Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Předehřev nafty


lukis01

Recommended Posts

Dobře, ale jdou do toho přece 2 dráty, a jeden musí být "zem", ne? Koukal jsem i po nějakých schématech ale bezúspěšně..

Jediné, co jsem našel bylo tohle, ale stále je to 50:50

image010.gif

Channel 1: 12V

Channel 2: earth

Upraveno uživatelem lukis01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na první fotce máš označení pinů 1, 2.

V dalším tvém příspěvku je napsáno

Channel 1: 12V

Channel 2: earth

 

Takže 1 je napájení a 2 je zem.

 

Podle schemátka je tam topný odpor a teplotní spínač. Asi je jedno, jak tam dáš polaritu.

 

PS: kdybys napsal, co vlastně řešíš... topení do akvária?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nene, ty pozice jsem dopisoval já :)

Podle tohoto diagramu (16) by měl být ohřívač pod číslem 184 a vedou do něj 2 dráty, žlutý a zelený. zelený je "zem".

https://www.fichier-pdf.fr/2012/02/06/peugeot-206-wiring-diagram/peugeot-206-wiring-diagram.pdf

Řeším něco podobného :)

Upraveno uživatelem lukis01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na první fotce máš označení pinů 1, 2.

V dalším tvém příspěvku je napsáno

Channel 1: 12V

Channel 2: earth

 

Takže 1 je napájení a 2 je zem.

 

Podle schemátka je tam topný odpor a teplotní spínač. Asi je jedno, jak tam dáš polaritu.

 

PS: kdybys napsal, co vlastně řešíš... topení do akvária?

Teplotní spínač - to znamená, že i když tam přivedu trvalých 12V přes kolébkový spínač, bude funkci toho ohřevu regulovat ještě nějaké teplotní čidlo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se podíváš na schema, které jsi uvedl Publikováno 10 říjen 2014 - 18:32:17, tak tam spínač je.

Takže předpokládám na velkou pravděpodobnost, že je to teplotní spínač, ochrana. Přece není jedno, zda tu naftu ohřívají v horku 35 st., anebo v mraze -25 st. - to by jim v horku vařila.

Takže ano, když ho budeš spínat zvenku, tak se ještě bude uvnitř spínat na max. teplotu, tzn. vyšší nedovolí dosáhnout. Kolik tam určil konstruktér, to nevím, snad asi 30 až 50 st.??? To zkus, ale médium musí proudit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíše bych to viděl na tu ochranu proti přehřátí. Ale konstruktér to mohl vymyslet i tak, že ochrana působí při mrazech a při +5 stupních už vypíná... Tak to rozloupni a koukni.

A prozraď, na co to chceš. Možná existuje levnější řešení. Tenhle předehřev odhaduju na 500, pokud ho z vrakáče nemáš za 100.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak slepá vývojová větev - ani při jedné polarizaci jsem se studenou vodou nedosáhl úspěchu:( zřejmě je ta ochrana opravdu dimenzovaná na jiné rozpětí:( Chci to na domácí "projekt" ale zatím neprozradím, promiň - potřebuju prostě průtokový ohřívač kapalin v hadici na 12V (stačí mi zahřát na cca + 15°C) a už jsem myslel, že tohle bude konečně ono a prdlačky :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží, co to je "hadice" a kolik tudy proudí. Takové projekty se obvykle mýlí tak asi stonásobně: na ohřátí např. 1 litru za minutu bys potřeboval asi 2000 W a máš k dispozici 20W. Pro představu: když v paneláku netekla teplá voda, tak jsem vymyslel průtokový ohřívač: stočená hliníková trubka délky asi 80 cm, a pod tím plynový vařič, tady asi 2000 W. Při mírném proudu vody to nestačilo - voda se vůbec neohřála.

Takže nic.

 

Ale je otázka, proč ti to nefungovalo. Tekl tam nějaký proud? Případně - tekl by tam nějaký proud, kdybys ohřívač pokusně zavřel do mražáku? Jestli jsi neměl jiný elektrický problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co sa tyka ohrevu nafty , tak tuto srandu v aute mam ...skusil som ti zmerat napajanie ..

ale je to bez stavy aj pri nastartovanom aute...musi byt , asi kus chladnejsie , aby tam prislo napajanie...

dufam , ze poistky mam ok....meral som aj odpor vinutia ....tak isto bez vysledku...vyzera byt preruseny....

alebo uz teplota nafty dosiahla svoju uroven.....diag chyby nehlasi....

ciste teoreticky ...co tlak nafty ...ak by nebol moze sa  tiez prerusit obvod vinutia , aby nedoslo k poskodeniu spirali.....

podla je uplne jedno ako zapojis  napajanie.....skus pripchat odtok aby si dosiahol tlak a pozri na zdroj ci ti stupa prud ...

ci je odber ...na teplote to nemusis zbadat....

 

el. prihrievac vody je ina kapitola , su tam 4 zhavky  odber jednej 13 amper pri vypnutom motore

cize cca 150w spolu 600w ...na to treba uz iny zdroj na napajanie....

ale v zime je tiez zanedbatelna ucinnost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...

Dobrý den chlapi. Rád bych malou radu byl jsem na STK s mojí 307 2.0l HDI 66kw a v palubnim počitač našli hlašku chyba rele předehřevu paliva a nešla vubec vymazat.Nevíte prosim vás kde by mohla bejt chyba? Děkuji moc za jaké koli informace předem Petr OUHEL Liberec petrol007@atlas.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...