Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Naviják rezervy zarezlý na šutr - VŠEM - namažte, nebo se zničí!


P607Olda

Recommended Posts

  • O 7 měsíců později...

Mě se to kouslo u 605, 15 let to nikdo nepoužíval - stačilo to tři měsíce pravidelně (1 za 2 dny) polívat brzdovou kapalinou a sem tam (o víkendu) jinejma rozpouštědlama (WéDéčkem) a krásně se ukázal závit.. :) dneska to chodí jedna báseň.. Trpělivost přináší růže a flexa byla zavrhnutá hned! Brzdovka sice byla stará asi za 15Kčs, ale posloužila.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna minulý týden jsem se stavil cestou za servisákem něco pořešit a měl tam aktuálně bílou 5008, na které zprovozňoval naviják. Na 405 mi vadilo, že se obaluje bordelem z cesty šroub držící drát s rezervou a rezlo to tak, že časem nešel polovit když se to neudržovalo, ale oproti 5008 to bylo ještě nádherné řešení. Takové nesmysly spolu s miliony dalšími jako fapy, snímače tlaku a všelijaké další zhovadilosti s celým euro6 při výběru auta zamrzí a znechutí jakoukoli koupi :nevim .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Tak jsem se dnes také pustil nad servisní jámou do boje u 5 let staré 5008 se zarezlým lankem mechanismu spuštění pravděpodobně nikdy nepoužité rezervy. Za průběžného prostříkávání navijáku lanka při bovdenu WéDéčkem a při současném opatrném otáčení mechanismu dodaným klíčem do krajních poloh (cca 20x na obě strany) se podařilo získat o téměř jednu celou otáčku navíc (myslím že z 4 na 5), nicméně rezerva stále držela. Následovala tedy demontáž mechanismu od karoserie odšroubováním dvou matek a napřímení bovdenu po přímce směřující za levý zadní roh auta. Následovalo opět několik otoček mechanismem v obou směrech s již napřímeným bovdenem a nad rezervu jsem směrem od nádrže (zdá se odtud nejvíce místa a zároveň to míří přímo do vyústění lanka z bovdenu nad rezervou) opět přístříkával WD sprej. Rezerva se zdála nepatrně volnější, ale nakonec nejvíce pomohlo opakované tahání za samotný bovden (jde o cca 5mm natáhnout opět ve směru za levé zadní světlo) a za současného tahání rezervy k zemi najednou klesla o 3-4cm. Pak už stačilo opět nasadit klíč na mechanismus a při stálém tahání rezervy k zemi ve směru hodinových ručiček vytočit. Po promazání celého lanka vazelínou byl mechanismus přišroubován zpět na auto. Možná tento postup také někomu pomůže bez jakéhokoliv poškození celého mechanismu a plastového boxu na hever.

post-34666-0-83284700-1443289809_thumb.j

post-34666-0-04515700-1443289827_thumb.j

Upraveno uživatelem FuDa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď na školu přemýšl vedení o novém SuperBlbu a překvapilo mně, že ZA PŘÍPLATEK je jen dojezdovka, plnohodnotná rezerva ani omylem (zřejmě ani nějaké šikovné místo na ní v kufru připravené nebude). Lepicím sadám vůbec nevěřím, dojezdovku beru jako opravdovou "z nouze ctnost" - náhradní kolo je holt náhradní kolo. Sice jsem teď už několik let nepíchnul, ale stát se to může kdykoli a pak člověk je fakt rád za NORMÁLNÍ rezervu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...
Guest Suditscher

Nazdar pežoťáci. Sice mám 5008 od května, ale až teď jsem se odhodlal něco napsat, resp. dnes jsem se odhodlal prověřit, jak je to s tou rezervou a navijákem. Doposud jsem tady jen bral rozumy. Mám auto z bazaru stáří 4 roky. Po pročtení tohoto vlákna jsem dlouho váhal s prověřením funkčnosti, ale protože se čas zimní nezadržitelně blíží, musel jsem jednat. Ale upřímně, měl jsem z toho větší strach, než byl zapotřebí. Rozhýbání mechanismu se mi zdárně povedlo po 3/4 hodině. Průběžné prostříkávání WD kolem hřídelky udělalo své, ale odtrhnout rezervu (nebo spíš přemluvit lanko, aby ji spustilo) se mi podařilo až po několikerém silném cuknutí rezervou pomocí zapáčení nad ni strčeného klíče na kola. Pak už to šlo dobře. Kupodivu lanko samotné nevykazuje známky rzi. Jde vlastně opravdu jen o zatuhnutí mechanismu jeho nepoužíváním nebo spíš nedostatečnou údržbou. Zato hever lehkou lišku chytil.  :D Protože mi v pondělí přijdou šrouby a budu měnit kola za zimáky, uložil jsem hever řádně očištěný a nakonzervovaný v igelitce do kufru (no spíš za zadní sedadla), abych nemusel zase v pondělí 5minut motat klikou jako u lanovky.  :D Souhlasím se všemi, kteří napsali, že tento způsob uložení rezervy je nešťastný. 

Upraveno uživatelem Suditscher
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak mi to nedalo a po dvou letech (protože hever mám za zadními sedadly, jinak by už byl nepoužitelný a používám hydraulický zvedák), jsem se také chtěl přesvědčit o funkčnosti navijáku. Po pár otáčkách klasicky doleva jsem si řekl ,, a je to v pr....", pak se mi ale rozsvítilo a vzpoměl jsem si na podobný výdrb, když jsem měl krátce auto nové. Otočím v pravo a ono to šlo. I po skoro 5 letech. Tak jsem promazal alespoň lanko a budu věřit, že to půjde, až budu tu rezervu potřebovat naostro. :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Cau Vsem 

tak jsem dneska zkousel sundat rezervu a ani tuk .Zkousel jsem to prostrikat WD a nic se nestalo (navijak sel  plynuleji ale kolo se ani nehlo ).Nevite nahodou jak dal pokracovat ?? Pristi tyden zkusim jeste sundat ten navijak .

