Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

"Test" Octavie/P308SW


rhinos

Recommended Posts

 

No kdyby ty introše byly obráceně, tak napíšou že to Škodovka vychytala s budíky výše položenými a tudíž neodvádí na tak dlouhou dobu pozornost a víceméně i to samé o dotykovém panelu o mnoho výše položeném a více po ruce než utopené ovládání klimy až někde u řadící páky. A o rozdílech kroutícího momentu, spotřeby nebo nosnosti už raději nepíšu. Se divím, že nezazdili ten údaj o objemu kufru.

A to by bylo hnoje, kdyby se jim vy...a 308 jako kokta při testu. Nejmíň na dva hektary.   :D

 

 

Ja to nechtel psat na plnou hubu...
Ochcavkami jsem toho najel dost a sveho casu mi prisla ok...ale po porizeni p407 uz teda fakt ne...
navic v testovane motorizaci si to malokdo koupi...mozna se pletu.
ale je drazsi,do servisu po 200km,mensi kroutak,vetsi spotreba,mensi kufr....

 

 

Lehkej rejp: k čemu je dobrej údaj o krouticím momentu na hřídeli motoru? Z toho se dá na něco usuzovat?

Upraveno uživatelem ph56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Lehkej rejp: k čemu je dobrej údaj o krouticím momentu na hřídeli motoru? Z toho se dá na něco usuzovat?

 

 

Čím víc krouťáku tím méně řazení - motor má větší sílu (ne nutně výkon, to je něco jiného). Pokud je dost velký "odspoda" s plochou křivkou průběhu tak si dá motor víc líbit.

Také to má vliv na jízdu v zatížení - nemusíš pořád "míchat" benzín (nebo naftu) šaltpákou a auto jede furt stejně.

A v neposlední řadě čím větší, tím můžeš dát víc převody do rychla, což vede ke snížení počtu otáček a tím  i spotřeby.

 

Jen na okraj: Výkon je součin kroutícího momentu a otáček (podobně jako v lineárním provedení síly a rychlosti)

 

Mno a pro ty co mají více času, tak zde je článek o tom co je kroutící moment a co je výkon

Upraveno uživatelem RichVa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska si to nepřečtu, ale moc mě to zajímá. Snad zítra.

Octavia není vůbec špatná, jak zpracováním, komfortem atd. U ostatních škodovek mi vždycky něco vadí. Tady skoro nic. Ale pořád je to auto tvrdý a strohý - prostě Němec. Je to asi jediná škodovka, o které bych uvažoval nad koupí, ale prostě frantík je frantík, to mi nikdo nevymluví. ;)

 

Nevím, zda se tak vyrábí všechna auta, ale občas je na těch autech něco špatně, u každého čtvrtého auta jde blbě řadit zpátečka (musí se použít násilí), jindy zase jednička a u Octavií občas se ze dne na den vybije baterie, couvací senzory řvou i když člověk dávno jede dopředu. A hromada dalších kravin, co člověka jaksi zarazí. A taky se stalo, že jedním klíčem šly odemknout dvě auta - v dnešní době to je pro mě nepochopitelné. :myslim To jen tak na okraj ... letos mi rukama prošlo cca 600 nových Octavií, takže vím, co je auto zač.

 

A co mě neskutečně štve, je čekání TDiček na nažhavení. Prostě ono nezačne točit, když mu dám povel, čeká až se nažhaví. Nevím, zda tohle mají i frantíci u HDiček, ale tohle neskutečně otravuje. Zvláště když je venku 10°C a motor čeká 3 sekundy ... tedka kolem nuly to čeká ještě déle, to bych vraždil. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ať nová nebo původní 308 - vše jsou to oproti roky jednotvárný Octavii kočáry. Jde přesně o ten šmrnc, emoce. Snaha nedělat roky stejný interiér jen proto, že je to klasika. Není. Upřímně - nemusim měnit auto, když s novou generací je kromě trošku jinak pomuchlaný kastle (nyní krystalický design) vše naprosto stejné, tvrdé, sterilní. Ale Češi to milují.

