P607Olda Odesláno 29. říjen 2014 Sdílet Odesláno 29. říjen 2014 (upraveno) Dnes jsme v servise zkusili uvolnit naviják rezervy. Auto má 3,5 roku, naviják nebyl použit. Nešel povolit. Mechanismus navijáku lze odšroubovat, ale nejde dále rozebrat. Takže odbrousit hlavy nýtu, vyklepat. Lano bylo mírně zamuchlané, ale to nebyl hlavní problém. Rezerva se vůbec nehnula, ani když jsme za ni silně tahali a páčili. A teď nastane ta sranda: upevnění lana a tedy rezerva je ke karoserii připevněna dvěma maticemi, které jsou ukryté nad kastlíkem, heverem a hlavně rezervním kolem. Takže rozlousknout nasilu plastový kastlík, nad ním uřezat zakončení lana s pružinou a pak teprve rezerva spadla. A taky byl přístup k příčině problému: lano i s bowdenem je v délce asi 25 cm zrezlé na šutr, takže ani nejde ohnout, o posunu ani nemluvě. Takže, tentokrát opravdu konstruktéři zvorali, co se dalo, nejen ochranu proti korozi, ale i přístup v případě průšvihu (matice mohly být shora, aby rezerva šla odšroubovat nějak jinak, než flexou). (nedělal to flexou, ale pneumatickou pilkou). Takže nový naviják, kastlík. No a hever taky, je zrezlý na šrot. EDIT: namažte si ho každý rok, jinak se zničí. Podrobnosti v příspěvku z 25.11.2018 Upraveno 25. listopad 2018 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 30. říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 30. říjen 2014 Je fakt, že mě to bude stát asi 3600 bez DPH. Na druhé straně, kdybych si byl koupil Oktávku ve stejné výbavě (kůže, automat), tak bych byl zaplatil o 200 t. více. A běžná servisní prohlídka s výměnou oleje, v záruce, stojí u Škodovky o asi 3000 více, pokaždé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 30. říjen 2014 Sdílet Odesláno 30. říjen 2014 zjistit to s defektem na cestě (v noci) je asi na infarkt jinak je vidět, že toho imaginárního debilního konstruktéra zaměstnávají stále-- snad každý typ pežotu má aspoň jednu takovou fičuru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
celda1970 Odesláno 30. říjen 2014 Sdílet Odesláno 30. říjen 2014 Jako kdyby jste nevedeli ze Peugeot to ma takto resene.....co takhle jednou za rok rezervu spustit....promazat a zpet upevnit....ja myslim ze to neni takovy opruz...nez pak podstupovat takovej mazec....zdar. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 30. říjen 2014 Sdílet Odesláno 30. říjen 2014 Nejenom Peugeot, bratránek teď řešil to samé u Ford Galaxy. Nakonec koupil z bouračky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 30. říjen 2014 Sdílet Odesláno 30. říjen 2014 Hm, já jsem řešil doplnění auta o rezervu, zatím jsem to kvůlivá ceně (cca 11tis Kč) odložil. Jinak problém se zatuhnutí či zareznutím mechanismu rezervy se tu celkem pravidelně probírá. Je škoda Oldo, žes to nechal zajít tak daleko. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 30. říjen 2014 Sdílet Odesláno 30. říjen 2014 Tak mě napadla taková ,,hloupá" o tázka a to, že by mohli v Peugeotu v rámci záručních prohlídek, taky vzkoušet funkčnost navijáku rezervy. A nebo je na to upozornit, ať to vyzkoučí fyzicky. To je pěkné, že kontrolují olej, filtry a pod. ale takovouto důležitou věc by zkontrolovat a popřípadě promazat mohli. Za ty peníze, co ta prohlídka stojí !!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 30. říjen 2014 Sdílet Odesláno 30. říjen 2014 Jako kdyby jste nevedeli ze Peugeot to ma takto resene.....co takhle jednou za rok rezervu spustit....promazat a zpet upevnit....ja myslim ze to neni takovy opruz...nez pak podstupovat takovej mazec....zdar. já si naopak myslím, že tak potřebnou věc jako je držák rezervy, by měli vymyslet tak, aby byla prostě funkční stále--třeba kdyby tam měli dát dvacítku kulatinu a rohatku jako na trambusu 24MTS Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Plavčík Odesláno 30. říjen 2014 Sdílet Odesláno 30. říjen 2014 Z garančních prohlídek od konkurenční značky mám tu zkušenost, že neudělají ani o chlup navíc, než to co mají k daným ujetým KM předepsáno. Pokud i přesto dělají něco navíc, chtějí to draho zaplatit. Pochybuji, že servis Peugeot bude v tomto jiný. Proč by na konstrukční vady, které nemají přímý vliv na provoz vozidla upozorňovali, když po skončení záruky se to určitě pokazí a pak to dostanou dobře zaplaceno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest minimaxa Odesláno 30. říjen 2014 Sdílet Odesláno 30. říjen 2014 Multipla to má stejně, polovina jejich majitelů vozí rezervu v kufru . Já když koupil svoji druhou rok 2007, měla už v roce 2010 původním majitelem