Jump to content

El. schemata hodin a displeje nad rádiem


martincikanek
 Share

Recommended Posts

Dobrý den, chtěl bych poprosit, zda by neměl někdo el. schema zapojení displeje nad radiem. Chtěl bych si zprovoznit palubní počítač (na místo hodin, ktere tam mam). Potřeboval bych schéma "pouze hodin" (soucasny stav) a schéma displeje A nebo B (mělo by to být stejné zapojení).

 

Budu totiž zřejmě měnit i konektor (hodiny mají jiný konektor než displej), tak abych to dal nějak dohromady.

 

Jedná se o Peugeot Partner II, r.v. 2007

 

 

Za reakce Vám děkuji

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, schema sem asi dávat pak nebudu, ale nějaký postup bych mohl zkusit sepsat.

No zatím se potýkám s několika problémy:

- zda vůbec umí BSI zobrazovat PP - borec u nás má pp2000, tak to zkusíme rozchodit, jsem celkem zvědav. I když mám na tyto věci smůlu, asi to určitě nepůjde.

- zapojení elektroinstalace displeje - mám jen 4 kabely a dle schematu budu muset nějaký asi přeházet

- zapojení čidla a elektroinstalace přepínače - nemám na volantu přepínač, je tam jen "záslepka"

- zapojení teplotního čidla, musím ještě mrknout do zrcátka, co tam všechno je.

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem v bádání pokročil a to tak, že:

Bod 1) - BSI

Po celodenní dřině rozjet PP2000, kdy jsem bohužel neuspěl, jsem byl celkem na dně. Problém byla komunikace pp2000 a auta. PP2000 jsem měl zaktivované, ale bohužel nechtěl komunikovat s autem, pořád to vyhazovalo hlášku, ať zapnu zapalování a připojím kabel, což jsem samozřejmě měl. Budu muset sehnat někoho v okolí, komu pp2000 funguje a s ním problém vyřešit, kde je zrada. Problem s komunikaci vyřešen, byl špatný kabel, rozdělal jsem ho, sletoval složil a vše funguje.

Zpět k tématu. V BSI jsem povolil zobrazení na displeji a teplotní čidlo. Světe div se, vše nakonec funguje úplně perfektně. Teplota, PP. Informace pro ostatní verze mé BSI E02-00 MG.

 

 

Bod 2) - Displej

Protože jsem displej měl již doma, rozhodl jsem se, že už ho místo hodin do auta namontuji.

Mechanická část:

Kryt displeje se demontuje takto https://www.youtube.com/watch?v=VxtPTqwWW8I, samotný displej lze oddělat pomocí 2 torx šroubů po stranách displeje. Potřeboval jsem pak ještě přístup ke konektoru na přístrojové desce. Horní kryt přístrojové desky se vytáhne směrem k volantu, pak se uvolní jeden torx nad přístrojovou deskou a pak ji vysuneme směrem nahoru, je to trošku ztuha, ale jde to. Napodruhé to půjde líp, když už člověk ví jak na to.

Elektrická část:

Budete potřebovat displej i s novým konektorem a ideálně i svazkem kabelu tak 50 cm dlouhým.

Ze starého konektoru od hodin jsem vytáhnul kontakty z pinu 1 (30 - stálé napětí 12V) a pinu 2 (31 - uzemnění). Při vytahování si dejte pozor, pokud nemáte odpojenou baterku a propojíte tyto kontakty při nejlepším odpálíte pojistku (taky se mi to stalo).

Tyto kontakty přijdou do nového konektoru zapojit do pinu 9 (30 - stálé napětí 12V) a do pinu 8 (31 - uzemnění). Dále je třeba do nového konektoru zapojit nové dráty od přístrojové desky a to na konektoru displeje z pinu 7  do pinu 1 na přístrojové desce, tady byl pin obsazen, připájel jsem dráty k sobě. Další dráty do nového konektoru jsou už asi data, takže propojit na konektoru displeje pin 18 do konektoru přístrojovky pin 13 a pak ještě  na konektoru displeje pin 4 do konektoru přístrojovky pin 11.

