xavier Odesláno 17. říjen 2014 Sdílet Odesláno 17. říjen 2014 (upraveno) Zdravím všetkých. Tak dnes som mal prvú a verím že aj poslednú haváriu a tak by som Vás všetkých chcel poprosiť o niekoľko rád. Popis havárie - silne subjektívne: Havaroval som pri jazde do kopca. Cesta bola - no nazvem to vlhká, nie mokrá. Po výjazde z miernej zákruty po niekoľkých metroch jazdy rovno - hore kopcom podotýkam, takže som mal nohu na plyne, auto same prešlo do protismeru, snažil som sa ho dostať späť do svojho pruhu, ubral som plyn, ale stále sa ťahalo do ľava. Rýchlosť som mal v rozmedzí 70 až 90 km/h neviem presne, pri druhej korekcii volantu som uz videl ze to nevyrovnam zacal som brzdit, mozno aj prudko, a dostal som sa do šmyku. Jedno co s urcitostou viem, ze som necitil "kopanie" pedalu brzdy, ze zareagovalo ABS. Narazil som predkom do brehu, otočilo ma o 180 stupňov a prevratilo na bok. A teraz otázky: 1. Dá sa zistiť či bolo funkčné ABS v čase havárie? 2. Prečo mi nevystrelil ani jeden airbag a nevystrelila pyropatrona na bezpečnostnom páse keď som mal čelný náraz? Po prevrátení auta na bok bol už automaticky zastavený motor a automaticky sa rozblikal smerovky 3. Tesne pred havariou mi palubny počítač nehlásil žiadnu závadu. Dá sa zistiť aké závady boli v čase havárie? A či boli v aute funkčné airbagy? 4. Toto je taka filozoficka ozázka: Čo mohlo spôsobiť prudkú zmenu smeru jazdy na rovnej ceste? Defekt som nedostal, na ceste nebolo nič, ako keby mi pribrzdilo ľavé koleso. Skúšal som po havárii, tesne pred prevrátením auta späť na kolesa točiť so všetkými kolesami, boli vo vzduchu, a všetky sa točili voľne, nebolo ani jedno zablokované. 5. Aky je Váš odhad na opravu podľa fotiek? Motor vyzerá byť v poriadku, akurát je posunutý trošku chladič. Auto som kupoval z FranceTech Košice - autorizovaný dealer Peugeot ako dovoz z Francúzka, ako certifikované vozidlo pred asi 3 mesiacmi, čiže je v záruke a preto aj tie otázky, či mi pri predaji mohli zatajiť nejake informácie o stave vozidla. Tvrdili mi že airbagy su OK, ABS som moc neskušal, bola suchá cesta - bez vody a prachu.... auto sa pri jazde správalo korektne a najazdil som na ňom cca 6500 km. Pri kúpe mi bolo povedané, že bolo havarované na zadok na strane vodiča, skúšobná jazda bola OK, auto malo v čase predaja "najazdených" 70000 km, avšak bez servisnej histórie - http://www.peugeot-club.com/topic/95797-p-207-bez-servisnej-historie-kupit-nekupit-kupene-/ Všetkým vopred ďakujem za odpovede Upraveno 17. říjen 2014 uživatelem xavier Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 17. říjen 2014 Sdílet Odesláno 17. říjen 2014 Soudní znalec by uměl na hodně Tvých otázek najít odpověď. Ale kolik by stál €, to netuším Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 19. říjen 2014 Sdílet Odesláno 19. říjen 2014 Prudké táhnuí mohla způsobit zablokovaná brzda nebo vadné ložisko, ale pochybuju, že jen tak bez upozornění. Co se airbagů týče, nevystřelily zřejmě z důvodu slabého čelního nárazu. Podle poškození auta nedostal čumák žádnou velkou ránu. Čidla reagují na přetížení způsobené zpomalením při nárazu, ne na fyzický kontakt. Cena opravy - už z toho, co je vidět je to jednoznačně totálka. A spousta dalšího toho bude vevnitř. