Jump to content

Brzdy převodovka řízení rádio ostřikovače


Nick406
 Share

Recommended Posts

Zdravíčko

Měl bych pár dotazů ohledně vozu 406 1997 1.8 16V 81KW 1997 od začátku co s autem jezdím tak mě vibruje řadící páka za jízdy a celkově v porovnání s modelem 2001 je řazení tak trochu jak míchání vařečkou v blátě ale rychlosti jdou řadit celkem přesně spíše je to řazení a celkově páka taková zatuhlá a i třeba na dvojku při malé rychlosti když dám ruku na páku tak vibruje.

Z toho se mě nedávno dvakrát stalo že za jízdy vypadl kvalt ale ne do neutrálu ale zavrzaly si zuby není to nic co by mě až tak vadilo ale jestli to není nějaký náznak problému do budoucna.

 

Další věc brzdy když otočím klíč do polohy dvě kdy mě naskočí všechny kontrolky atd. tak se občas stane že pedál brzdy je tvrdý jak kopyto a auto moc nebrzdí dokud se samozřejmě nenastartuje asi potřeba odvzdušnit?

 

Dále řízení kde mě přijde že to nemá snad posilovač řízení nevím jestli je to o zvyku z modelu 2001 2.0 16v a tady je to běžná věc či nějaká závada otáčení na místě jde docela ztuha.

 

Jako další dotaz bych měl ovládání rádia pod volantem je mě znáno z novějšího modelu že stačí otočit páčku chvíli držet a přeskočí stanice tady mě to začne hledat nějaké jiné frekvence...má to tak být nebo je něco špatně?

 

A jako poslední jak vyřešit špatný ostřik předního skla? ostřikovače fungují až tak na třetí pokus a navíc spíše se ostřik nedostane dále jako do čtvrtky okna a to spíše je takové ostříknutí z posledních sil.

Navíc mě přijde že snad už po pátém použití je nádobka prázdná ale nikde jsem si nevšimnul že by to někde teklo.

 

Díky za nějaké informace

Edited by Nick406
Link to comment
Share on other sites

u radici paky budou v haji spojovaci tahla, nejlepe komplet vymenit, urcite taky prohlidnout silenbloky zaveseni prevodovky, motoru a spodni akceleracni silentblok za motorem na napravnici

 

u posilovace brzd bude nekde netesnost, mozna na pripojeni hadicky podtlaku k hrnci posilovace, pri bezicim motoru mozna uslysis syceni, tam kde to bude prisavat falesny vzduch

 

u posilovace zkontrolovat hladinu oleje, ale nejspise bude pricina v zareznutych a rozpadlych loziscich hornich ulozeni tlumicu, to bych resil asi jako prvni, protoze jinak hrozi prasknuti pruziny, kazdou zimu tu na klubu je alespon jedna 406 s timto problemem.

 

u ostriku nejspis odchazi moturek ostrikovace, je to stokorunova zalezitost v Autokelly, doporucuju dat na hadicku i zpetny ventil z Favorita (taktez za par korun v Autokelly) a pripadne si poridit nove trysky v peugeotu, z noveho modelu 406, ty jsou rozprasovaci, namisto dvou curku.

Co se objemu nadrzky tyce, delaly se mensi, asi 4.5l a vetsi 9l, takze mas asi tu mensi

Link to comment
Share on other sites

Páka: Pokud jsou tam bowdeny, tak promazat, nebo vyměnit. U 406 myslím nebyla táhla s kulovými čepy.

Vibrace: zkontrolovat silentbloky uložení motoru, ale taky ověřit, zda se motor nadměrně nechvěje.

 

Brzda: je to OK, pokud jsi po zastavení ještě šlapal na brzdu a podtlak jsi spotřeboval.

 

Posilovač: měl by jít normálně. Zkontroluj, případně vyměň kapalinu, anebo je vadné čerpadlo anebo řízení (se to snad jmenuje orbitrol...)

 

Rádio: ještě zkoušej, nebo studuj návod. Taky mi není jasné, kdy ladění skáče po jednotlivých stanicích a kdy ladí plynule (vyhledává). Liší se to od ročníku a provedení - no, nějak si na to zvykni.

 

Ostřik: máš ostřik světel? Ten žere moc vody. Jinak tam nejspíš máš díru v hadičce, což poznáš, když se tam podíváš... a pod autem louže... Trysky pročistíš měděným drátkem, rozpleteš licnu. Směr seřídíš jehlou. To je blbé, takové rady...

Link to comment
Share on other sites

Na ty ložiska tlumičů mrknu mohlo by to být ono protože oleje je tam dost co se týče brzd pravda že když vypínám motor mám sešlápnutou brzdu zase léta to tak dělám a u jinýho auta se mě to nestalo a tady to udělá občas ještě to vysleduji.

Už jsem sehnal manuál takže ovládání rádia snad rozluštím :D jinak ten motorek ostřikovačů bude asi KO byl jsem na to mrknout a motorek bzučí jak z posledních sil.

Jinak díky za rady

Link to comment
Share on other sites

u 1,8 16V nejsou bovdeny, jsou tam tri spojovaci tycky, dve kratke a jedna dlouha, kdyz jsou vychozene dulky pro ty kulicky cepu, vypadavaj nahodne rychlosti a cele razeni je takove nepresne a pocitove jako kdyz se kvedla v kyblu sra..ek

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak brzda od té doby do včerejška OK ale pak jsem chtěl popojet kousek z kopečka takže jsem nestartoval pouze čil klíčem a poslední dvě sešlápnutí doprovázelo pískání a pedál hned ztvrdl a nebrzdilo to...ještě ten den to pak za jízdy při brzdění pár KM pískalo a dneska už zase OK takže netuším kde je problém zatím jsem se s tím ještě u žádnýho auta nesetkal že by to bylo nějak běžný.

A ještě malá drobnost dneska mě přestali svítit blinkry a ukazetele při odemykání jinak fungují a při zamykání taky kde může být problém?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tak celkově co se týče posilovače se to zlepšilo uložení je OK když vypnu klimatizaci tak je to jak má být bez jakýchkoliv problému takže problém bude jinde.

Praštění v kolech jsem vysledoval že dělá jen když stojím na brzdě a otočím volantem zejména doleva do dělá nejvíce kde bude problém zatím netuším....

Link to comment
Share on other sites

Nech někoho na místě točit volantem a zkontroluj jak se točí zkrutný pružiny na předních kolech.

Pokud budou zadrhávat nebo nemít snahu se točit společně s tlumičem tak je v háji horní uložení a o tom tu je už dost napsáno. Občas to končí prasklou pružinou.

Edited by Dave_k
Link to comment
Share on other sites

Tak jsem to zkusil a řekl bych že to funguje jak má žádný přiznaky tohoto se neprojevili a ještě tak napadlo jestli to nemůže být posilovač brzd??? dělá to když stojím na brzdě dneska jsem potřeboval více točit na místě kvůli parkování a když stojím na brzdě tak po 4X rejdu na plno začně vybrovat pedál řízení ztuhne až skoro jako kdyby nebyl ani nastartovanej motor praští v tom vrže pustím brzdu a je to zase OK.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak motorek ostřikovačů OK jen jsem ho vyčistil vyměnil trysky a pár dní to fungovalo celkem obstojně ale došel jsem na to že pokud nemám nastartovaný motor což osobně nevím jaký to má na to vliv tak to stříká zase stejně blbě.....bez nastartování motoru to sotva ostříká do půlky po nastartování mám mokrou i střechu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...