Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

pár rad


ancinc

Recommended Posts

Dobrý den,

po dlouhé době čtení fóra jsem se konečně odhodlal i něco napsat. Mé poslední příspěvky byli ohledně 605 2,1D kterou sem koupil loni od jednoho neboštíka na autě sem za rok najel 25000 km a nenechalo mně nikdy ve štychu poslechl sem rad a vys... jsem se na domontování turba udělal jsem rozvody a s autem sem spokojený leju jen naftu :) . Asi před měsícem mně oslovil soused z ulice jestli nechci koupit jeho 605 2,5 TD na díly, prve jsem ho odmítl ,ale pak jsme se potkali v hospůdce a slovo dalo slovo "že je na ní podle jeho mechanika je za 26000 oprav a jen ty letní liťáky stáli desítku " tak sem to od něho za 5000 koupil :) a zavolal si domů svojeho dvorního mechanyka auto bylo těžce zanedbané třeba měrka oleje byla ulomená a sjeta asi o centák níž než měla byt takže auto bylo furt pod spodní hranicí oleje a podobné jiné blbosti anténa nefungovala "upadlý káblík" nešlo stahovat přední okno "překroucená semiška" nešla dálka "spálená pojistka" tekl olej "dotáhnout všechny štouby na vaně a výku motoru" a dalších pár capin  :cool: . Nejhorší asi bylo že se strašně třepal motor strašili mně prý čímsi na setrváku pak že všechny silenbloky skoro za 10000 to už sem to chtěl rozebrat a nakonec to byl prasklý držák altecu který už někdo vařil tak sem ohl kus pásoviny švajcem ju trochu dotvaroval a ejhle jak ten altec nesedí jen na řemenu tak motor vrní jako kotě a netřepe se oprava za 50kč " ale ta drbačka je tam fakt málo místa". :(  pak sem vyměnil desky oboje od původního majitela za 1000 dva čepy řízení a dvě tyčky stabilizátoru vše nepřesáhlo 2000 a auto udělalo bez problémů STK bez závad. takže celá oprava mně vyšla na 3000 místo 26000. jo a teď jsem ještě vyměni žhaviče a motor při studeném startu přestal dýmit. Upřímě když jsem s tím konečně vyjel mimo město tak jem si od toho motoru 95 kw sliboval víc má 2,1D 60Kw není o moc línější jen ji musím víc točit :myslim .

Proto zmiňovaných "pár rad" které potřebuju na autě doladit a nechcu udělat krpi budu rád za každou odpověď a zítra pošlu aktuální foto a posuďte sami jestli patří do šrotu. :papa

 

pár rad:

 

1. strácí se voda hadicí to není je to nepravydelné a do oleje to nejde můj mechanik tvrdí že to bude vodní pumpa???

2. má 2,5TD váhu vzduchu a kde a múže to mít vliv na výkon motoru protože mě se to na  95Kw vůbec nezdá???

3. auto chci držet tak max 4 roky na stavbu a pak si ho nechám na díly tak přemýšlím že vyměním jen rozvodový řemen bez kladek který stojí 900??? váš názor??

4. nefunguje tachometr a náhonem v převodovce a ani budíkem to není měl jsem to venku a el.to přeměřával je mezi tím ještě nějeká el.krabička která to něja převádí?? a kde se nachází??

5. zadek čapí oproti 2,1D  pomůže vyměnit tlumiče?? nebo aj péra?? a kde péra sehnat??

6. dá se 2,5 rv 1995 napichnout na počítač?? a dá se tam něco zjistit či ovlivnit??