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 19. říjen 2014 Sdílet Odesláno 19. říjen 2014 likvidator to vycisli na zustatkovou cenu 70 tis a za pul roku bude jezdit nekde na ukrajine jako nebourane na jinejch papirech :-P mel sem neco podobneho, pri autonehode sem vubec neregistroval zda vozu funguje ABS a tahlo mirne doleva do plotu autobazaruhttp://havlicek-lukas.rajce.idnes.cz/prvni_citroen/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantaCV Odesláno 19. říjen 2014 Sdílet Odesláno 19. říjen 2014 No z fotek to vypadá, že náraz byl hodně velký - tzn. nad 45 km/hod kdy airb. měly vystřelit stejně jak pirp. Otázka zní zda vůbec ve vozidle byly. U bazaru by mě jejich absence ani nepřekvpila. Obsah paměti ŘJ by mohl napovědět. Jde o to co hodláš dále podniknout? Auto je na šrot. Pokud se hodláš zahojit na bazaru tak bez soudního znalce se neobejdeš a i tak je šance na úspěch přinejmenším hodně problematická. Ale v 1. řadě buď rád, že jsi vyvázl bez "boulí". Dle Tvého dotazu předpokládám, že havarijku nemáš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
myšut Odesláno 19. říjen 2014 Sdílet Odesláno 19. říjen 2014 (upraveno) co si v okamžiku nehody měl zařazeno za rychlostní stupeň....? kolik mm máš na zadních gumách...??????? nechci Tě nijak z něčeho hanit ..ale takhle podobně jsem kdysi v mládí a časech telecích přetočil jednu malou šustibudku po výjezdu ze zatáčky .Projel jsem to frajersky na 5ku,vykontroval první náznak smyku ,přibrzdil ,a zadek začal cestovat ,kára se roztočila. Protože fyzika je neúprosná a zadek hnaný nemáš ,šel si svou cestou,tedy do pravé strany a levý strana pochopitelně šla do protisměru,a celý auto stále ve směru jízdy na vodě. Tak jak sis to popsal ,si ubral ,když si pocítil první natočení doleva - to šlo auto poprvý šejdrem, nepodřadil si ,následně -dostal jsi ztrátu trakce vzadu -předbíhal tě zadek a pak si tu káru zatíp - přebrzdil - ztratil si všechna 4 kola na trakci,udělal jsi z toho rotující kameň a voda udělala svoje. Upraveno 19. říjen 2014 uživatelem myšut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
straki007 Odesláno 19. říjen 2014 Sdílet Odesláno 19. říjen 2014 (upraveno) Ty delas na polygonu,ne Precti si jeho prvni prispevek poradne.Ikdyz je to na premysleni.......tahalo ho doleva ale nikdo nevi jestli smykem zadku nebo predku xavier: Pokud mas bocni vaky tak MUSELI vyletet.S nima taky pasy.A dovolim si tvrdit ze alespon u spolujezdce taky.................. To ze te tahlo z niceho nic doleva muze mit za nasledek ESP a spatna kalibrace volantu (kdysi jsem to zkousel schgvalne prekalibrovat na 607 a bylo to divadlo) Jednoznacne pokud mas chut cas a penize tak soudni znalec a potahovacky. Jinak. Toto auto nema vyznam opravovat.... Upraveno 19. říjen 2014 uživatelem straki007 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xavier Odesláno 20. říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 20. říjen 2014 Bagy nevyleteli, ani som necítil, žeby ma pyro pritiahlo do sedadla, možno že len mechanicka zarážka pásu, Auto začalo ťahať do ľava predkom, som si viac menej istý, preto tá prvá korekcia naspäť do pruhu. Mám síce prístup do serviceboxu, ale neplatený a v popise ESP nemá, iba ABS. Ak by Ste mi dokázali vyčítať viac, tak tu je VIN: VF3WA9HXC34248203 Mne sa hlavne jedna o to, že auto je certifikované peugeot predajcom. Dnes som sa cez deň naňho trošku lepšie pozrel, ale moc to neviem posúdiť, Na ľavej strane je zatlačený / onhutý spodný držiak chladiča, ten "nárazník" na ktorý sa upevňuje tiahlo vyzerá byť neporušený. Motor vyzerá byť nedotknutý, viac škôd zo spodu som nevidel, ale auto nebolo na zdiháku. Ani keď ležalo na boku, som neregistroval