je po ní.

Link to comment
Share on other sites

Dovolím si nesouhlasit,netvrdím,že jsou ty elektronické udělátka všemocná,ale.

Otestoval jsem to na svojí staré baterce a elektronická to během pár minut poznala.

Tak jsem vytasil svoji starou nabíječku a zkusil ji nabít,ale ani ťuk,24 hodin připojená a 3 články kaput. Měřil jsem to i hustoměrem :(  

Samozřejmě, když už se rozpadly desky, tak už tomu nepomůže nic.

Myšleno to bylo tak a ověřeno v praxi. Zapomenuté světla přes noc - nabíječka z Lidlu se prostě nechytla.

Link to comment
Share on other sites

popravde nevim jak stara je baterka v aute.Nejsem prvnim majitelem,ale podobne se chovala i minuly rok.

Starty nebyly idealni a behem Zimy jednou uz nanastartovala.Po dobiti starou nabijeckou se vse velmi znatelne zlepsilo ale zase behem roku sel znat pokles vykonu pri startu az zase ted uz nejde nastartovat.

Trasy zas tak kratke nejsou 30-50km kdyz je v provozu.

Nicmene jsem koupil v kelly nabijecku tak uvidime jak to dopadne tentokrat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...