Jump to content

Nesvítí světlo zpátečky - p307


robertsar
 Share

Recommended Posts

Zdravím vás, mám problém na mé 307. Nesvítí mi světlo zpátečky. Jinde na fóru sem nic podobného nenašel.

Myslím, že problém nemám ve spínači ani v kabeláži a žárovky jsou taky OK. Nevím si už rady.

Měřil sem ten obvod voltmetrem na konektoru zadního pravého světla (odpojeném).

 

Couvačka má piny 4 a 5. Zde jsou naměřené výsledky:

-klíč v zámku (poloha 0), světla vypnuté, neutrál ...0 V

-klíč poloha 1, světla vypnuté, neutrál ...0 V

-poloha 1, světla zapnuté, neutrál ...0 V

(zatím vše OK)

-poloha 2, světla vypnuté, neutrál ...11,1 V

-poloha 2, světla zapnuté, neutrál ...10,8 V

-poloha 2, světla vypnuté, zařazená zpátečka ...11,1 V

-poloha 2, světla zapnuté, zařazená zpátečka ...10,8 V

 

při odpojeném spínači na převodovce jsou hodnoty následující:

-poloha 2, světla zapnuté, neutrál ...10,8 V

-poloha 2, sv. zapnuté, zařazená zpátečka ...10,8 V

(takže kde se tam bere těch 10,8 V když je spínač odpojený ?)

při znovu zapojeném spínači ale BEZ pojistky jsou hodnoty stejné (10,8 V)

 

Poté jsem to zkoušel proměřit jen při zapnutých parkovačkách (s pojistkou i spínačem), naměřil jsem 11V.

 

Nevíte prosím kde by mohla být chyba ? Jinak všechny ostatní světla i elektronika v autě funguje perfektně. :(  :nevim

Děkuji za odpověď

Link to comment
Share on other sites

Jj, asi tak.

Při tolika informacích - tam je nějaká chyba v měření atd.

Takže zpět, od počátku:

- zapnout klíč

- zařadit zpátečku

- dobře prověřit, která žárovka má svítit, u 307 tuším pravá

- zavaklat žárovkou

- dát novou žárovku

- případně se přesvědčit ohmmetrem, zda je okruh, když odpojíš světlo od konektoru, tak zda má samotné světlo se žárovkou kontakt (měřit ohmy mezi jak píšeš kontakty 4 a 5, naměříš nějaké 2 ohmy, pak vyndáš žárovku a mezi těmi piny je nekonečno). Žárovku nasadit zpět. Připojit zpět konektor

- pokud to nepomůže, tak měřit voltmetrem proti kostře auta (ne světla), s vloženou žárovkou. Na cuplíku žárovky 12 V, na objímce musí být 0 V

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

Hlavně je hloupost, aby do jednoho vlákna vedli dva dráty. +12V musí být jen na jednom pinu. Zkoušečku na kostru auta a pak měřit na kterym pinu se objeví napětí.

Link to comment
Share on other sites

jj, jasně, chápu a děkuji za odpovědi. Tyhle zkoušky sem provedl jako první. Je tu ale jiný problém. Asi sem to nepopsal dost jasně. K té žárovce mi jde kolem 11 V ale hrozně malý proud. Takový který ani tu žárovku nerozsvítí (zkoušel jsem informativně LED diodu - tu to rozsvítilo). A hlavně je DIVNÉ že tam to napětí naměřím i když nemám zařazenou zpátečku. Asi si teď myslíte že bude chyba ve spínači. Ale to napětí tam je i když vytáhnu pojistku nebo odpojím spínač (a hlavně mi nepište jestli sem vytáhl tu pravou pojistku... :D ).

S těmi piny 3,4 sem to myslel tak, že jsem to napětí naměřil mezi nimi a né že je na každém drátu +12 V jak tu někdo napsal.

Dráty nejsou přerušené nikde. Kontakty jsou OK.

Mám i příručku "Jak na to". Dál už nevím... tak proto píšu sem. Bojím se aby nebyla chyba v BSI. Ale na druhou stranu vše ostatní funguje.

Dík za odpověďi.

Edited by robertsar
Link to comment
Share on other sites

malej proud , mas slus nekde v elektrice, predpokladam voda v BSI nebo BSM jednotce !!!

 

spinac zpatecky je ukostreny - druhej pin vede do BSM
z tama po kabelech do BSI a odtud pak dal do zadniho svetla

 

tohle haprovani elektriky muze delat i spatne zapojeny konektor kdekoliv po ceste

Edited by Havlicek.Lukas
Link to comment
Share on other sites

Bez žárovky měřit nemá cenu.

Když měříš napětí se žárovkou vloženou, tak na cuplíku žárovky je 0 V proti kostře (karoserii)? (přerušený přívod 12 V)

A na objímce, není náhodou 12 V? (urvaná zem světla)

 

Na schematu je vidět, že zpětná světla jsou dvě a na každé straně jsou jiná čísla pinů.

post-2001-0-19000800-1414016573_thumb.jp

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

Za ty čísla pinů se omlouvám (jsou to 4 a 5), to schéma mám taky. Splet sem se když sem to psal. Nemyslím si že by mohla být urvaná zem světla. Ostatní žárovky svítí. Myslím že je zem společná pro všechny žárovky v tom světlu, nebo ne?

Spíše bych řekl že mám něco s jednotkou BSI, když to dělá takové "anomálie". Napětí tam je co jsou světla zapnutá (i bez zařazení a i když je pojistka vytažená), ale jen malý proud. A je to jen u té žárovky couvačky.

A kontrolu vadných žárovek asi v autě nemám. Nevím, ale kdyby jo, tak bych to asi poznal. Nevím jak se to projevuje.

Link to comment
Share on other sites

Ne ve světle určitě problém nemám. Proměřil sem to i ve světle a výsledky jsou stejné. Ten plast s kontaktama a žárovkama je úplně jako nový, čistý,suchý...

Zkoušel sem i napojit žárovku přimo z toho konektoru, ale nic. Jen malý proud neustále.

Link to comment
Share on other sites

tie napatia budu asi od kontroly ziaroviek.. ak tam das LEDku tak to bude mierne svietit, pri ziarovke klesnu na 0V. Skusil by som zapnut cuvacku pomocou diagnostiky, mala by ist aktivovat aj ziarovka, aj vidiet signal od spiatocky. Ak ti to nepojde, tak bude problem asi v BSI (to bude asi na vymenu). Auto je FL alebo este pred FL?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...