Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Oplatí sa kupovať diagnostiku pre P306?


Guest bluesman

Recommended Posts

Zdarec páni.

Mám na vás takú nezvyčajnú otázku - ak máte niekto diagnostiku pre Peugeot 306, použili ste ju vôbec niekedy? ;) Objavujú sa na starých 306tkách nejaké závady/chybové hlášky, ktoré sa dajú odstrániť len cez diagnostiku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest servisman

Na 306 z roku 95 toho moc nenastavíš. Podle mne je to zbytečné kupovat, na to ti stačí obyčejný multimetr k opravám. U tebe se dají podle mne chybové kody vyblikat. Nehledě každou chvílí řešíš uplně něco jinéna autě  a k tomudia netřeba / brzdy, výfuk/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rady, asi sa tej myšlienky vzdám... Myslel som, že by sa hodilo cez diagnostiku aspoň zoštelovať otáčky motora, pozrieť nejaké tie závady ktoré tam sú (pred rokom mi na diagnostike ukazovalo hlášku "závada napätia akumulátora" a neviem čo s tým teda mám robiť), alebo nakódovať  bliknutie výstražných svetiel pri zamknutí/odomknutí auta centrálom...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest servisman

Já mám dia a auto rok 99 a bohužel tam moc nastavovat nelze ,není tam BSI .

Co se týče blikání směrovek při zamykání a odemčení to mám předělávaný DO a tam to bylo součástí jen to zapojiti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, a náhodou sa ti nestalo, že by ti diagnostika ukázala závadu napätia akumulátora? ;) Netuším totiž, čo to znamená a ako to opraviť - ak by som tento problém vyriešil, je možné, že by som diagnostiku nemusel zbytočne kupovať... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když nevíš co s tím a nevíš co to znamená, dej to elektrikáři. Základ je změřit napětí baterie v klidovém stavu (funguje-li alternátor jak má, nemělo by být napětí menší než cca 12.5 V) a potom změřit, kolik dobíjí alternátor (opět na baterii, nastartovaný motor + zapnuté spotřebiče, tj. světla, vyhřívání okna, rádio, etc.), tam by mělo být nad 14.0 V (včetně).

 

Nevymýšlej blbosti, na tohle nepotřebuješ diagnostiku, stačí multimetr za tři stovky.

 

A rozluč se s tím, že na autě z roku 95 budeš cokoliv nastavovat přes počítač. Na to potřebuješ ročníky zhruba 2002 a více (multiplex).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je. Ono to něco ukáže, ale u takových aut to není potřeba. Naprostá většina závad se dá zjistit klasicky měřením (multimetr, tlakoměry) a diagnostika není moc potřeba (ale jsou samosebou i výjimky, zdravíme lambda sondu!).

 

Existují i digitální měřiče napětí do zapalovače. Někdo tvrdí, že to není přesné, já mám zkušenost opačnou. Ale i tak bych si být tebou koupil multimetr, pokud ho už nemáš, je to šikovná věc a bude se ti hodit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest servisman

Na diagnostice si max nastavím data co mi změří napětí a zkontroluje pak napětí při startu a pak napájení při běžícím motoru.K tomu jak jsem psal ti postačí obyč multimetr. Pak si třeba zkontroluji volnoběžné otáčky . Než investovat do dia tak stačí míti nějaké chytré knížky ohledně aut a pod,  kde se dočteš co a jak ,jak se nastavuje jakým momentem se to dotahuje a pod. Nehledě pokud dobře popíšeš svou závadu na autě uvede se co máš za typ auta a motor- což někteří ani neuvedou,  se zde na foru  dozvíš předběžně kde by mohl býti problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ešte by som vás chcel poprosiť o radu k tej diagnostike - keby som si chcel kúpiť aspoň nejakú USB alebo Bluetooth diagnostiku, podľa čoho mám vyberať aby bola kompatibilná s mojim autom? ;) Ďakujem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je možné... Keď bolo auto jediný raz na diagnostike, zásuvku hľadali niekde v motorovom priestore a nakoniec to tam na nejaký konektor napichli - tak by to nešlo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fakt to nemá cenu. Na to co popisuješ potřebuješ mít v autě OBD zásuvku (16ti pinovou) Která se dávala tuším od roku 98 (znalejší mě opraví) a hlavně když auto nemá OBD zásuvku tak neumí komunikovat s žádnou diagnostikou která funguje na protokolu OBD.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...