Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Samodomo servis U levých rukou - aku a vazelína


HonzaRez

Recommended Posts

Zdar, dvě drobné otázečky od nezkušeného:

1. Není problém vyndat baterku? Například, když budu mrazech třeba týden stát, rád bych dal aku do tepla a pořádně ji dobil. Vymaže se mi asi čas, průměr spotřeby a paměť rádia. Ale nebude problém s nějakým kódováním? (měl jsem jen starší auta bez "pokročilé techniky"...)

 

2. Známý mi po výměně kol se zimními gumami vytkl, že jsem si tam měl dát zlatou termickou vazelínu. Je nutná a vyplatilo by se mi koupit si ji a mazat si to sám, když si sám vyměním kola? Před lety v servisu mi taky vyměnili kola a nic nemazali...

 

Díky.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na vsechno pouzivam obycejnou Ekolube vazelinu s teflonem..

 

Zlatou termickou bych rozhodne kvuli sroubum kol nekupoval... = hodit prachy do kanalu...

 

A jak rika Olda, baterce to rozhodne neuskodi, s autem se taky nic nestane, ale je to zbytecne si myslim, pokud se nejedna treba o celou zimu...

 

Fajn vec jsou nabijecky, ktere umi funkci udrzovani baterie - na baterku si pripojis napevno kabely se specialnim konektorem a pak kdyz jsi doma, tak proste nabijecku pripojis a nechas pripojenou... az kdyz odjizdis, tak jen odpojis a jedes...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyndat baterku na 307 není až taková zábava. 10 x ji vyndáš OK, a po jedenácté se "něco" stane. Budeš se proklínat, žes do toho vrtal, když auto jezdilo...

Pokud se poučíš předem, tak OK, pokud si to chceš vyzkoušet, tvoje volba.

Krátké projetí taky dobije baterku. A pokud špatně dobíjí, musí se nechat opravit.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fajn vec jsou nabijecky, ktere umi funkci udrzovani baterie - na baterku si pripojis napevno kabely se specialnim konektorem a pak kdyz jsi doma, tak proste nabijecku pripojis a nechas pripojenou... az kdyz odjizdis, tak jen odpojis a jedes...

No to je asi pěkné, ale na ulici ze 4.patra to fungovat nebude... Popojíždění krátkou trasou asi baterku těžko dobije, pokud budu auto startovat v mrazu, vyšťavím ji dost hodně a pak by to potřebovalo třeba i hodinovou jízdu, než by se nabila...

S tou vazelínou jsem to pochopil tak, že by se měly mazat kotouče, než se na ně připlácne disk, prý to konzervuje a vydrží vysokou teplotu, která může při jiízdě vzniknout. Ale ta grafitová vazelína je fakt dost drahá... Takže podle všeho ji tu nikdo nepoužívá a většina maže spíš jen šrouby a disky něčím obyčejným?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budeš 1 ze 100... Pokud by byly disky a ten kroužek zarezlé tak, že to museli srážet kladivem, tak vyčistit ocelovým kartáčem a pak teda namazat ten kroužek uprostřed. Ale zase - existuje nebezpečí, že ti to steče až na brzdový kotouč. Já bych to nehrotil, tisíce aut to nemažou a jezdí.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká startování v mrazu: nepíšeš, zda máš benzín, nebo diesel - dej si do podpisu. Pojíždění i 10 minut bohatě stačí, např. zajet na nákup, nejlíp dvakrát týdně.

 

Nedávno jsem koupil 307 r.v. 03. Baterka se odpojovala vícekrát, vymazaly se hodiny, jinak OK. Prý se má po připojení baterky čekat se zapnutým klíčkem, než nastartuješ, aby se to nějak načetlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano dělá se ti to tzv. scan nastavení vozu, baterku jsem odpojoval i víc jak 10x za den, když jsem se vrtal v elektrice. Stačí po opětovném zapojení baterky strčit klíček do zapalovaní a otočit aby se ti rozsvítila pouze baterka(kontrolka) chvíli cca 5 minut počkáš a můžeš startovat, nepůjde li to, musíš počkat déle ten interval nemám přesně změřen, takže od oka ale hned po připojení baterky to určitě nenastartuješ.

Příjdeš o nastavení všeho, včetně dojezdu oken na to bacha.

Upraveno uživatelem Tony Stark
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by byli větší mrazy a nebo by si dlouho nejel s autem, tak se vyplatí baterku vyndat a dát do tepla. Ale vyndavat ji na 2-3 dny se nevyplatí. Pokud by nebyly velké mrazy.

 Jinak všechny data zmizí. Jen bych dodal, že je dobré před zimou zkontrolovat kontakty na baterce a popřípadě je jemným šmirglem očistit a pomáznout a nebo prostříknout. Samozřejmě je dobré zkontrolovat nabití autobaterie a popřípadě ji dobít. Pokud se jedná o baterii, kde lze zkontrolovat hladinu elektrolitu, tak případně dolít destilovanou vodu.

Co se týká šroubů u kola, tak já je mám lehce namazané grafitem. Nestalo se mi, že by mi přirezli a nebo zrezli.

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok406  svatá pravda , grafit nebo možná  měděná  

 

pouze 2x se mi stalo,že jsem šel s 5 kg kladivem a trámem na disk na autě ,jak to zarostlý,  po sundání šroubů.

Poprvé po najetí cca 40 tis km za rok stylem brzda plyn a podruhé dovoz jednoho auta ,co stálo 3 roky v bázu a nejezdilo.

 

U kotoučových disků jsem se s zarostením nesetkal,2 kg kladivo 1 rána řeší vše.

 

Třeba mazat šrouby na nákladním autě typu Tatra - 10V nebo 12V  ,co trpí na vibrace a povoluje matky na šroubech kol sama od sebe ,je trochu hloupost....to leda namazat zvenku při sundávání disků a přezouvání,

a pak to mazání zrušit.

Upraveno uživatelem myšut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám zkušenost, že stačí šrouby namazat lehce grafitovou vazelínou a je klid. Při další manipulaci už není třeba mazat. Šroub ,,nezarezne" a je s ním dobrá manipulace.

Pozor, nedotahovat šrouby na ,,krev" !!! Chce to s citem. Nestalo se mi, že by se nějaký šroub povolil, když byl lehce namazaný.

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...