Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

hlinikove disky Peugeot 5008 na zimu


michal706HP

Recommended Posts

Dobry den,

chcel by som Vas poprosit o radu. na zimu si chcem kupit hlinikove disky ktore maju rozmer : priemer 16"  sirka   7  roztec :  4x108    ET18   v Technickom preukaze mam ET 29 inak je vsetko rovnake viete mi povedat ci je ET dolezite a ci mi budu sediet na aute ?

tu je link na disky : http://www.racingline.sk/disky/16-palcov/d772/

pneumatiky by som chcel obut : Continental   ContiWintCont TS850
Šírka     215
Profil     55
Priemer     R16
Z-index     93

 

mate skusenosti s tymito pneumatikami.

 

Velmi pekne dakujem za Vase rady :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V techničáku je Z-index 93? Mám nové auto a zrovna řeším stejný problém (válím se v nemocnici, takže nemůžu kouknout do TP). Včera jsem byl v Peugeotu, jestli nemají v rámci akce 7dní Peugeot nějaké slevy na zimáky, ale jsou i tak děsnně drahý. Nicméně pán se bavil o Z-indexu 97. Co se týká ET, tak mi doporučoval hledat rovnou ET29. Jiné ET se dohání různými podložkami, nicméně pokud ti prodejce bude garantovat montáž na 5008, tak by to snad mělo jít i s jiným ET. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V technicaku mam index 92H ale na nete som nasiel iba s indexom 93 H alebo su tam este XL kde je index 97 H a to mi vysvetlili ze to su na velmi zatazovane auta ( skor dodavky ) a ze mi budu stacit tie 93 H. Chcel som si kupit aj ja original z Peugotu ale su o 30 % drahsie ako z netu a to je dost.  V predajni mi povedali ze si mozem dat aj z ET 18 aj ked mam v Technicaku ET 29 ale uz niesom si isty ci su ozaj vsetci predajcovia seriozni a ci nepovedia cokolvek len aby predali. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Správně musíš mít na autě co máš napsáno v techničáku, pokud ti do techničáku napíší ET18 na základě homologace, pak s tím můžeš jezdit, jinak ne. V prodejně ti samozřejmě lžou. 11mm je dost rozdíl a podle mě ty disky homologaci mít nebudou. Běžně ale koupíš disky s ET25, které homologaci mohou mít a zápis do TP se pak dá udělat. Já mám třeba ET28, ale už se nedělají, stály 1890/ks.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Disky: opět doporučuju koupit přesně stejné, jako máš na autě, lépe 16, protože pneu jsou levnější. Dlouhodobě se to vyplatí.

ET: dodržet, pokud nejsi střelec, kterému jsou fuk pokuty i škrtání o blatník.

 

Pneu:

Zátěžový index: pokud máš v TP 92, tak to stačí. Kupovat zesílené (XL, 97) je zbytečné. Kdysi jsem to zkusil, ale zvýšená životnost se neprokázala

Rychlostní index: Máš předepsán H, ale pro zimní pneu je ve vyhlášce úleva, můžeš použít na nižší rychlost, např. T (jsou výrazně levnější), pokud máš v zorném poli řidiče umístěno upozornění na tuto skutečnost ("Vozidlo je vybaveno pneumatikami o max. povolené rychlosti 160 km/h"). Porovnej ve slovenské vyhlášce, jestli to je taky tak.

 

Pozn.: já mám v TP předepsáno 93V

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak nepojdes cestou zapisu do TP, tak budes mat na aute disky ktore tam tak nejak mat 'nemozes'. Riesil som to pred cca. pol rokom,hliunikove disky na zimu. Po debate v Peugeote aj so znamym poistovakom(problemy s neschvalenymi diskami v pripade buracky), som zhanal vyslovene rozmer co mam v TP a teda 16' 4x108, ET29. Neni toho moc :/ Nakoniec som vzal http://www.brock.de/Programm/RC14_CSS.html  ..... , maju ich vedene ako 'Winter' model, asi nesu tak designovo 'cool' ako tie co si pisal (vec vkusu), ale rozmerovo sedia a nemusim riesit byrokraciu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P607Olda: T-čka jsou do 190. Já mám v TP standardně povolená H, a pro zimní provoz Q, ale musím mít ono viditelně umístěné upozornění, jak popisuješ. Pokud budu mít R, měl bych to upozornění mít také... Tak až si koupím zase Nokiany...