 

Dík za každou odpověd Ancinc ps:doufám ře vás to dlouhé čtení neodradí :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 zo stracanim vod y sa zmier: a/je to teplý motor,pracovná teplota je 95

                                             b/mne sa stracala voda na hadici do expanzky bola tolko krát dole že už to vzdala

                                             c/pozor na termostat ja mám origo ale navrtaný a drobnú úpravu spínania vetrákovinak ju uvaríš a potom je len sranda/hlava...........22

2Váha vzduchu skor na dymivost ako na výkon ak chceš výkon pozri kde je to pridusene /filter vzduchu,alebo vypadaný tlmič výfuku/je inak zprevodovana dlhe kvalty,než sa to rozkýve tak to trvá a potom to letí

3pozor na rozvody lebo motor DK 5 má vyvažovaci hriadel hnaný remenom a ten objednáš jedine origo

4 určite je tam nejaka krabička hlavne ak máš tempomat/hladaj v kastliku za pravým predným svetlom,alebo spolujazdcovi pred nohami/tam je všetka elektronika

5utahane pera hmm výmena pomože kde zhanat jedine niekde z buračky nove asi tažko

6 teoreticky ano,ale po debilnom uškrne technika v peugeot žilina som to rozchodil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravým

 

1. voda teče hodně tak 2l deně to dořešit musím ale myzne to buď za jízdy nebo při chládnutí

2. co dělá auto když váha vzduchu nefunguje???

3. kde přečtu tu označení motoru DK 5???????a jaké jsou jiné označení

4 už jste někdo do toho hrabali???

5 včera mi jedem mechoš tvrdil že pomužou podložky máte jich tam někdo

6 tu větu boužel nechápu :o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

taketo auta je skoda nemat. sem tam pohnevaju a robia vrasky na cele, ale.

Najpohodlnejsie najpriestorovejsie auto pre obycajnych ludi. ani oktavia, a nech je ktora kolvek nema tolko miesta a nech porovname ktorykolvek aspekt.

Opravy sa este ako tak daju robit doma, a nemusis vzdy bezat do servisu.

Pokial ide k tvojim otazkam,

1. voda sa straca aj mne, ale nie 2 L denne. mne tak za mesiac, podla zataze, ale ako pise Roman 74 pracovna teplota je 95 st.

2. rozdiel medzi 2,1 td a 2,5 a 80 kw a 95 kw nieje moc citit, je to tazsie auto asi o 120 kg, takze tam to je, a je to poctivy kvalitny naftak, ziadny down sizing, s poctivym materialom. Ale ked sa rozbehne je to raketa, zrychlenie cca 12 s, ale bezne davam na frak autam dnes akoze luxusnym. PS: este raz som si cital, tak mas 60 kW.

3. ked to chces robit, tak to rob poriadne

4.pokial to uz je len elektronika, tak to ide asi z riadiacej jednotky.

5. treba asi pozriet ramena a gumy v nich. je to viacprvkova naprava, takze tam je tlmic a pruzina.

6. pozri pod nohami spolujazdca, tam je diag zasuvka, 30 pin PSA, hneda, da sa zdiagnostikovat PP, alebo diagbox.

 

Pokial je motoricky vporiadku, moc nedymi, drzal by som ho pokial sa da. Ale to je moj nazor.

Pokial mas daco, napis, ja som tiez uz na tom kadeco robil, a opravoval, tak daco viem poradit.

Pripadne niekto tu predaval diely z celeho auta.

 

Pripadne, mam doma hmlovku, na starsi typ, neviem ktora strana, ale aj nejake tlacitka na okna, ovladnie hmloviek, vystrazne, a ovladac zrkadiel by sa nasiel,

podobne aj zadne plastove celo z kufra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, pri strate 2 litrov vody by som nejazdil ak este nemas vadne tesnenie alebo hlavu tak si oto koledujes. Mne tiekla voda cez prasknutu expansku, po vymene a nalievani vody som sa zlakol co za bordel ide na povrch. 6 preplachov som robil kym sa to podobalo na vodu. Odvtedy teplota vody neprejde 90 a nedolieval som ani deci . Predtym teplota stupala a cez expansku vytlacalo vodu von . Je treba mat aj dobru zatku na expanske. Vykon mam super, vymeneny komplet vyfuk. Mal som 2,1 80kw a je to rozdiel. Voda moze ist do spalovania ,nemusi ist do oleja mozes mat prasknute tesnenie alebo hlavu a spociatku to ani nemusi dymit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.voda ti může téct na více místech, pokud pominu těsnění a prasklou hlavu ( nemoc prvních 2,5) tak  bych motor ohřál a potom za běhu se podíval kde to teče. Tahle 2,5 má 2 chladiče vody propojený hadicema, intercooler je taky chlazenej vodou - další možnost kam by mohla mizet voda a nikde to kapat nebude. Chce se taky dívat na teplotu kolik se ohřívá motor, normální teplota 95 -100 st., při jízdě do kopce klidně 110. Dá se to vyřešit změnou umístění termostatu a  posunutím bodu spínání sahar.

