Jump to content

Jak vyměnit palivový fitr na 1.6 Hdi 82 kW


otojanicek
 Share

Recommended Posts

Ahoj,

 

prosím o radu někoho , kdo to již dělal na své P5008 s motorem 1.6 HDI (DV6C) 82Kw, jak vyměnit palivový filtr   ( kovový filtr s vložkou uvnitř) ?

Dle Peugeotboxu  tam má být  OE 1906 E6 / CS832/ 98 097 210 80   ..... tzn. Purflux CS762 a nebo Muller FN292 ( ten mám koupený). 

Otázka hlavně zní, zda je po výměně té kovové vložky a fitrem uvnitř potřeba nějak do okruhu znovu napumpovat naftu popř. nějak něco odvzdušnit, nebo zda si tu naftu motor natáhne sám ?

Nemohu totiž nikde najít to ruční plnící čerpadlo, které je v uživatelnském manuálu na str. 173 uvedeno, pro potřeby uplného vyčerpání paliva.... ja za ozdobným kritem motoru prostě žádný ten balonek najít nedokážu... je někde jinde ...kde ?

Díky moc za info.

Pal.filtr.docx

Link to comment
Share on other sites

Nevím, jaký je postup,ale poradím ti, kde hledat balonek viz téma v odkaze (příspěvek Kobliha 11.5.2014)

 

http://www.peugeot-club.com/topic/93880-spotrebovana-nafta-do-posledni-kapky-po-dotankovani-nestartujeřebovaná-nafta-do-poslední-kapky-po-dotankování-nestartuje/page-1

Edited by Onkel Konrad
Link to comment
Share on other sites

odpojíš hadičky k filtru, odpojíš konektor elektriky (někde je,někde není,někde je falešný konektor,na který nelze nic zapojit--kuva to svět ještě neviděl :roll ),filtr vytáhneš (někde jsou dva šroubky,někde je jen zasunutý do držáku),odšroubuješ horní víko, vytáhneš starou vložku,prostor uvnitř popřípadě vyčistíš čistou naftou třeba štětečkem, dáš new vložku, na víko nový O kroužek a popatláš ho naftou,ať klouže...,našroubuješ víko, vrátíš filtr kde byl...

 

vpravo vedle filtru pod krytem motoru je balonek--dnes už to nevypadá jako balonek,je to takový hrubší kousek pryžové hadice--ten budeš mačkat do doby,až to půjde těžko, pak startuješ...

 

EDIT-některé filtry--ty které se mění komplet--mají pumpičku zabudovanou v sobě,nahoře na filtru takový váleček,který opakovaně stlačuješ...

Edited by ozzy56
Link to comment
Share on other sites

Ahoj,

 

díky za obě odpovědi...... ty jsou ale vztaženy ke staršímu typu 1.6 HDi  80 kW motoru , kde je  plastový ozdobný kryt   , jiný palivový filtr (černá plastová krabice která se vyměnuje jako celek) a také ten balonek na pumpování pod tímto plastovým krytem:

 balonek.jpg

 

Já mám ale  , jak jsem již zmínil 1.6 HDI (DV6C) 82Kw s jiným  okrasným krytem ( z pryže či co to je) a pod ním vedle pal .filtru žádný  balonek na pumpování není ..viz foto níže.  Palivový filtr  je OE 1906 E6 s  kovovou vložkou uvnitř , který se mění celý, tak že se dá pod kryt s hadičkama...

Viz. Obr. FN292.jpg

Viz. Pal.filtr.docx

viz. kryt.jpg

 

Když sundám kryt , tak to vypadá takto :

viz. bez krytu.jpg

 

Není zde tedy vidět žádný balonek na manualní napumpování....

 

Může mi tedy prosím někdo poradit,  zda u tohoto typu motoru 1.6 HDI (DV6C) 82Kw je vůbec někde balonek na manuální načerpání nafty ( pro učely po vyměně pal. filtru či když dojde nafta )  a jak se tedy tento typ pal .filtru mění ?

 

Děkuji předem...

 

post-48274-0-24485000-1412769937_thumb.j

Pal.filtr.docx

post-48274-0-97541100-1412770165_thumb.j

post-48274-0-87041500-1412770244_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Ahoj všem ješte jednou,

 

 

tak jsem se dnes pokoušel vyměnit ten palivový filtr dle pokynů viz. výše....... vše jsem správně vyměnil, ale po zacvaknutí hadiček zpět, se mi vůbec nedařilo ruční  pumpičkou ( viz . příspěvky o nalezení výše)  napumpovat naftu.... stále pumpovala naprázdno. Auto jsem nastartoval , chvíli běželo a pak zdechlo, protože došla nafta v přívodní hadičce k motoru.

tak jsem to vše demontoval , nalil do kovového filtr s vložkou uvnitř naftu , dal zpátky. Nyní sice pumpička pumpuje naftu směrem do motoru ( hadička uplně v pravo...z tech 3 hadiček) ale po napumpování motor zase pár sekund jde a zase zdechne.

Vypadá to že ta přívodní hadička z nádrže ( uplně vlevo ta žlutá)  je nyní prázdná bez nafty a tak motor  nemůže tu naftu natáhnout....

 

Máte někdo prosím ideu, co se stalo špatně ?

Muselo se něco odvzdušnít ?

Nebo nějak natáhnout naftu do té přívodní hadice k pal. filtru ?

 

Díky všem za pomoc...... nyní nemohu nastartovat a tak je to akutní.

Link to comment
Share on other sites

Ano , to těsnění ve tvaru nepravidelné elipsy jsem dal nové ( co bylo u filtru) a "olej" jsem ho naftou co vytekla z toho starého filtru..... Takže říkáš , že i když je nyní v přívodní hadičce vzduch, tak i přesto by  se ta pumpička měla  "chytnout" a nejprve napumpovat vzduch a pak nasát i přicházející naftu  z nádrže cestou do tohoto filtru vzduch z okolí ( za předpokladu že pumpička bude složená v pořádku a nebude přisávat vzduch).

Mám nechat ve filtru tu ručně nalitou naftu až po okraj ?  A nebo raději vylít ?

 

Žadné odvzdušnování hadiček pal. filtru tedy není po výměně filtru  potřeba. ok ?

 

Díky za pomoc....  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...