 

Jinak ET25 nebude problém s provozem (4mm rozdíl určitě nebude drhnout, dokonce některé disky s ET25 mají pro 5008 homologaci). Pokud to ale nemáš zapsáno v TP, může se na tom pojišťovna při nehodě (i nezaviněné) "otočit" a vymáhat po tobě škodu, označit tě jako viníka nehody, neboť si nedodržel technickou specifikaci vozidla. Pokud zvolíš jiné ET než 29, rozhodně vyber disk s homologací a nech si ho zapsat do TP. Někdo na PC to tady dělává, myslím Gabriel 307?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte. Dakujem Vam za informacie... Dnes som pisal do Peugotu kde som dostal odpoved ze je to v poriadku ked budem mat ine ET dolezity je rozmer a to 16" 215x55 ked mi toto bude sediet tak je to ok. Na dopravnom inspektorate pomaly ani nevedli co je to ET a povedali mi to iste ako v Peugote ze musi byt dodrzany rozmer aj priemer. Vyrobca diskov neuvadza ET na prednej strane kolesa ale na zadnej ( par kuskov to ma aj s predu uvedene ) cize policajt by mi musel odmotovat koleso a tak by to zistil. Ine ET nema zasadny vplyv na jazdne vlasnosti auta. Takze som sa rozhodol ze si kupim tie s nizsim ET ako mam v TP. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ET má samozřejmě vliv na jízdní vlastnosti, rozdíl třeba mezi ET15 a ET40 je 2,5cm. Při plném rejdu kola se ti může stát, že zachytíš částí kola nebo disku o karoserii či hůře o uchycení kola nebo nějaký nosník. Důsledek to může mít fatální. Navíc se ti gumy budou nerovnoměrně sjíždět, protože se vyosí z ideální stopy. trpět bude i zavěšení, čepy. V podstatě se ti změní rozchod vozu. To že to neví na inspektorátě je sice smutné, ale pochopitelné, dáma za přepážkou, u které jsem nedávno byl. ani netuší, že si mohu požádat o výměnu zničených samolepek STK a emisí, musela se jít zeptat vedoucí. Žádný policajt na cestě ti gumu oddělávat nebude a vidět to není, ale při dopravní nehodě to samozřejmě policajt nebo znalec řešit bude. Pak můžeš být označen za viníka nebo spoluviníka nehody z důvodu, že jsi nedodržel zákonnou specifikaci vozidla. A ačkoliv to třeba nemělo žádný vliv, pojišťovně to stačí k tomu, aby po tobě vymáhala škodu (z vyjádření mého kamaráda, který dělá v pojišťovně, tak u vyšších škod jak 10tis€ se technický stav vozidla zkoumá velmi pečlivě a stačí že třeba najdou nehomologovaná osvětlení), tedy je to každého věc. Koupit a obout můžeš co chceš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no uz som z toho debil. predsa mi to nedalo a volal som do dalsieho Peugotu a pytal som sa ich na ET na 16" kolesach 215/55 ktore mam v TP zapisane a povedali mi ze original tam mam mat ET 25 a nie ET 29 ako mam zapisane. cim viac sa snazim ziskat viacej informacii tym viacej sa zamotavam.. Viete mi prosim povedat ake ET mate zapisane v technickom preukaze pri 16" kolesach ? Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám takový pocit, že to trochu moc přitahujete za vlasy. Pojišťovna zkoumá způsobilost vozidla, ale určitě nebude zkoumat ET namontovaného disku kola. Navíc jestli je ET 29 nebo 25 je naprosto fuk, 4mm nepozná ani auto, ani pojišťovák. U pojistné události může pojišťovna těžko uplatňovat stav vozidla který neměl přímou souvislost se vznikem škody. Tedy například pokud nesvítilo jedno přední světlo a někdo do vás nacouval při parkování dozadu není možné, aby vám pojišťovna odmítla plnění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jenže právě to ET ti posune kolo třeba o víc než 2cm ven/dovnitř blatníku, při plném rejdu to může znamenat, že se kolo dotkne podběhu, blatníku nebo nedej bože nějakého nosníku nebo ramene. Proto výrobce homologuje, takže pokud jsou povolené disky o rozměru 7 nebo 6,5 palce, tak samozřejmě mohou mít jiné ET. To, že je ET nepodstatné, je alibismus, proč by pak výrobci vyráběli disky s ET 15 a 45? Bylo by pro něj lepší mrskat zlatej střed a na všechno kašlat.

Pokud jde o vážnou dopravní nehodu, zkoumá policie vše, tedy i obutí vozu, včetně disků. A podle toho hodnotí zavinění nehody. Rozdíl v ET může docela ovlivnit jízdní vlastnosti. Na základě tohoto rozhodne pojišťovna, že ti nic nezaplatí, protože jsi viník ;-).

 

Jinak z vlastní zkušenosti mohu vím, jak výrazný rozdíl v ET ovlivňuje jízdní vlastnosti a chování vozu ve spoustě situací. Třeba, že kolo v zatáčce proklouzne/ustřelí daleko dříve, nepříjemné cukání/poskoky při rozjezdu v rejdu a další. K tomu nerovnoměrně se sjíždící pneu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozor, neříkám že ET je údaj o ničem, jen říkám že nepoznáš prakticky rozdíl mezi ET 29 a ET25. Je to 8mm mezi koly, jsou o 8mm dál od sebe. Takže u ET 39 jsou kola o centimetr blíž k podběhu, prakticky to nemá významný vliv na jízdní vlastnosti, možný vliv by mohl být a to nesymetrické opotřebení pneu. To daleko víc poznáš jiné pneumatiky na jízdních vlastnostech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...