Jump to content

Oplatí sa kupovať diagnostiku pre P306?


Guest bluesman
 Share

Recommended Posts

Guest bluesman

Zdarec páni.

Mám na vás takú nezvyčajnú otázku - ak máte niekto diagnostiku pre Peugeot 306, použili ste ju vôbec niekedy? ;) Objavujú sa na starých 306tkách nejaké závady/chybové hlášky, ktoré sa dajú odstrániť len cez diagnostiku?

Link to comment
Share on other sites

Ale dá se použít PP2000 na takhle starou 306ku, jen se používá jinak než přes OBD2. Já ji mám, ale na své auto jsem ji použil asi jen dvakrát, páč mi auto zatím jezdí bez poruch (bez těch, na které bych potřeboval dia).

Link to comment
Share on other sites

Guest servisman

Na 306 z roku 95 toho moc nenastavíš. Podle mne je to zbytečné kupovat, na to ti stačí obyčejný multimetr k opravám. U tebe se dají podle mne chybové kody vyblikat. Nehledě každou chvílí řešíš uplně něco jinéna autě  a k tomudia netřeba / brzdy, výfuk/

Link to comment
Share on other sites

Fungovala by, ale co se dá nastavit, ti nepovím, protože každé auto toho rok od roku umí víc a očekávám, že u takto starých aut to bude spíše o zjišťování závad než např. o odemykání skrytých funkcí.  :myslim

Link to comment
Share on other sites

Guest bluesman

Díky za rady, asi sa tej myšlienky vzdám... Myslel som, že by sa hodilo cez diagnostiku aspoň zoštelovať otáčky motora, pozrieť nejaké tie závady ktoré tam sú (pred rokom mi na diagnostike ukazovalo hlášku "závada napätia akumulátora" a neviem čo s tým teda mám robiť), alebo nakódovať  bliknutie výstražných svetiel pri zamknutí/odomknutí auta centrálom...

Link to comment
Share on other sites

Guest servisman

Já mám dia a auto rok 99 a bohužel tam moc nastavovat nelze ,není tam BSI .

Co se týče blikání směrovek při zamykání a odemčení to mám předělávaný DO a tam to bylo součástí jen to zapojiti.

Link to comment
Share on other sites

Guest bluesman

Aha, a náhodou sa ti nestalo, že by ti diagnostika ukázala závadu napätia akumulátora? ;) Netuším totiž, čo to znamená a ako to opraviť - ak by som tento problém vyriešil, je možné, že by som diagnostiku nemusel zbytočne kupovať... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Džůny

Když nevíš co s tím a nevíš co to znamená, dej to elektrikáři. Základ je změřit napětí baterie v klidovém stavu (funguje-li alternátor jak má, nemělo by být napětí menší než cca 12.5 V) a potom změřit, kolik dobíjí alternátor (opět na baterii, nastartovaný motor + zapnuté spotřebiče, tj. světla, vyhřívání okna, rádio, etc.), tam by mělo být nad 14.0 V (včetně).

 

Nevymýšlej blbosti, na tohle nepotřebuješ diagnostiku, stačí multimetr za tři stovky.

 

A rozluč se s tím, že na autě z roku 95 budeš cokoliv nastavovat přes počítač. Na to potřebuješ ročníky zhruba 2002 a více (multiplex).

Link to comment
Share on other sites

Guest Džůny

To je. Ono to něco ukáže, ale u takových aut to není potřeba. Naprostá většina závad se dá zjistit klasicky měřením (multimetr, tlakoměry) a diagnostika není moc potřeba (ale jsou samosebou i výjimky, zdravíme lambda sondu!).

 

Existují i digitální měřiče napětí do zapalovače. Někdo tvrdí, že to není přesné, já mám zkušenost opačnou. Ale i tak bych si být tebou koupil multimetr, pokud ho už nemáš, je to šikovná věc a bude se ti hodit.

Link to comment
Share on other sites

Guest servisman

Na diagnostice si max nastavím data co mi změří napětí a zkontroluje pak napětí při startu a pak napájení při běžícím motoru.K tomu jak jsem psal ti postačí obyč multimetr. Pak si třeba zkontroluji volnoběžné otáčky . Než investovat do dia tak stačí míti nějaké chytré knížky ohledně aut a pod,  kde se dočteš co a jak ,jak se nastavuje jakým momentem se to dotahuje a pod. Nehledě pokud dobře popíšeš svou závadu na autě uvede se co máš za typ auta a motor- což někteří ani neuvedou,  se zde na foru  dozvíš předběžně kde by mohl býti problém.

Link to comment
Share on other sites

Guest bluesman

Ešte by som vás chcel poprosiť o radu k tej diagnostike - keby som si chcel kúpiť aspoň nejakú USB alebo Bluetooth diagnostiku, podľa čoho mám vyberať aby bola kompatibilná s mojim autom? ;) Ďakujem...

Link to comment
Share on other sites

Guest bluesman

To je možné... Keď bolo auto jediný raz na diagnostike, zásuvku hľadali niekde v motorovom priestore a nakoniec to tam na nejaký konektor napichli - tak by to nešlo?

Link to comment
Share on other sites

Fakt to nemá cenu. Na to co popisuješ potřebuješ mít v autě OBD zásuvku (16ti pinovou) Která se dávala tuším od roku 98 (znalejší mě opraví) a hlavně když auto nemá OBD zásuvku tak neumí komunikovat s žádnou diagnostikou která funguje na protokolu OBD.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...