2. 2,5 má váhu vzduchu a je mezi airboxem a turbem na hadici.

3. komplet výměna, jinak to nemá cenu dělat.

4. má to vlastní elektroniku, ale momentálně ti neřeknu kde přesně je

5. mně stačilo dát jiné tlumiče, plynové a auto se srovnalo, pružiny netřeba měnit.

6.dají se načíst určitá data, ale nečekej zázraky, je to ještě stará verze, zásuvka  je před spolujezdcem dole, jak už tu bylo psáno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky za rady

včera se mi stalo že jsem stal u nastartovaného auta a těsně před tím než sepla sahara tak to někde u spodu vychrstlo celou expansku vody dolil jsem a pak zase nic celé odpoledne jsem jezdil

dnes vyklidím dílnu a mrknu na to zespodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čaute

tak jsem zjistil že ta voda letí ven přepadovou hadičkou od expansky těsně před tím než zapne sahara hadice se netlakujů tak doufám že to není hlava ani těsnění když jsem odpojil saharu z čidla tak aby jela natvrdo a jel jsem do kopca tak to

nic nedělalo ani ta voda nemizla takže si myslím žeto bude termostat nebo to čidlo pozdě spíná, nevýte kde je termostat??? a jaký prúměr dírky do něj navrtat???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Termostat je na bloku motoru jakoby zepředu, je zalisovaný v přírubě. Když půjdeš po spodní hadici co jde z chladiče k motoru tak seš na něm. Pokud potřebuješ spínat sahary dřív dá se to udělat vřazením potenciometru do obvodu ( verze s klimou) cena cca 15 Kč a nastavíš si kdy chceš, aby to spínalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čaute

tak jsem zjistil že ta voda letí ven přepadovou hadičkou od expansky těsně před tím než zapne sahara hadice se netlakujů tak doufám že to není hlava ani těsnění když jsem odpojil saharu z čidla tak aby jela natvrdo a jel jsem do kopca tak to

nic nedělalo ani ta voda nemizla takže si myslím žeto bude termostat nebo to čidlo pozdě spíná, nevýte kde je termostat??? a jaký prúměr dírky do něj navrtat???

ja som navrtal do termostatu 1x3mm dierku a je to fajn,sahary som na leto oklamal čidlom rovnakej farby/ spína pri 85,na zimu dávam tak ako má byt/hádze chybu ked je studená

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

čaute

vodu už mám vyřešenou bylo to vadné čidlo sahary i zmiňovanou dírku v termostatu jsem vyvrtal a zase spátky zanýtoval protože se auto nedalo zahřát i po 20km jsem tam pořád měl 60 stupňů teď jsem dodělal rozvody stály 2200 bez vodní pumpy což není žádná hrůza jen mně překvapilo že za něma je ještě jeden řemen ozubený z obou dvou stran ten se měl taky vyměnit????? a aby toho nebylo málo tak mi přestalo fungovat servo všichni mi tvrdí že je to čerpadlem dá se nějak vyskoušet???  protože u nás na vraku ho nemají a nové se mi kupovat nechce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo ještě jeden dotaz ohledně toho výkonu bavyl jsem se s pánem který mi to příští týden napichne na počítač a ten se mně ptal jestli auto hulí a mně to nehulí ani do kopce když tomu fest šlapu na krk on mi tvrdil  že je to divné že tak starý motor už musí dýmit že je tam buď málo nafty nebo vzduchu ??? stalo se vám něco podobného???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...