Ve stručnosti:

konektor hodin pin    ---------------- konektor přístrojovky

pin 7 -------------------------------- pin 1 (připájel jsem se na drát, který vedl od tohoto pinu)

pin 18 ------------------------------ pin 13

pin 4 -------------------------------- pin 11

konektor hodin pin --------------------použít ze starého konektoru hodin pin

pin 8 -------------------------------- pin 2

pin 9 -------------------------------- pin 1

 

Tak to bylo vše, potom vše zadělat zpátky. Po odzkoušení jsem byl překvapen mile i nemile. Mile, vše fungovalo. Nemile, protože ten displej je skoro nečitelný, jak to málo svítí. Jsou vadné žárovky zezadu na displeji, dal jsem tam jednu ze starých hodin a je to alespoň trochu podsvíceno, takže displej je v pohodě.

Jinak mi teď ukazuje datum, čas a teplotu (teda alespoň -- °C - chybí čidlo a povolit v BSI).

 

Bod 3) - přepínač displeje

Zatím jsem neřešil. Musím prozkoumat ještě schemata. Budu muset zřejmě upravit něco uvnitř COMU, protože to už komunikuje s BSI přes CAN. Nemám totiž zadní stěrače a pravá páčka COMU, je pouze kus plastu. Jak se ukázalo, pravá páčka je bez jakékoliv elektriky. Takže rozdělal jsem COM, vyzkoušel, který kontakty je potřeba propojit. Poté jsem vytáhnul dráty skrz dutou pravou páčku a do konce páčky jsem instaloval mirkospínač (z resetu PC). Není tam moc místa, tak to bylo natěsno, ale je to tam.

 

Bod 4) - teplotní čidlo

Teplotní čidlo tam určitě není, hledal jsem dráty ve dveřích, tam bohužel taky nic. Jsou ale přivedeny z BSI ke konektoru ve dveřích. Musím vytáhnout kontakty z konektoru směrem do dveří a udělat nějaký propojovací konektor k čidlu.

V konektoru ve dveřích jsou to PINY 21 a 22, kabely od BSI bílé barvy 6433, 6434. Do dveří jsem instaloval zakoupené čidlo, mezi konektorem dveří a čidlem jsem udělal ještě jeden propoj, kdyby bylo potřeba zrcátko demontovat, ať to lze rozpojit. Konektor ve dveřích byl zalit, asi kvuli vlhkosti, tak to byla trochu drbačka, ale taky to šlo. Opět jsem to zalil tavnou pistolí.

 

Kdyby někdo potřeboval detailnější informace, tak mi klidně napište do SZ. 

Edited by martincikanek
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Docela jsem pokrocil. Novy stredovy displej jiz mam v aute. Vsechno aktivovano pres PP2000. Jen sehnat prepinaci kloboucek k pacce (mam sterac zadni, takze pujde prohodit jen kloboucek s tlacitkem). 

Ted jsem chtel zapojit cidlo. Takze jsem rozebral dvere, zpetne spolujezdcovo zrcatko a koukam jak to tam dat. 

Nejak mi to nejde do hlavy. Takze se chchi podivat na SEDRE na zapojeni, ale podle meho OPR cisla tam samosebou to cidlo nevidim. 

Takze ted otazka zni, jake OPR cislo abych tam videl to cidlo jak ma byt zapojene? 

 

Dekuji.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
 

Dekuji. Koukal jsem na to, psal jsem prosbu o navod jak na to :)

 

Jinak pridavam par fotek.

Foto konektoru dveri co vede k BSI. Nemam zde obsazene PINy 21 a 22.

post-4378-0-66614600-1433874878_thumb.jp

 

Konektor od zpetneho zrcatka, kde je 5 vodicu.

post-4378-0-76506700-1433875034_thumb.jp

 

Jeste dotaz k palubnimu PC. Jak Vam ukazuje presne spotrebu prumernou? Me tam ukazuje cca 7,4 litru/100km ale realita je o cca 1 litr mene. Da se tohle nejak opravit? Navic mi zacina ukazovat az od 30km/h a vyse. Kdyz jedu mensi rychlosti, tak nic neukazuje. Coz mi prijde taky divne.

Edited by Knightey-
Link to comment
Share on other sites

Aha, to jsem nevedel ze funguje az od 30km/h. Proc tomu tak je? Pocita tu spotrebu i pod tuto rychlost? Cili jen ji nezobrazuje ale normalne s ni kalkuluje do prumerne? 

Jak muzu tu spotrebu na palubaku zregulovat? Dle dotankovani vzdy do plne, mam ted porad okolo 6,3 litru/100km. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...