 

Je smutný, že při testech chybí objektivita - to u nás neumíme - Octavia je vždy lepší, protože je to Škoda, je to české (německé) auto. Tečka. S tim se nic nenadělá. Němci naopak umí objektivní posouzení, jejich testy bývají lepší.

 

Nejvíc mě baví neustálé omílání, jak je v nové 308 v zadu málo místa pro dospělého... je zajímavé, že dřív snad všechny testy šmahem odsuzovaly u starý 308 sw, že je moc vysoká, hybrid mezi MPV a osobákem.. a kdesi cosi, přičemž o faktu, že v OII se dospělej v zadu mlátí o strop do hlavy..nikde ani slovo. Teď, když frantíci udělali 308 nižší (už mají 5008) a cílí na milovníky delších nižších combi, se najednou vytýká místo vzadu. A velebí se posezení v OIII v zadu.. Přičemž v zadu jezdí spíše děti. Fakt tragédie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono ochtávka je tu hodně fleetové auto, takže to, že vzadu jezdí spíše děti není tak úplně pravda. Kolegové běžně ve třech i čtyřech lidech. Anebo tam vozí kola, protože řada z nich děti ještě nemá.

Oktávka není špatný auto, nicméně je nudné. V nové generaci nudnější, než Golf. Z venku vypadá lépe než FL druhé generace, ale design je vždy subjektivní záležitost.

Mě třeba vadí, že ti samí kritici dotykového ovládání všeho se u nové XC90 se mohli podělat chválou. To, že dotakáče míří do aut je neodvratné. A to že se tím v týhle třídě přišlo dřív PSA než VW není ostuda. Jen je vidět, jak to některé "novináře" irituje.

Jo nejen Němci, i Francouzi maj daleko lepší testy. Jen tendenční českej novinář "by raději zvolil chrochtávku..."

Parafráze: "Češi jsou úžasní.... blábláblá... Jedou 30kiláku pro levnější benzín... A pak si u nás koupí předraženou octu..." A ještě dlouho to tak zůstane. Ale nechci tím říct, že by kupovali špatný auto.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, kolik kdo najezdil v Oktávkách, já v poslední co jsem měl Oktávii III 17tis. Km za půl roku. Neměl jsem motorizaci zde zmíněnou testovanou 2,0TDi, ale jen 1,6TDi. Je to ale úplně jiné auto od základu než Oktávie II a jezdí moc dobře je tiché, ale to samozřejmě každý nový model by měl být lepší než ten starý. Což oba testující modely splňují. Měl jsem možnost jezdit i ve 4x4 Elegance, jo, zvyk bych si, pěkný. Nicméně přímá úměrnost je větší rozvor kol, větší prostor pro cestující. Nepřímá úměrnost je menší sedák, tak musí mít větší prostor pro kolena a naopak. Každé auto má své mouchy i klady. Jediné co já všeobecně Škodovce zazlívám, je výbava vs cena. Prostě moc peněz za málo muziky.Ten dotykáč v 308 je fakt pěkný. V Oktávce III 4x4 mě při jízdě pak začal display rušit a není možno to nějak pořešit, jen vypnout rádio.

Já jsem si vybral pro rodinu (sebe :) ) 5008ku a jsem zatím nadmíru spokojen a za Oktávku, nebo něco jiného ji určitě nevyměním

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to ani nemelo byt tema k hodnoceni ochcavky ale spise me zaujalo to hodnoceni...

Ve firme mame ochcavek hodne a neco jsemv tom najezdil.

Kdz jsem jeste mel Opel Corsa B 1.2 33kW tak mi to prislo jako super auto...

Ted mame motorizace 1.6 v nafte a urcite to strasne malo zere to jo.Ale conepochopim je auto v elektrice a vzadu klicky na okna...chuda vybava a kdyz ridim tak mi prijde ze to moc nejede :D

Navic ted firma resi naklady a prislo se na to kdyz poridime Opel asi astra nebo ted nevim ktery model tak jsme na pulce nakladu...jsme velka firma a sluzebaku mame opravdu hodne

 

V podstate zadna Skodovka se mi vizualne nelibi tak jako skoro jakykoliv model od Pegeotu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...