ozzy56 Odesláno 5. listopad 2014 Sdílet Odesláno 5. listopad 2014 Vena garažmistr myslím, žes ten naviják a jeho umístění nikdy neviděl, jinak bys nemohl napsat takovou cypo..nu k tomu ostatnímu je zbytečné cokoli psát Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Weri 605 Odesláno 15. červen 2015 Sdílet Odesláno 15. červen 2015 Mě se to kouslo u 605, 15 let to nikdo nepoužíval - stačilo to tři měsíce pravidelně (1 za 2 dny) polívat brzdovou kapalinou a sem tam (o víkendu) jinejma rozpouštědlama (WéDéčkem) a krásně se ukázal závit.. dneska to chodí jedna báseň.. Trpělivost přináší růže a flexa byla zavrhnutá hned! Brzdovka sice byla stará asi za 15Kčs, ale posloužila.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dave405 Odesláno 15. červen 2015 Sdílet Odesláno 15. červen 2015 Zrovna minulý týden jsem se stavil cestou za servisákem něco pořešit a měl tam aktuálně bílou 5008, na které zprovozňoval naviják. Na 405 mi vadilo, že se obaluje bordelem z cesty šroub držící drát s rezervou a rezlo to tak, že časem nešel polovit když se to neudržovalo, ale oproti 5008 to bylo ještě nádherné řešení. Takové nesmysly spolu s miliony dalšími jako fapy, snímače tlaku a všelijaké další zhovadilosti s celým euro6 při výběru auta zamrzí a znechutí jakoukoli koupi . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FuDa Odesláno 26. září 2015 Sdílet Odesláno 26. září 2015 (upraveno) Tak jsem se dnes také pustil nad servisní jámou do boje u 5 let staré 5008 se zarezlým lankem mechanismu spuštění pravděpodobně nikdy nepoužité rezervy. Za průběžného prostříkávání navijáku lanka při bovdenu WéDéčkem a při současném opatrném otáčení mechanismu dodaným klíčem do krajních poloh (cca 20x na obě strany) se podařilo získat o téměř jednu celou otáčku navíc (myslím že z 4 na 5), nicméně rezerva stále držela. Následovala tedy demontáž mechanismu od karoserie odšroubováním dvou matek a napřímení bovdenu po přímce směřující za levý zadní roh auta. Následovalo opět několik otoček mechanismem v obou směrech s již napřímeným bovdenem a nad rezervu jsem směrem od nádrže (zdá se odtud nejvíce místa a zároveň to míří přímo do vyústění lanka z bovdenu nad rezervou) opět přístříkával WD sprej. Rezerva se zdála nepatrně volnější, ale nakonec nejvíce pomohlo opakované tahání za samotný bovden (jde o cca 5mm natáhnout opět ve směru za levé zadní světlo) a za současného tahání rezervy k zemi najednou klesla o 3-4cm. Pak už stačilo opět nasadit klíč na mechanismus a při stálém tahání rezervy k zemi ve směru hodinových ručiček vytočit. Po promazání celého lanka vazelínou byl mechanismus přišroubován zpět na auto. Možná tento postup také někomu pomůže bez jakéhokoliv poškození celého mechanismu a plastového boxu na hever. Upraveno 26. září 2015 uživatelem FuDa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 27. září 2015 Sdílet Odesláno 27. září 2015 Teď na školu přemýšl vedení o novém SuperBlbu a překvapilo mně, že ZA PŘÍPLATEK je jen dojezdovka, plnohodnotná rezerva ani omylem (zřejmě ani nějaké šikovné místo na ní v kufru připravené nebude). Lepicím sadám vůbec nevěřím, dojezdovku beru jako opravdovou "z nouze ctnost" - náhradní kolo je holt náhradní kolo. Sice jsem teď už několik let nepíchnul, ale stát se to může kdykoli a pak člověk je fakt rád za NORMÁLNÍ rezervu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 27. září 2015 Sdílet Odesláno 27. září 2015 Za příplatek je to skoro dnes u všech a jináč nový Sup je hodně povedené vozítko a kor kdještě v kombajnu. Tak bych ho supblbem nenazýval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Suditscher Odesláno 23. říjen 2015 Sdílet Odesláno 23. říjen 2015 (upraveno) Nazdar pežoťáci. Sice mám 5008 od května, ale až teď jsem se odhodlal něco napsat, resp. dnes jsem se odhodlal prověřit, jak je to s tou rezervou a navijákem. Doposud jsem tady jen bral rozumy. Mám auto z bazaru stáří 4 roky. Po pročtení tohoto vlákna jsem dlouho váhal s prověřením funkčnosti, ale protože se čas zimní nezadržitelně blíží, musel