nejaké veľké poškodenie spodku. Odťahovák to nacenil, že oprava cca 2000 €, auto stálo 4900 plus mínus nejaké drobné. Zadok je skoro nedoktnutý. Keby sa odlomil speťák, tak by ani sklo nebolo rozbité. Kde majú 207čky nárazový snímač? Preto aj zháňam niekoho, kto by mi vedel urobiť "nezávyslý" výpis pamäte, aby som vedel čo a ako bolo nastavené pred haváriou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Stark Odesláno 20. říjen 2014 Sdílet Odesláno 20. říjen 2014 (upraveno) Dost si s ESP a ABS hraju v poslední době a 1, ABS se dá testnout i na suché vozovce, začně kopat do brzdy 2, kdybys měl ESP tak tě to při funkčním ESP dost zbrzdí jde-li auto do smyku. Auto nemá cenu opravovat, spíše prodat na ND. Buď rád, že žiješ a k těm airbagům, museli ti střelit aspoň boky, když to šlo tak silně do strany. No nechci tě strašit ale mě se třeba stalo něco podobného s tím, že se mi v 90km/h kousla=zasekla levá poloosa a byl jsem rád, že jsem nikoho nezabil, protože ač jsem brzdil a strhnul do pole, v tom momentě jsem si málem zlomil ruce, protože ani SERVO ten přenos síly nepřemohl. (mám na to svědky a né jednoho, co mi přispěchali na pomoc). Zkus zda se dá pootočit s levým kolem ale to asi nebudeš mít možnost co. Popř. jestli na tom třeba byly dělané brzdy, tak se mohla seknout brda, těch možností je. Upraveno 20. říjen 2014 uživatelem Tony Stark Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xavier Odesláno 20. říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 20. říjen 2014 všetko čo sa tyka riadenia funguje, kolesa sa točia volne, opisujem to v prvom prispevku a auto sme dali na privesny vozik "po vlastnej osi" ťahane navijakom, šoferoval som ho, plny rajd do oboch stran bez problemov.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantaCV Odesláno 21. říjen 2014 Sdílet Odesláno 21. říjen 2014 A podíval jsi se zda tam airbagy opravdu jsou? Pokud nevystřelili, měl bys je najít neporušené ve volantu, i u spolujezdce. Pokud jsou na místě - ukazovalo by to na chybu snímačů nárazu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Midloch Odesláno 21. říjen 2014 Sdílet Odesláno 21. říjen 2014 (upraveno) K tomu tahání doleva - široké gumy (225 např.) to dělají v podélných nerovnostech (vyjeté koleje apod.). Na rovné cestě skvělé ale na nerovnostech se musí fest držet volant. Nevím jakou šířku pneu jsi tam měl. K ABS a airbagu - pokud by byla nějaká závada, tak oba systémy by rozsvítily kontrolku a vyhodily varování. Můžeš se zkusit mrknout diagnostikou na ŘJ brzd a airbagu. Spíš bych fyzicky zkontroloval jestli tam ty bagy jsou, dají se oblbnout jinak. S opravou je to na tobě. Po takové ráně asi první na stolici. Upraveno 21. říjen 2014 uživatelem Midloch Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xavier Odesláno 22. říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 22. říjen 2014 Mám obuté 205tky, vzorka cca na 70%, prva diagnostika neukázala žiadne závady v čase havárie, je pravda, že airbagy som nekontroloval či tam sú naozaj. Prišli sa na to pozrieť mechanici, tak isto sa čudovali, že bagy nevystrelili a začali hladať snimač nárazu. Nenašli však nič, akurát na strane vodiča, visel pri kábli od hmlovky ešte jeden a tak si tipli, že sa utrhol s nárazníkom a preto nevystrelili. Myslel som si, že riadiaca jednotka pre bagy je v priestore pri riadiacej páke. Možno že už sila nárazu nebola taká intenzívna, aby ich aktivovalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.