HonzaRez Odesláno 26. říjen 2014 Sdílet Odesláno 26. říjen 2014 Zdar, dvě drobné otázečky od nezkušeného: 1. Není problém vyndat baterku? Například, když budu mrazech třeba týden stát, rád bych dal aku do tepla a pořádně ji dobil. Vymaže se mi asi čas, průměr spotřeby a paměť rádia. Ale nebude problém s nějakým kódováním? (měl jsem jen starší auta bez "pokročilé techniky"...) 2. Známý mi po výměně kol se zimními gumami vytkl, že jsem si tam měl dát zlatou termickou vazelínu. Je nutná a vyplatilo by se mi koupit si ji a mazat si to sám, když si sám vyměním kola? Před lety v servisu mi taky vyměnili kola a nic nemazali... Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 26. říjen 2014 Sdílet Odesláno 26. říjen 2014 Než vyndavat baterku, je mnohem jednodušší co dva dny nastartovat a kousek popojet, tím ji dobiješ. Ale jak chceš... Vazelína - moc nerozumím, o co jde. Šrouby není špatné trochu máznout, ale nutné to není. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Edison Odesláno 26. říjen 2014 Sdílet Odesláno 26. říjen 2014 Hlavně v našich podmínkách jsou speciální nemrznoucí vazelíny poněkud přepych... Kdysi to existovalo jen ve speciálním průmyslu a nejlepší, k čemu se člověk sem tam dostal byla grafitka... Na šroby a kontakty baterky bohatě stačí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest servisman Odesláno 26. říjen 2014 Sdílet Odesláno 26. říjen 2014 Za dobu asi 33 let jsem nikdy nemazal šrouby kol , max občas jsem namázl jen kontakty aku .Dnes je spešl doba na vše mají nějakou tu chemii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
h4wk3y Odesláno 26. říjen 2014 Sdílet Odesláno 26. říjen 2014 na vsechno pouzivam obycejnou Ekolube vazelinu s teflonem.. Zlatou termickou bych rozhodne kvuli sroubum kol nekupoval... = hodit prachy do kanalu... A jak rika Olda, baterce to rozhodne neuskodi, s autem se taky nic nestane, ale je to zbytecne si myslim, pokud se nejedna treba o celou zimu... Fajn vec jsou nabijecky, ktere umi funkci udrzovani baterie - na baterku si pripojis napevno kabely se specialnim konektorem a pak kdyz jsi doma, tak proste nabijecku pripojis a nechas pripojenou... az kdyz odjizdis, tak jen odpojis a jedes... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 27. říjen 2014 Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 (upraveno) Vyndat baterku na 307 není až taková zábava. 10 x ji vyndáš OK, a po jedenácté se "něco" stane. Budeš se proklínat, žes do toho vrtal, když auto jezdilo... Pokud se poučíš předem, tak OK, pokud si to chceš vyzkoušet, tvoje volba. Krátké projetí taky dobije baterku. A pokud špatně dobíjí, musí se nechat opravit. Upraveno 27. říjen 2014 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 27. říjen 2014 Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 Ja mazem sroby pri každej výmene, obyčajnou vazelinou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 27. říjen 2014 Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 Mazat šrouby je vhodné když dotahuješ momenťákem. Aby se ta síla přesného dotahování nezmařila v zarezlém šroubu, který jde ztuha sám o sobě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaRez Odesláno 27. říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 Fajn vec jsou nabijecky, ktere umi funkci udrzovani baterie - na baterku si pripojis napevno kabely se specialnim konektorem a pak kdyz jsi doma, tak proste nabijecku pripojis a nechas pripojenou... az kdyz odjizdis, tak jen odpojis a jedes... No to je asi pěkné, ale na ulici ze 4.patra to fungovat nebude... Popojíždění krátkou trasou asi baterku těžko dobije, pokud budu auto startovat v mrazu, vyšťavím ji dost hodně a pak by to potřebovalo třeba i hodinovou jízdu, než by se nabila... S tou vazelínou jsem to pochopil tak, že by se měly mazat kotouče, než se na ně připlácne disk, prý to konzervuje a vydrží vysokou teplotu, která může při jiízdě vzniknout. Ale ta grafitová vazelína je fakt dost drahá... Takže podle všeho ji tu nikdo nepoužívá a většina maže spíš jen šrouby a disky něčím obyčejným? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 27. říjen 2014 Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 (upraveno) Budeš 1 ze 100... Pokud by byly disky a ten kroužek zarezlé tak, že to museli srážet kladivem, tak vyčistit ocelovým kartáčem a pak teda namazat ten kroužek uprostřed. Ale zase - existuje nebezpečí, že ti to steče až na brzdový kotouč. Já bych to nehrotil, tisíce aut to nemažou a jezdí. Upraveno 27. říjen 2014 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 27. říjen 2014 Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 Co se týká startování v mrazu: nepíšeš, zda máš benzín, nebo diesel - dej si do podpisu. Pojíždění i 10 minut bohatě stačí, např. zajet na nákup, nejlíp dvakrát týdně. Nedávno jsem koupil 307 r.v. 03. Baterka se odpojovala vícekrát, vymazaly se hodiny, jinak OK. Prý se má po připojení baterky čekat se zapnutým klíčkem, než nastartuješ, aby se to nějak načetlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Stark Odesláno 27. říjen 2014 Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 (upraveno) Ano dělá se ti to tzv. scan nastavení vozu, baterku jsem odpojoval i víc jak 10x za den, když jsem se vrtal v elektrice. Stačí po opětovném zapojení baterky strčit klíček do zapalovaní a otočit aby se ti rozsvítila pouze baterka(kontrolka) chvíli cca 5 minut počkáš a můžeš startovat, nepůjde li to, musíš počkat déle ten interval nemám přesně změřen, takže od oka ale hned po připojení baterky to určitě nenastartuješ. Příjdeš o nastavení všeho, včetně dojezdu oken na to bacha. Upraveno 27. říjen 2014 uživatelem Tony Stark Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 27. říjen 2014 Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 (upraveno) Pokud by byli větší mrazy a nebo by si dlouho nejel s autem, tak se vyplatí baterku vyndat a dát do tepla. Ale vyndavat ji na 2-3 dny se nevyplatí. Pokud by nebyly velké mrazy. Jinak všechny data zmizí. Jen bych dodal, že je dobré před zimou zkontrolovat kontakty na baterce a popřípadě je jemným šmirglem očistit a pomáznout a nebo prostříknout. Samozřejmě je dobré zkontrolovat nabití autobaterie a popřípadě ji dobít. Pokud se jedná o baterii, kde lze zkontrolovat hladinu elektrolitu, tak případně dolít destilovanou vodu. Co se týká šroubů u kola, tak já je mám lehce namazané grafitem. Nestalo se mi, že by mi přirezli a nebo zrezli. Upraveno 27. říjen 2014 uživatelem OK406 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
myšut Odesláno 27. říjen 2014 Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 (upraveno) ok406 svatá pravda , grafit nebo možná měděná pouze 2x se mi stalo,že jsem šel s 5 kg kladivem a trámem na disk na autě ,jak to zarostlý, po sundání šroubů. Poprvé po najetí cca 40 tis km za rok stylem brzda plyn a podruhé dovoz jednoho auta ,co stálo 3 roky v bázu a nejezdilo. U kotoučových disků jsem se s zarostením nesetkal,2 kg kladivo 1 rána řeší vše. Třeba mazat šrouby na nákladním autě typu Tatra - 10V nebo 12V ,co trpí na vibrace a povoluje matky na šroubech kol sama od sebe ,je trochu hloupost....to leda namazat zvenku při sundávání disků a přezouvání, a pak to mazání zrušit. Upraveno 27. říjen 2014 uživatelem myšut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 27. říjen 2014 Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 (upraveno) Mám zkušenost, že stačí šrouby namazat lehce grafitovou vazelínou a je klid. Při další manipulaci už není třeba mazat. Šroub ,,nezarezne" a je s ním dobrá manipulace. Pozor, nedotahovat šrouby na ,,krev" !!! Chce to s citem. Nestalo se mi, že by se nějaký šroub povolil, když byl lehce namazaný. Upraveno 27. říjen 2014 uživatelem OK406 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirra 66 Odesláno 27. říjen 2014 Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 Na šrouby kol medeny sprej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 27. říjen 2014 Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 Měděná pasta ve spreji se dá koupit v AK na slevu z karty P-C . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Almanil Odesláno 27. říjen 2014 Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 Já šrouby a středový kroužek namažu a očistím. Mažu decentně, aby nic nesteklo. Mažu od té doby co jsem sundával kolo spouštěním auta na povolené kolo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 27. říjen 2014 Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 ja uz musel dokonce s povolenyma kolama se projet aby se odtrhly z rezaveho krouzkuto je tak kdyz majitel zapomene stare litaky v zime v soli (favorit) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Almanil Odesláno 27. říjen 2014 Sdílet Odesláno 27. říjen 2014 U mě to nastalo při sundávání letních liťáků z Colta. A i na 406 mi čas od času kola jdou celkem ztuha ven, ale nic co by pár ran nespravilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.