jsem jednat. Ale upřímně, měl jsem z toho větší strach, než byl zapotřebí. Rozhýbání mechanismu se mi zdárně povedlo po 3/4 hodině. Průběžné prostříkávání WD kolem hřídelky udělalo své, ale odtrhnout rezervu (nebo spíš přemluvit lanko, aby ji spustilo) se mi podařilo až po několikerém silném cuknutí rezervou pomocí zapáčení nad ni strčeného klíče na kola. Pak už to šlo dobře. Kupodivu lanko samotné nevykazuje známky rzi. Jde vlastně opravdu jen o zatuhnutí mechanismu jeho nepoužíváním nebo spíš nedostatečnou údržbou. Zato hever lehkou lišku chytil. Protože mi v pondělí přijdou šrouby a budu měnit kola za zimáky, uložil jsem hever řádně očištěný a nakonzervovaný v igelitce do kufru (no spíš za zadní sedadla), abych nemusel zase v pondělí 5minut motat klikou jako u lanovky. Souhlasím se všemi, kteří napsali, že tento způsob uložení rezervy je nešťastný. Upraveno 23. říjen 2015 uživatelem Suditscher Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vatsug Odesláno 7. listopad 2015 Sdílet Odesláno 7. listopad 2015 Tak mi to nedalo a po dvou letech (protože hever mám za zadními sedadly, jinak by už byl nepoužitelný a používám hydraulický zvedák), jsem se také chtěl přesvědčit o funkčnosti navijáku. Po pár otáčkách klasicky doleva jsem si řekl ,, a je to v pr....", pak se mi ale rozsvítilo a vzpoměl jsem si na podobný výdrb, když jsem měl krátce auto nové. Otočím v pravo a ono to šlo. I po skoro 5 letech. Tak jsem promazal alespoň lanko a budu věřit, že to půjde, až budu tu rezervu potřebovat naostro. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mosquito Odesláno 7. listopad 2015 Sdílet Odesláno 7. listopad 2015 Jak je to s srouby k dojezdovemu kolu? Jdou pouzit srouby z litych kol a nebo z plechovych? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 9. listopad 2015 Sdílet Odesláno 9. listopad 2015 Jdou použít z litých, jen to vypadá "divně". Ale dojezdové kolo jde použít s PSA šrouby s podložkou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dire Odesláno 5. březen 2017 Sdílet Odesláno 5. březen 2017 Cau Vsem tak jsem dneska zkousel sundat rezervu a ani tuk .Zkousel jsem to prostrikat WD a nic se nestalo (navijak sel plynuleji ale kolo se ani nehlo ).Nevite nahodou jak dal pokracovat ?? Pristi tyden zkusim jeste sundat ten navijak . Diky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jsvada Odesláno 28. květen 2017 Sdílet Odesláno 28. květen 2017 Ahoj pánové, tak dnes jsem zápasil ze zaseklou rezervou u 7 let staré 5008. Postupoval jsem podle návodu co tu dával FuDa a po cca 2 hodinách boje jsem zvítězil, takže nebojte se toho jde to jen je to trochu práce. Jinak lanko nebylo zarezlé - jen jak je druhá fotka v příspěvku u FuDy, tak v tom místě nad rezervou bylo zanesené bordelem ze silnice takže se nechtělo hnout nicméně střídavé tahání za bovden a za rezervu přineslo ovoce. Díky za návod Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wordy Odesláno 6. leden 2018 Sdílet Odesláno 6. leden 2018 Dnes som celé odmontoval,rozobral,vycistil,namazal,a funguje ako má. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 12. duben 2018 Autor Sdílet Odesláno 12. duben 2018 Prosím o info pro kamaráda: nevíte někdo zpaměti, na kterou stranu se povoluje (odvíjí) a na kterou se utahuje (navíjí?) Díky předem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 12. duben 2018 Autor Sdílet Odesláno 12. duben 2018 V 11/7/2015 at 10:03, Vatsug napsal: Tak mi to nedalo a po dvou letech (protože hever mám za zadními sedadly, jinak by už byl nepoužitelný a používám hydraulický zvedák), jsem se také chtěl přesvědčit o funkčnosti navijáku. Po pár otáčkách klasicky doleva jsem si řekl ,, a je to v pr....", pak se mi ale rozsvítilo a vzpoměl jsem si na podobný výdrb, když jsem měl krátce auto nové. Otočím v pravo a ono to šlo. I po skoro 5 letech. Tak jsem promazal alespoň lanko a budu věřit, že to půjde, až budu tu rezervu potřebovat naostro. Už jsem to našel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 12. duben 2018 Sdílet