Diky moc

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Ahoj pánové,

tak dnes jsem zápasil ze zaseklou rezervou u 7 let staré 5008. Postupoval jsem podle návodu co tu dával FuDa a po cca 2 hodinách boje jsem zvítězil, takže nebojte se toho jde to jen je to trochu práce. Jinak lanko nebylo zarezlé - jen jak je druhá fotka v příspěvku u FuDy, tak v tom místě nad rezervou bylo zanesené bordelem ze silnice takže se nechtělo hnout nicméně střídavé tahání za bovden a za rezervu přineslo ovoce.

Díky za návod

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 měsíců později...
  • O 3 měsíce později...
V 11/7/2015 at 10:03, Vatsug napsal:

Tak mi to nedalo a po dvou letech (protože hever mám za zadními sedadly, jinak by už byl nepoužitelný a používám hydraulický zvedák), jsem se také chtěl přesvědčit o funkčnosti navijáku. Po pár otáčkách klasicky doleva jsem si řekl ,, a je to v pr....", pak se mi ale rozsvítilo a vzpoměl jsem si na podobný výdrb, když jsem měl krátce auto nové. Otočím v pravo a ono to šlo. I po skoro 5 letech. Tak jsem promazal alespoň lanko a budu věřit, že to půjde, až budu tu rezervu potřebovat naostro. :roker

Už jsem to našel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Zásady pro obsluhu navijáku:

- každý rok, protočit, případně lanko silně namazat vazelínou hlavně u konce, tedy asi 5 až 20 cm od konce

- odvíjí se DOPRAVA, tedy ve směru hodinových ručiček

- po začátku odvíjení (asi po prvních 180 stupních) musí začít rezerva klesat. Pokud neklesá, točte ještě zlehka, ale jakmile začne jít víc ztuha, netočte.

- zablokování a zareznutí nastane vždy v jednom místě, a to nad rezervou tam, kde lano přechází na vodorovný směr a vchází do bowdenu. Na fotce označeno červeným kroužkem.

- takže pokud už nejde odvíjet, je třeba cloumat za rezervu tak dlouho, až to tady u konce bowdenu povolí. Případně se snažit tam něco nastříkat, například i vodu. On tam není přístup, takže stříkat spíše hadicí nebo něčím podobným.

- pokud jste vy, nebo někdo před vámi, točil dále nasilu a rezerva neklesla, tak uvnitř navijáku vznikla smyčka, která ho zablokuje a ta se už zvenku nedá odstranit, jedině rozebrat. Měl jsem teď tady jeden naviják takto zauzlený a bohužel jsem toto nevyfotil, protože jsem měl špinavé ruce.

- do budoucna jsem si hever přendal do auta, protože v krabici rezaví a není po ruce. V podstatě tam potom není potřebný ani zbytek té krabice, protože rezervu drží jen víko krabice a jeho kovová vložka

- přemýšlel jsem, jestli konec lana a pružinu nějak ochránit před vodou. Zabalit igelitem není moc dobré, protože před vodou neochrání, ale tím hůř vyschne - zůstane mokro. Jediné, co mě napadlo, je okolo konce lana napatlat vrstvu vazelíny, která by snad uchránila před vodou i před rzí.

Rozebrání a oprava navijáku:

- po demontáži z auta, naviják je zanýtovaný. Je třeba 4 nýty odvrtat z té strany, kde mají menší hlavičku. Z té strany jsou díry jen 3,6 mm, ty pak zvětšit na 6 mm a nýty budou nahrazeny 4 ks šrouby M6 x 50. Šrouby mají dřík 6 mm asi na délce 40 mm. Hlavy byly původně kuželové a jsou na soustruhu upraveny na tloušťku max 1,6 mm. Matičky použít se silonovou vložkou, bez podložek. Až bude vše hotovo, utáhnout jen lehce.

- lano má průměr 4,5 mm, délka celkem 168 cm 

- lano pokud možno pečlivě narovnat, v prstech anebo opotřebovaných kleštích (bez ostrých hran)

- koncovku u rezervy lze vytvořit ze šroubu M16, vyzkouším i M12

- původní koncovka u rezervy je nalisovaná, ale v tomto případě (na rozdíl od 307, kde pojistná kleština drží pěšec), bych spíše věřil metodě, kdy se lano ve šroubu provlékne dvěma dírami a tím drží samosvorně, anebo je sevřeno maticí - vyzkouším, upřesním.

- při této konkretní opravě byla koncovka přeříznutá, takže jsem si vysoustružil mezikus, který jsem vložil mezi koncovku a pružinu.

- koncovka v navijáku taky nebudí moc důvěry, ale nebyla poškozená, tak jsem ji ponechal. Pokud by byla poškozená, tak bych použil prodlouženou matku s příčným otvorem a šroub. Toto až v budoucnosti.

DSCN8793.JPG

DSCN8794.JPG

DSCN8800.JPG

DSCN8801.JPG

DSCN8802.JPG

DSCN8803.JPG

DSCN8806.JPG

DSCN8807a.jpg

DSCN8810.JPG

DSCN8811.JPG

DSCN8812.JPG

DSCN8813.JPG

DSCN8814.JPG

DSCN8815.JPG

DSCN8816.JPG

DSCN8822.JPG

DSCN8823.JPG

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...