Jump to content

Příprava na zimu


jurias
 Share

Recommended Posts

Čaute, letos  je to moje první zima se lvíčetem a tak bych rád, kdyby dlouholetí mazáci mohli utrousit pár poznatků na co si dát u tohoto auta pozor v zime či co je potřeba shruba všechno udělat aby bylo vše v pohodě...

(P307 SW, 1,6 hdi 66Kw, r. 2007)

Link to comment
Share on other sites

Já jezdím na ty akce "prohlídka před zimou" přímo do Peugeotu (za ty tři stovky se to vyplatí), samozřejmě přezout, do ostřikovačů směs na -20 st, zkontrolovat, že všechno správně topí/fouká/odmrazuje, naložit škrabku na sklo, rukavice a košťátko na sníh. A do hor řetězy a lopatku. Víc myslím nepotřebuješ. Někdo ještě maže těsnění ve dveřích proti přimrznutí. Já s tím ale problémy nikdy neměl. :papa

Link to comment
Share on other sites

Jojo, namazal jsem dveře proti přimrzání, asi největší můj problém. Aditivum dávám i v létě. Též škrabka, rukavice, košťátko (zatím jen na dušičkové listí). Na řetězy a lopatu je ještě čas, to stačí před Vánoci. Pokud si servis děláš sám, zkontroluj si (nebo nech zkontrolovat) chladící směs. A zrovinka teď je v Lidlu jejich super směs do ostřikovačů do -60 :-). Dávám si do auta i rozmrazovací spray na sklo, hodí se, když spěchám nebo to povolí a do rána zmrzne.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zimní bundu, čepici a rukavice vždy (já i v létě, kvůli např. horám, lijáku, nebo nějaké jeskyni).

Zimní boty, kdyby se něco vysmolilo, např. zácpa na silnici.

Zimní pneu jsou samozřejmé.

Řetězy, pokud je máš (nejhorší je zapadnout a přitom řetězy jsou doma zapomenuté)

Škrabka na sníh a led.

 

A pak věci, které jsou na autě vždy v pořádku, kontrolují se při výměně oleje:

Kontrola chladicí kapaliny na mrznutí

Kapalina do ostřikovače (doporučuju dávat zimní i v létě, neroste v ní řasa a pak se neucpou trysky a čerpadlo)

 

Kontrolu v servisu před zimou moc neuznávám, auto musí být v pořádku vždy.

Letní naftu vyjet a koupit zimní, anebo dát aditivum, které z letní udělá zimní naftu. 

Aditivum VIF ne, používal jsem ho rok a nemělo to žádný účinek.

Link to comment
Share on other sites

To je těžký. Asijští výrobci udělají tlustou izolaci (nanic) a tenkou měď. Což zvenku nepoznáš.

 

Pokud máte v okolí klasickou starou Mototechnu, anebo takový obchod, kterému věříš, tak tam. Stačí průměrná cena, např. 300 až 500 Kč. Levné jsou šunty, dražší jsou zbytečné a velké, určeny např. pro dodávky.

Anebo ať ti to koupí známý servisák, kterému lze věřit.

 

Pokud si je zhotovuji sám pro sebe, tak koupím nejlevnější kabely za 150 Kč (anebo jenom svorky), svorky použiju, asijský kabel vyhodím a dám tam 16 mm2 kabel (asi by stačil i 10 mm2). Hezky zmáčknout a ještě prolít cínem, kvůli kontaktu. Délka 5 metrů, pár. A je to navěky.

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

Zdravím pánové chci se zeptat.Ráda bych manželovi koupila startovací kabely,ale vůbec se v tom nevyznám.Máme Peugeot 307 Sw nafta.chtěla bych vědět jak silné ty kabely musí být.Moc díky.

Ahojky. Nekupuj žádný levný kšunty. Na pohled to všechno vypadá dobře, průměr včetně izolace jak ženský stehno, ale uvnitř jen nudle. Čím silněší průřez kabelu uvnitř, tím lepší. Tady nešetři.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...