Odesláno 12. duben 2018 no furt by to mel byt klasicky sroub takze doleva povoluju doprava utahuju ne ?? zatim mi to tak funguje na fordu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 1. květen 2018 Autor Sdílet Odesláno 1. květen 2018 (upraveno) Zásady pro obsluhu navijáku: - každý rok, protočit, případně lanko silně namazat vazelínou hlavně u konce, tedy asi 5 až 20 cm od konce - odvíjí se DOPRAVA, tedy ve směru hodinových ručiček - po začátku odvíjení (asi po prvních 180 stupních) musí začít rezerva klesat. Pokud neklesá, točte ještě zlehka, ale jakmile začne jít víc ztuha, netočte. - zablokování a zareznutí nastane vždy v jednom místě, a to nad rezervou tam, kde lano přechází na vodorovný směr a vchází do bowdenu. Na fotce označeno červeným kroužkem. - takže pokud už nejde odvíjet, je třeba cloumat za rezervu tak dlouho, až to tady u konce bowdenu povolí. Případně se snažit tam něco nastříkat, například i vodu. On tam není přístup, takže stříkat spíše hadicí nebo něčím podobným. - pokud jste vy, nebo někdo před vámi, točil dále nasilu a rezerva neklesla, tak uvnitř navijáku vznikla smyčka, která ho zablokuje a ta se už zvenku nedá odstranit, jedině rozebrat. Měl jsem teď tady jeden naviják takto zauzlený a bohužel jsem toto nevyfotil, protože jsem měl špinavé ruce. - do budoucna jsem si hever přendal do auta, protože v krabici rezaví a není po ruce. V podstatě tam potom není potřebný ani zbytek té krabice, protože rezervu drží jen víko krabice a jeho kovová vložka - přemýšlel jsem, jestli konec lana a pružinu nějak ochránit před vodou. Zabalit igelitem není moc dobré, protože před vodou neochrání, ale tím hůř vyschne - zůstane mokro. Jediné, co mě napadlo, je okolo konce lana napatlat vrstvu vazelíny, která by snad uchránila před vodou i před rzí. Rozebrání a oprava navijáku: - po demontáži z auta, naviják je zanýtovaný. Je třeba 4 nýty odvrtat z té strany, kde mají menší hlavičku. Z té strany jsou díry jen 3,6 mm, ty pak zvětšit na 6 mm a nýty budou nahrazeny 4 ks šrouby M6 x 50. Šrouby mají dřík 6 mm asi na délce 40 mm. Hlavy byly původně kuželové a jsou na soustruhu upraveny na tloušťku max 1,6 mm. Matičky použít se silonovou vložkou, bez podložek. Až bude vše hotovo, utáhnout jen lehce. - lano má průměr 4,5 mm, délka celkem 168 cm - lano pokud možno pečlivě narovnat, v prstech anebo opotřebovaných kleštích (bez ostrých hran) - koncovku u rezervy lze vytvořit ze šroubu M16, vyzkouším i M12 - původní koncovka u rezervy je nalisovaná, ale v tomto případě (na rozdíl od 307, kde pojistná kleština drží pěšec), bych spíše věřil metodě, kdy se lano ve šroubu provlékne dvěma dírami a tím drží samosvorně, anebo je sevřeno maticí - vyzkouším, upřesním. - při této konkretní opravě byla koncovka přeříznutá, takže jsem si vysoustružil mezikus, který jsem vložil mezi koncovku a pružinu. - koncovka v navijáku taky nebudí moc důvěry, ale nebyla poškozená, tak jsem ji ponechal. Pokud by byla poškozená, tak bych použil prodlouženou matku s příčným otvorem a šroub. Toto až v budoucnosti. Upraveno 3. květen 2018 uživatelem P607Olda Péťa, jarokare, urdemala a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Suditscher Odesláno 3. květen 2018 Sdílet Odesláno 3. květen 2018 Teda fuj. Takhle špinavý ruce Ale jinak perfektní fotonávod na zprovoznění Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 3. květen 2018 Sdílet Odesláno 3. květen 2018 (upraveno) navod pekny ja sem rad ze u obou soukromych vozu mam jeste sroubovici a kos a u 2 momentalne pouzivanych sluzebaku ten lanovod co tejden protacim preventivne kamarad pichnul a rezervu ven tahal flexou !! Upraveno 3. květen 2018 uživatelem Havlicek.Lukas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jh330279 Odesláno 29. květen 2018 Sdílet Odesláno 29. květen 2018 Můžete mi někdo, prosím, poradit, jak sundat rezervu u P5008? Rezervou lze točit doleva i doprava, ale sundat takto nejde. Asi dělám něco špatně, nebo je to nějaká závada? Díky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.