Tony Stark Odesláno 2. říjen 2014 Sdílet Odesláno 2. říjen 2014 (upraveno) Zajímalo by mě jak poznám prasklý kord v pneu. Sice v práci pracuji s pneumatikama a výrobou těchto drátů včetně vodících drátu co brání sundání gumy z disku (aby se svlíkla) ale nějak mi to nejde do hlavy. Loni jsem na zimních jezdil bez problému. Žádný defekt nebo tak něco. Nyní jsem přezouval a ejhle, jedna guma/disk nejde vyvážit, pokaždé když se něco srovnalo, vyskočilo to zase o pár čísel jinde. Gumu jsme vypustili, svlíkly z disku, zkontrolovaly vizuálně a rukou po vnitřním povrchu gumy a nikde nic ale prostě nejde vyvážit a byl jsem s tím ve 3 pneuservisech. Gumy skladuju na stojáka v garáži. Nejsou ničím zatížené. Jsou sice rv. 2008 ale jsou jeté 1 zimu. Při jízdě se nic neděje (vibrace a tak) jenom ty gumy hučí jako kráva. Čím by to mohlo být? Máte někdo stejnou zkušenost? Upraveno 2. říjen 2014 uživatelem Tony Stark Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jojtik Odesláno 2. říjen 2014 Sdílet Odesláno 2. říjen 2014 Ahoj. Mal som prasknuty kord. Auto plava akoby boli na ceste kolaje a guma na vyvazovacke po roztoceni a pohlade zo strany dezenu, kmita zhora nadol (ovalita). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 2. říjen 2014 Sdílet Odesláno 2. říjen 2014 Prasklý kord jsem řešil před týdnem, Polaris 3. Při 30 km/h auto skákalo, ozývalo se bouchání. Při vyšší rychlosti míň. Když je guma nafoukaná, poznáš to hmatem, je nerovnoměrná, jsou na ní boule a dolíky, později i vzorek sjetý v jednom místě. Ale proč nešla vyvážit, to je divné. Nezatížená a při poměrně nízké rychlosti na vyvažovačce se tam nemá co posouvat - leda že by uvnitř bylo něco uvolněné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 2. říjen 2014 Sdílet Odesláno 2. říjen 2014 S gumama jsem už zažil ledacos, ale prasklý kord ještě ne. To že nejde vyvážit je divné, ještě divnější je, že na té gumě za jízdy nic nepozoruješ. Nemůže to hučení být tím, že se změnily vlastnosti směsi, že jaksi ztvrdla, za těch šest let. Obvykle pozoruji, že čtvrtou sezónu začínají výrazněji hlučet, i způsob, jak se ojíždějí je jiný, zůstávají na povrchu hladší. Vždy jsem to přisuzoval změně vlastností směsi a obvykle dýl než 4 sezony na gumě nejezdím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Stark Odesláno 2. říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 2. říjen 2014 No vážně nekecám, sám jsem na to čuměl jak puk, gumu jsem opravdu poctivě sjel holou rukou a nikde není ani známka propadnutí či vyboulení, tak proto píšu a prasknout kord může, věř mi, vím o čem mluvím, když je někdy vyrábím na provoze a vodící dráty nejsou taky žádná sláva, hlavně ty svary na nich. Normálně jsem s tím letěl 100km/h na rovné cestě za Svinovem na D47 a nic, žádné vibrace nebo tak ale opravdu to vyvažovaní bylo směšné, každý na to čuměl jak puk. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 2. říjen 2014 Sdílet Odesláno 2. říjen 2014 Jak píšeš, tak se chovala vadná rozštelovaná vyvažovačka. Ukázala, kam dát závaží, a když ho tam dal, (vlastně na nesprávné místo), tak samozřejmě nevývaha byla ještě větší a jinde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Stark Odesláno 2. říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 2. říjen 2014 Ale já byl ve 3 různých pneuservisech a ostatní kola byla v pohodě, takže? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 3. říjen 2014 Sdílet Odesláno 3. říjen 2014 Já věřím. Jen píšu, že já jsem se s tím nesetkal. Už ze mi jednou podařilo proříznou boční kord, ale pneu s prasklým kordem jsem nepotkal. Kolegovi bouchla guma v Německu, cca ve 180, těžko říct, jestli něco s kordem, než stačil zastavit, začala hořet. Na tom, co z ní zbylo to nebylo moc poznat. A kámošovi se na zimních gumách v létě "odrolovala" směs až na kord, ale stihl zastavit včas, guma nepraskla. Zkusil jsi gumu hodit na jiný disk? Není něco na něm? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Stark Odesláno 3. říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 3. říjen 2014 (upraveno) Hah, takže vyřešeno ikdyž jsem v tom sám nedoufal. Sudáno z plechu, odvezeno do práce na tažírnu, nechal jsem to chvíli nahřát, až guma začla jit cítít, sundal jsem ji z ohřevu, nasadil zpět na disk, vyvažila se a pohodička. Svině jedny, už to asi bylo směsí, je stará no ale zatím fachčí. Ale ty gumy hučí jak ... takže letos se stejně moc jezdit nebude a pak je někomu daruju, sviňské Bridgestony - už NIKDY. Upraveno 3. říjen 2014 uživatelem Tony Stark Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 6. říjen 2014 Sdílet Odesláno 6. říjen 2014 Skoro to vypadá, jako by se tam něco "odlepilo"... Gumy by měly, podle výrobců" 10 let vydržet. Píšeš, že jsou z roku 2008. Dokonce jsem někde četl, že by mělo být v pořádku, že je budeš 6let skladovat a pak 4 roky jezdit. Ale mám taky zkušenost, že tak po těch šesti se začnou vlastnosti směsi měnit rychleji, obzvlášť pokud je gumy již pod půlkou vzorku, začíná se se chovat "nečitelně". Řekl bych, že to nemusí být jen u bridgestonu. Ono dnes každý výrobce chce, aby sis nový koupil co nejdřív. Já mám pocit, že letní jsou už 4 sezonu hlučné. Skoro to vypadá, že směs blíž ke středu je tvrdší? Nevím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.