rezervo přivařené natvrdo - aby tam jako bylo - a v kufru jsem vozil opravnou sadu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dave_k Odesláno 30. říjen 2014 Sdílet Odesláno 30. říjen 2014 (upraveno) Mně toto letos potkalo na služebním 11 let starým ford tranzit. Dojel jsem dom a při vystupování slyším jen šššššššš. Rezervu jsem nevyndal, takže auto nechal na heveru píchlou gumu do kupátka a hurá do pneuservisu. Ta sranda co drží na 3 šroubech stála něco kolem 5000,-. Výměnu jsme zvládli svépomocí. Pak jsem tu nechodící zkoušeli rozhejbat. Celkem se povedlo a byl zarezlej mchanismus, lanko bylo netknutý a krásně chodilo v bovdenu. Naposledy jsme píchli asi před 2 rokama (možná 3) a to to ještě fungovalo. Upraveno 31. říjen 2014 uživatelem Dave_k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 30. říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 30. říjen 2014 (upraveno) Zítra se dozvím, kolik to bude stát. Upraveno 30. říjen 2014 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo1976 Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 (upraveno) Tak mě napadla taková ,,hloupá" o tázka a to, že by mohli v Peugeotu v rámci záručních prohlídek, taky vzkoušet funkčnost navijáku rezervy. A nebo je na to upozornit, ať to vyzkoučí fyzicky. To je pěkné, že kontrolují olej, filtry a pod. ale takovouto důležitou věc by zkontrolovat a popřípadě promazat mohli. Za ty peníze, co ta prohlídka stojí !!! Vše je o lidech. Ale servisáci mají problém udělat něco podle předepsaných tabulek sami o sobě. Nejvíc mě vytočil Louda. Auto (Octavia 2) chodilo 5 let na pravidelný servisky k němu do autorizáku až jsem si sám musel zjistit že korodují rámy dveří (min. 3 roky závada). Nikdo to pořádně neprohlídnul-to je celé! Upraveno 31. říjen 2014 uživatelem Dodo1976 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 zjistit to s defektem na cestě (v noci) je asi na infarkt jinak je vidět, že toho imaginárního debilního konstruktéra zaměstnávají stále-- snad každý typ pežotu má aspoň jednu takovou fičuru Prostě země, kde se u všeho chlastá víno, proč by zrovna konstrukce měla být výjimkou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo1976 Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 oddie-výstižné Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 Tak platforma je z C4P, tedy vývojově 10let stará, tehdy byla rezerva povinná (žádný defektový spreje) a požadavkem bylo 7 sedadel. Tak někdo vymyslel mechanismus. Dnes povinnost rezervy odpadla, konstruktéři to neřeší a současná auta s možností sedmi sedadel to nemají ani volitelně. Takže chápu, že použili něco, co bylo a dnes je to každýmu šumák, proč by vymýšlel nový mechanismus? Takže o ty staré je třeba se starat a nové nebudou. Jak jsem pochopil, do 5008 po FL se rezerva nedá už ani doobjednat? Možná že jde z vlastní iniciativy doplnit, ale už se s ní prostě nepočítá. Jinak tyhle venkovní mechanismy se potýkaly s podobnými problémy i když byly od konstruktéru z Německa (nevím, co chlastají ti, já vínu připisuju pozitiva ), když jsi je neudržoval, výsledek byl podobný. Mě daleko víc než rezerva (kterou -zatím- nemám a kdybych měl, tak ji při každým přehození pneu sundám, dofouknu a mechanismus promáznu) sere "držák" na kafe "mezi" loketními opěrkami. Chtěl bych vidět toho úchyla, který to vymyslel, to by snad nedokázal ani Fantozzi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mojo2 Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 i ve verzi po FL je dojezdova rezerva, zalezi na urovni vybavy. Pokud je auto z vyroby na 16" tak je rezerva. Pro vetsi kola davaj sadu na opravu pneu. Kdyz to tak ctu, tak uvazuju ze do auta tuto sadu pro jistotu poridim i kdyz mam dojezdovou rezervu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest servisman Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 Ona ta dojezdovka je vždy daleko lepší než opravná sada. Ne vždy se to podaří opravit .Už jsem zažil pár co měli pneu KO a opravná sada jim byla jen na parádu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 Jo můj problém, naštěstí se mnou byli známí s C4GP, který rezervu měli. Proto si ji chci pořídit, ale v peugeotu mi to napočítali na 11tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mojo2 Odesláno 31. říjen 2014 Sdílet Odesláno 31. říjen 2014 o tom zadna, ze dojezdovka je lepsi. Ale myslel jsem to tak, ze tu sadu tam mit pro jistotu, kdyz to bude neco maleho a nahodou se mi nepodari rezerva sundat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.